تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:رییس جمهور,افغانستان,غنی,احمدزی,

"احمد زی رییس جمهور افغانستان شد "

به گزارش گروه خبری وبلاگ سفره ... امروز 30 شهریور ماه سال 1393 برابر با 21 سپتامبر 2014 میلادی  دو نامزد برنده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توافق کردند که بصوزت مساوی و عادلانه اشرف غنی احمد زی ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد و نامزد طرف دیگر یعنی عبدالله عبدالله نیز ریاست تیم اجرایی را معرفی کند و البته کابینه ای متشکل از هر دوطرف به صورتی عادلانه تشکیل شود ...

به محض رسیدن خبرهای جدیدی آنرا به اطلاع شما دویتان گرامی خواهیم رساند ...

منبع گروه خبری وبلاگ سفره ...

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 29 شهريور 1393برچسب:سفره,حاج قاسم,حجا قسام سلیمانی,

" حاج قاسم نبود عراق سقرط میکرد "

زاکانی با اشاره به تأثیر ایران در تحولات منطقه گفت: اگر حاج قاسم چند ساعت دیرتر به بغداد می‌رسید، بغداد سقوط می‌کرد همان‌طور که اگر الگو و اراده ایران نبود، سوریه سقوط می‌کرد؛ پس از پیروزی بشار در انتخابات بشار می‌گفت به‌جای این‌که به من تبریک بگویید بروید به رهبری ایران تبریک بگویید. 

به گزارش رسا ، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه بزم اندیشه که در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، با ابراز خوشبختی از حضور در کنار مزجع حضرت ثامن‌الحجج (ع) و همفکری جامعه فرهنگی مشهد ، گفت: ما در دوره جهاد اکبر به سر می‌بریم و این دوره دارای ویژگی‌هایی است که شرایطی را بر ما تحمیل می‌کند. 

وی ادامه داد: اگر کسی موفق شود در این عرصه بندگی خوب خدا را داشته باشد، قیمت او از دوره جهاد اصغر بسیار بیشتر است همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: «ارزش شهدای فتنه از شهدای جنگ بیشتر است»؛ امام (ره) و خدا را شکر می‌کنیم که ما را در ایامی قرار داده است که مسؤولیت‌های سنگین جهاد اکبر بر عهده ما هست. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نظام سیاسی مطلوب دارای شرایطی است، اضافه کرد: در این جریان باید بتوانیم مشارکت، تعامل و تقابل را بین همه فعالان و بازیگران عرصه داخلی و بین‌الملل بازشناسی کنیم که در این عرصه نیازمند عناصر و اجزایی هستیم که به کمک آن‌ها، راستی و درستی حرکت خود را می‌شناسیم. 

وی افزود: وقتی در دوره جهاد اکبر زندگی می‌کنیم، نگاه به بصیرت به‌عنوان رکنی که در دوره جهاد اکبر موفقیت‌های زیادی را برای ما به همراه دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است که دارای لایه‌های زیادی است. 

لزوم داشتن بصیرت در دوره جهاد اکبر 

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی شاخصه اول در بصیرت را شناخت حق و باطل عنوان کرد و ابراز داشت: عنصر دوم، شناخت جبهه حق و جبهه باطل است زیرا تا حق و باطل را نشناسیم، نمی‌توانیم این صف‌بندی را تشخیص دهیم و با شناخت حق و باطل، نیاز به لایه سومی داریم که در این لایه، نقشه و اجزای عناصر دشمن و همچنین نقشه نیروهای خودی را بازشناسی می‌کنیم زیرا داشته‌های ما محدود است. 

وی با یادآوری این‌که برای تقابل با دشمن باید از توانایی‌های خود و امکانات دشمن اطلاع داشته باشیم، اظهار داشت: ممکن است دو دشمن، دو گروه و جریان در جبهه باطل باشند و هردو با اسلام و انقلاب اسلامی در تقابل باشند اما یکی فعال و مؤثر باشد و دیگری بی‌تأثیر باشد، سطح بصیرت این موضوع را روشن می‌کند که ما دشمنان اصلی و فرعی خود را تفکیک کنیم تا سطح آسیب‌پذیری خود را کاهش دهیم. 

زاکانی ادامه داد: سطح چهارم بصیرت این است که ما از یک بیننده به یک تلاشگر تبدیل شویم؛ یعنی خودمان در جبهه حق نقشه فعال قائل شویم و در مواقع ضروری به‌عنوان یک عامل حاضر شویم؛ آن مطلوبی که از بیان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری استنباط می‌شود که جوانان انقلابی باید از این سطح برخوردار باشند. 

وی با تأکید بر این‌که برخورداری از یک قابلیت و روشمندی مبتنی بر قابلیت اجتهادی است که فرد می‌تواند در موضع فعال قرار داشته باشد، تصریح کرد: درحالی‌که یک عنصر اطلاعات عملیات که صحنه را می‌شناسد، هر موقع در موضع حمله قرار گیرد، با آگاهی کامل از موقعیت، نقشه دیگری را در دست دارد و به آن عمل می‌کند. 

از سکوت رهبری هم درس بگیرید 

این نماینده مجلس ادامه داد: انتظار از جوان انقلابی این است در سطح پنجم بصیرت قرار گیرد وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «انتظار من از بسیجیان این است که از سکوت من نیز درس بگیرند»، یعنی یک جوان انقلابی باید در سطحی اعلا از بصیرت قرار داشته باشد. 

وی با اشاره به ماجرای برادر خلیفه سوم، اضافه کرد: خلیفه سوم برادری داشت که پیامبر در مورد او فرموده بودند: «اگر این فرد را درحالی‌که خود را از پرده کعبه گرفته است، دیدید، او را پایین آورید و گردن بزنید؛ روزی خلیفه سوم برادرش را برای بخشش نزد پیامبر آورد و در میان مردم سه بار از پیامبر درخواست عفو کرد و پیامبر سکوت کردند؛ پس از بار سوم ایشان برادر خلیفه را بخشیدند و در پاسخ به مردم که چرا او را بخشیدید، فرمودند: «شما که دستور مرا شنیده بودید و می‌دانستید باید این فرد را گردن بزنید، چرا همه سکوت کردید؟ من منتظر بودم تا یکی از شما فرمان مرا اجرا کند». 

زاکانی با بیان این‌که می‌توان با اقدام مناسب در زمان مقتضی، سطح انتظار رهبری را افزایش داد، عنوان کرد: این‌که مسلمانان می‌توانند میدان مطالبات رهبری را افزایش دهند، یک قاعده است یعنی ما می‌توانیم مسیر را به‌گونه‌ای دنبال کنیم که رهبر معظم انقلاب سطح بالاتری از انتظارات خود را طلب کنند. 

لازمه‌های داشتن بصیرت فعال 

وی، رعایت تقوا و تصرف تخصصی در حوزه سیاسی را دو لازمه ابتدایی قرارگیری در سطح پنجم بصیرت دانست و ادامه داد: اگر کسی در حوزه معرفتی بصیر است و در حوزه سیاسی بصیر نیست، نمی‌توان ایرادی به او گرفت زیرا او نیز در حوزه خود بصیرت دارد اما چیزی که در عمل برای ما حجیت دارد، کلام ولی‌فقیه است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سومین اصل را زمان‌شناسی عنوان کرد و بیان داشت: تفاوت شهدای کربلا و توابین در همین زمان‌شناسی است به‌گونه‌ای که تمام چند هزار سپاه توابین حتی به‌اندازه یک شهید کربلا مؤثر نبودند. 

وی افزود: لازمه بعدی، داشتن یک منظومه کلی و الگوی دقیق قابل‌اعتماد و اطمینان است که برگرفته از همین الگو، باید میزان‌ها و ملاک‌هایی را استخراج‌کنیم که به‌عنوان سنجش از آن‌ها استفاده کرده و درنهایت با درک درست از واقعیت‌های سیاسی کشور، این واقعیت‌ها را استخراج کند. 

زاکانی به بیان سطوح مختلف به وجود آمده در سطح قدرت‌های جهانی پرداخت و اظهار داشت: تا پیش از انقلاب اسلامی، دو گروه سلطه‌گر و سلطه‌پذیر بر دنیا حاکم بودند و سلطه‌گرها در دو بخش غرب و شرق حضور داشتند؛ امام (ره) هم در مقام نظر و هم در مقام عمل سلطه‌گر را به چالش کشید. 

انقلاب اسلامی مدل استقلال از نظام سلطه را مطرح کرد 

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره)، شعار سرمایه‌داری غرب و همچنین مکتب مارکسیست و مساوات شرق را با تعریف درست از عدالت و معنویت به چالش کشید زیرا نگاه امام، نگاه معرفی اسلام ناب بود که در دل خود نگاه وحدت جهان اسلام داشت؛ درواقع، امام در مقام عمل در مقابل شرق و غرب، مدل استقلال از این دو را با شعار نه شرقی و نه غربی به ملت‌ها آموخت. 

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بابیان این‌که تا پیش از انقلاب اسلامی دو گروه عمده تحت سیطره اسلام آمریکایی بودن، ابراز داشت: گروه اول، اسلام سکولار با محوریت ترکیه و از طرفی نیز اسلامی متحجرانه با محوریت عربستان که انقلاب اسلامی گروه سومی را به‌عنوان اسلام ناب دراین‌بین بنیان نهاد که امروز ما در این عرصه در اوج قدرت هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: دقت در اصول، دقت در اعتدال و منطق در محور شوم موج می‌زند که به این واسطه توانسته سرآمد الگوها باشد و هر اتفاقی که در این ۳۵ سال افتاده درواقع پاتک دشمن در برابر تکی است که امام راحل در ۳۶ سال پیش انجام داده است. 

جهانی‌سازی انقلاب اسلامی، جهانی‌سازی فرهنگی است 

این فعال سیاسی با بیان این‌که قطب سلطه‌گر با محوریت آمریکا و قطب مستضعفین و مسلمین با محوریت ایران به دنبال جهانی‌سازی هستند، گفت: قدرت محور مستضعفین در کثرت خواص اهل حق و جان‌برکف است که خود مقدمه ظهور است، آنان بصیرت دارند و بصیرتشان به‌جاست و باقدرت و شجاعت قیام کرده و در مقابل ظلممی ایستند؛ ما نیز به دنبال جهانی‌شدن هستیم اما جنس پیام ما، پیام فرهنگی است. 

وی با تأکید بر این‌که مدعی هستیم ما در اوج قدرت قرار داریم، بیان داشت: مقام معظم رهبری پس از مرخصی از بیمارستان یک بازی منطقه‌ای را بر هم زدند و گفتند این ادعاهای بی‌شرمانه آمریکایی‌ها تفریح ایشان در بیمارستان بود؛ روزی جانشین سفیر آمریکا برای شاه تعیین تکلیف می‌کرد اما امروز اوباما با به‌صف کردن ۴۰ کشور دنیا، اسباب تفریح را فراهم کرده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بررسی و بیان تقسیم‌بندی گروه‌های داخل کشور پرداخت و عنوان داشت: در داخل کشور سه گروه خودی وجود دارد که دسته اول از ولی‌فقیه عقب‌مانده‌اند که خودی متأخر نام دارند، دسته دوم افرادی هستند که از ولی‌فقیه جلو افتاده‌اند و خودی متقدم نام‌گرفته‌اند و دسته سوم، خودی ملازم هستند به این معنا که همراه و همگام با ولی‌فقیه پیش می‌روند. 

رهبری مانع ورود تحلیل غلط به فرهنگ کشور هستند 

وی بابیان این‌که در خودی‌های ملازم دو نوع تفکر صرفاً آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی وجود دارد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری یک آرمان‌گرای واقع‌بین است و اجازه نمی‌دهد تحلیلی غلط وارد فرهنگ کشور شود. 

این تحلیل‌گر سیاسی به برنامه‌ریزی‌های آمریکا برای طراحی و اجرای دهکده جهانی به کدخدایی آمریکا اشاره و ابراز داشت: امام (ره) سنگ بزرگی در چرخ‌دنده‌هایی که آنان برای اداره دنیا تنظیم کرده بودند، انداخت و هرچه روبه‌جلو می‌رویم، این چرخ‌دنده‌ها در حال خرد شدن است. 

وی بابیان این‌که امریکا روزی به دنبال جهانی‌سازی بود و امروز برای تأثیرگذاری بر منطقه دست‌وپا می‌زند، اظهار داشت: امروز اراده‌ای که ایران در حال دنبال کردن است در تقابل با اراده آمریکا قرار می‌گیرد و در این تقابل آمریکا شکست می‌خورد؛ شاهد این مثال نیز سوریه است که آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، اردن و بسیاری از کشورهای دیگر تلاش کردند تا ضعیف‌ترین حلقه مقاومت را بشکنند اما تنها کشوری که ایستاد و این برنامه را بر هم زد ایران بود. 

زاکانی به تأثیر ایران در تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: اگر حاج قاسم چند ساعت دیرتر به بغداد می‌رسید، بغداد سقوط می‌کرد همان‌طور که اگر الگو و اراده ایران نبود، سوریه سقوط می‌کرد؛ پس از پیروزی بشار در انتخابات بشار می‌گفت به‌جای این‌که به من تبریک بگویید بروید به رهبری ایران تبریک بگویید، افتخار من این است که به نامه ۱۱ بندی رهبری عمل کردم و پیروز شدیم. 

اجرای سیستم یکپارچه‌سازی مسلمانان توسط انقلاب اسلامی 

وی با اشاره به تحولات یمن، بیان داشت: در یمن حادثه‌ای عظیم‌تر و بزرگ‌تر از لبنان در حال وقوع است؛ از ۲۰ استان یمن ۱۴ استان به دست انقلابیون یمن است و ۹۰ درصد صنعا نیز همین‌طور؛ باتدبیری که اندیشیده شده نماز جمعه‌های چندمیلیونی که را با امامت یک شافعی اقامه می‌کنند و با این کار تمام معادلات را بر هم زده‌اند؛ پس از پیروزی در یمن به‌طور حتم نوبت عربستان است زیرا این دو کشور حدود ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک داشته و از طرفی نیز امروز ۲ میلیون نفر اسلحه به دست سازمان‌یافته شده در یمن وجود دارد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفته است: «امروز انقلاب اسلامی سه پایتخت کشورهای عربی را در اختیار دارد و تا چند وقت دیگر صنعا را نیز گرفته و سیستم یکپارچه‌سازی مسلمانان را اجرایی خواهد کرد»./


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 29 شهريور 1393برچسب:سفره,قندوپند,

 

سلام بر بازدیدکنندگان گرامی ... لطفا بخاطر داشته باشید این بخش از این پس هر هفته برای انتقاد از مسوولان و کارهای درون کشور گذاشته میشود ... قصد توهین به هیچ کسی رو ابدا نداریم لطفا با جنبه باشید... یا حق

سری اول -

انگار این صدا و سیمای ما چشم دیدنه یه روز خوشم نداره ... داداش ضرغامی انگار خوش نداره روزای آخر بحرف کسی گوش بده

نیست که نیست ... ای بابا برادر من چرا گوش نمیدی ... تبلیغات به اوج خود رسیدند و جدیدا رسوایی برنامه هفت انگاری مزه داده به دهن منتقدان جنابتان ... دقت کن برادر من دقت

میبینم که ... توی خیابونم که میری بعضی از این نابکارها یاد گرفتند ساپورت پوشیدن چیز جالبی نیس ولی این خواهرای ما انگاری

آخه آبجی جان چطور توی این جا میشی تو ... لباس هارو ازت نگرفتند که ؟؟؟!!!!!

مسابقات والیبال قهرمانی جهان واسه ایران بسیار خوب بود ... هر چند نشون داد ایرانیا راست میگفتن توی هواپیما موقعی از مرز ایران رد میشن و خلبانم اعلام میکنه همه کشف حجاب میکنن ... فک کنم بچه ها روز آخر فکر میکردن آمریکایی ها از شدت خوشحالی برای مجاز شدن حضور زنان ایران در ورزشگاه ها از کالیفرنیا مینی بوس گرفتن در بست تا لهستان اومدن واسه تشویقشون ... نمیدونستن که اینا هموطنن !!!!!!!!!!!!!!!!

من نمیدونم خانم های ایران که توی هیچ رشته ورزشی آنچنان موفق نیستن میخوان با حضور در ورزشگاه های ایران چی رو ثابت بکنن ... نه ... نگین که میخوان از مردا یاد بگیرن ... اخ جانم تیم والیبال زنان هم قدر میشه میریم واسه گرفتن مدال توی المپیک 2016 انشالله !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شنیدم جدیدا این کفش های نردبانی زنان ( پاشنه بلند )توی فروشگاه ها با قیمت بسیار مناسبی فروش میره ... 25000 تومان ... عالیه خانمها بشتابید از دست میرن ها ... و الا تحریم میشیم همینام از دستتون میرن ها !!!!!

به بعضیام باید گفت شما بیا مارو سیاه کن ... صدای الله اکبرشون تا خونه ماشالله خان میره و بعد نمازم ... استغفرلله ...

اعلام شده  بعضی خانم های ایرانی نظر سبک بدن خود را روی زنان آمریکایی گذاشته و اونجوری خودرا درست میکنن ... خدا کنه خبر  اشتباه باشه ... ععععههههه مصرف کرم و پودر و ژل و مل هر کوفت و زهرماری آهان ساپورت وای زیاد میشه ... چقد ما تولید داریم و اینارو دیگه کجای دلمون بزاریم ها

نویسنده : آرمین افراسیابی

مورد تایید مدیر محترم وبلاگ 

منبع : وبلاگ خبری تحلیلی فرهنگی سفره


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 29 شهريور 1393برچسب:ایران,صداوسیما,ضرغامی,نسیم,

زندگي نامه كمدين «حلق آويز»

"بر پایی شو های شبانه آمریکایی در  شبکه نسیم ایران"

پایگاه خبری انصارحزب الله - در خبرها آمده بود كه انتشارات «جان بلیک» تصمیم به انتشار زندگی‌نامه «رابین ویلیامز» ، بازیگر و کمدین آمریکایی – يهودي دارد که روز دوشنبه۲۰ مرداد در ويلاي شخصي اش خود را «حلق آويز» كرده بود.

عنوان این کتاب «رابین ویلیامز ۲۰۱۴-۱۹۵۱: وقتی صدای خنده قطع می‌شود» است و انتشارات «جان بلیک» اعلام کرده كه این کتاب زندگی هنری و حرفه‌ای ویلیامز را از شخصیت‌های کمدی او در فیلم‌های خانوادگی مانند «خانم داوت‌فایر» و «جومانجی» گرفته تا نقش‌های جدی‌تر او در «ویل هانتینگ خوب» و «انجمن شاعران مرده» به تصویر خواهد کشید درحالی‌که بر شخصیت‌شناسی او در پس نقش‌های حرفه‌ای که ایفا کرده، تمرکز خواهد کرد.

دائم الخمر - معتاد – افسرده اما «شاد»!

اما هدف يالثارات از بازنشر اين خبر ياد آوري فيلم هاي اين كمدين يا تقدير از او نيست ، بلكه اين خبر دست آويز ما براي انطباق و تحليل مرگ عبرت آموز يك كمدين با مقلدين شيوه هاي عملكردي مشابه او در ايران است زيرا بررسي روشهاي كسي‌که۴۰ سال مردم را در غرقاب مدرنيته غرب به خنديدن وادار كرد اما در نهايت به دليل ابتلا به «افسردگي شديد» خود را دار زد مي تواند براي برخي كه با هدايت نمونه هاي داخلي پاي در اين جاده منتهي به ناكجاآباد گرفته‌اند نجات بخش باشد. 

«سوزان اشنایدر» ، همسر سوم اين كمدين آمريكايي – يهودي كه به اعتراف خودش يك دائم الخمر و معتاد به مواد مخدر بوده درباره وي مي گويد:«او می‌خواست به مردم کمک کند وهمیشه قصد داشت با اجراهایش لبخند را روی لبان مردم بیاورد. ویلیامز بخش عمده عمرش را صرف کمک به دیگران کرده بود. او همیشه از ما می‌خواست که شاد باشیم و از هیچ چیزی ترس نداشته باشیم. علاوه بر سه فرزندش ، او میراث بزرگتری برای ما به جا گذاشت:‹ شادی›»

پروژه خنده زوركي در سيما

شادی و خنداندن مردم ، به هر قيمتي ولو به زور ، سالهاست كه راهبرد بسياري از برنامه هاي توليد شده در رسانه ملي بوده است كه البته اين راهبرد مدتي است به شكل سيستماتيك در شبكه نسيم ظهور دوچنداني يافته است. در اين ميان به نظر مي رسد علاوه بر لودگي ها و ساخت برنامه هاي بي ارزش پوچ گرا كه پيش از اين نيز صدا و سيما يد طولايي در توليد آن داشته است دو برنامه بيش از بقيه مخاطب فهميده را آزار مي دهد.يكي از اين دو برنامه عينك آفتابي و مشخصا «كي شبيه كيه» نام دارد كه پيش از اين به طور مفصل در نقد آن مطالبي در يالثارات منتشر شد.

اما برنامه دوم كه روزانه پخش مي‌شود و به نظر مي رسد خيلي حرفه اي روي خنداندن زوركي مردم (اين ادعاي مجري برنامه است) متمركز شده ، «خندوانه» نام دارد كه كارگرداني و اجراي آن نيز به عهده «رامبد جوان» است. برخي معتقدند او از رشيد پور كار بلدتر است زيرا ضمن پرهيز از ارائه پاسخ مقابله جويانه به منتقدان ، با دعوت از اقشار مختلف فرهيخته و حتي روحاني به مخاطبان اين طور القا كرد كه برنامه اش مورد تائيد جامعه نخبه و ديني نيز هست.چنانچه در برنامه روز پنجشنبه هفته گذشته تنديس طلايي لبخند هفته به حجت الاسلام سرلك اعطا شد كه البته به گفته رامبد جوان براساس آراء بينندگان برنامه به عنوان لبخند برتر انتخاب شده بود. 

جعل شادي 

اما تلاش سيستماتيك براي تزريق شادي رابين ويليامزي از سوي رسانه ملي در حالي ادامه دارد كه حجت الاسلام سید محمد قائم مقامی استاد حوزه و دانشگاه روز۲۷ مرداد ماه سال جاري طي گفتگو با سرویس قران و معارف خبرگزاری شبستان مفهوم نشاط را سرزندگی در برابر کسالت و خمودگی دانسته و درباره ارتباط آن با دين‌داري گفته بود:«ارتباط نشاط و دینداری به تعبیر معروف، اظهر من الشمس است. راستی و رستگاری ملازم و همراه با نشاط و سرزندگی است.همه دینداران و پرهیزگاران این حالت را تجربه کرده اند که به واسطه دعا و انجام تکالیف دینی و تجلی آن جنبه روحانی، بلافاصله احساسی از رهایی و شادی بی حد و مرز در درون خود تجربه می کنند که با هیچ یک از شادی های دیگر قابل قیاس نیست.»

وي درحالي شادي روحاني را اصيل مي داند كه تاكيد مي كند در صورت ناتواني از دست‌يابي به آن افراد به بدل شادي اصل روی خواهند آورد و در توضيح بيشتر مي گويد: «اگر نتوانستی آن نشاط اصیل و سرزنده و پایدار را در درونت حاکم کنی، جعل نشاط خواهی کرد که یک نوع تخدیر درونی است»

برای درمان ملالت روح‌تان

ترويج سيستماتيك خنده هاي زوركي در حالي به عنوان نسخه عاجل درمان روزمرگی ها و ناکامی ها و شکست ها از سوي رسانه ملي تجويز مي‌شود كه حجت الاسلام قائم مقامي نسخه درماني اصلي را با اشاره به فرمايش امیرالمؤمنین علی (ع) در نهج البلاغه ارائه مي دهد و به نقل از مولي الموحدين مي گويد:«روح های شما مانند بدن هایتان ملول می شوند. برای درمان ملالت روح تان ، حکمت های تازه بجویید.»

اما حجت الاسلام قائم مقامي مراد از این حکمت را محتوای تجربه دینی مي‌داند كه همه بخش های زندگی انسان را تحت الشعاع قرار می دهد و به عبارت دیگر افق و تجلی جدیدی از حقیقت بر او ظاهر می سازد. وي مثال اين تعريف را انسانی مي داند كه از دور به دعوای کودکان بر سر اسباب بازی هایشان نگاه می کند. این دعوا اگرچه برای کودکان کاملا جدی است اما برای آدم بالغی که از آن مرحله عبور کرده آن کشمکش ها چیزی جز جدال بر سر یک اسباب‌بازی نیست، مسلما آن فرد بالغ، آن غمی را که کودکان با آن درگیرند تجربه نخواهد کرد چون او می داند که آن وسایل صرفا اسباب سرگرمی و بازی اند که دیر یا زود مستهلک شده و از بین خواهند رفت.

انسانی هم که از حیث معنویت و حکمت زندگی به آن بلوغ درونی رسیده باشد به مفهوم حقیقی کلمه آن طرب درونی و طربناکی را حس خواهد کرد از سوی دیگر وقتی این نشاط و طرب درونی در اخلاق ظاهر می شود اخلاق را حسن می کند. این اخلاق خوب، حاصل انبساط درونی است. مسلما وقتی آن گشایش در درون انسان اتفاق می‌افتد اخلاق آدمی را هم متحول می کند.

شادي در مجلس عزاي سيدالشهدا

درحالي شركت كنندگان در برنامه «خندوانه» موظف هستند كه يك لبخند تصنعي را از اول تا آخر برنامه وبعضاً با ادا و اطوارهاي دون شأن در هم آميزند كه حجت الاسلام قائم مقامي با اشاره به سيره معصومين(ع) دراين باره مي گويد:«معصومین ما این طور نبوده که در همه حالت ها آثار و علایم نشاط در چهره شان پدیدار باشد. هر انسانی در لحظه هایی از زندگی درگیر حزن و اندوه می شود. اما تفاوت اولیا و معصومین با آدم های معمولی در این است که غم آن ها مبارک است. اندوه‌شان ، اندوه پست و کم مایه ای نیست در عمق این اندوه ، نشاط عمیق و پایداری وجود دارد.

اگر بخواهم مثال ملموس و روشنی در این باره بزنم مجالس سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) است. مؤمنین و سوگواران امام حسین (ع) تجربه کرده‌اند که مقوله ای نشاط آورتر از گریستن و سوگواری بر امام حسین (ع) و شهیدان کربلا نیست. کسی که با فلسفه این گریستن و پشت صحنه ان آشنا نباشد تصور خواهد کرد که این سوگواران در درون خود درگیر غمی قبض کننده و تاریک هستند که اشک می ریزند اما آن که بداند این اشک ها به خاطر چیست یا به تعبیر دقیق تر کسی که عمیقا در درون، این سوگواری مقدس و طیب را تجربه کند خواهد فهمید این غم عین نشاط و سرور درونی است.»

شادي تجويزي در مدرنيته

با وجود آنكه۴۰ سال ترويج نسخه جعلي شادماني ، حتي نمي توانست يكي از كاركشته ترين اجرا كنندگان اين نسخه را از اعتياد به شرب خمر و مواد مخدر‌، افسردگي و در نهايت خودكشي برهاند كه چنين خط مشي تازه در ايران به شكل سيستماتيك در حال آزمون و خطاست. راه و رسمي كه در دنياي مدرنيته غرب امتحان خود را به بدترين شكل ممكن پس داده و حجت الاسلام قائم مقامي در تشريح آن مي گويد: «در دنیای امروز و رشد و تنوع رسانه ها و ماشینیسم و مصرف گرایی، مدرنیته می خواهد محاکاتی از آن تنوع های عالم غیب داشته باشد که چشم آدمیان به آن حقایق حقیقی باز نشود و آن شادی عمیق را تجربه نکنند. تأکید شدیدی که بر واریته و تنوع می شود و هر لحظه چیزی تازه را به شما نشان می دهند و جلوه ای نو در منظر شما قرار می گیرد به خاطر آن است که می دانند حقیقت آدمی به جلوه گری این جلوه های تازه در ملکوت خو گرفته است.توجه کنید یکی از اتفاقاتی که در مدرنیته افتاده و اشاره کردم بالا بردن تنوع های عجیب و غریب در زندگی است که اوقات انسان را عملا می بلعند. 

شما در این زندگی ، درگیر تنوع ها می شوید. من از انواع رسانه‌های تصویری و مجازی مثال می زنم که تنوع شگفتی در این عصر یافته و خیلی وقت ها آدم ها درگیر محتوای این رسانه ها می شوند بدون آن که بهره چندانی از این ارتباط ببرند، حالا گاهی محتوای این رسانه ها سم خالص برای روح و روان انسان است. خب این تنوع، نوعی از سرسام و سرگیجگی را برای آدمیان پدید می آورد و آن ها را افسرده دل می کند. بنابراین نکته مهم در رسیدن به شادی درونی، مدیریت وقت و زمان است. 

نمی شود نسبت به زمان بی قید و رها رفتار کرد و انتظار داشت زندگی شادی برایمان پیش آید. دایره مسئولیت های شما، آموزش هایی که می بینید محبتی که می توانید به دیگران نثار کنید و مهم تر از همه این ها آن رابطه بندگی، همه و همه در قالب همین زمان محدود امکان ظهور وحضور پیدا می کند. پس امکان زایش شادی در امکان بهره برداری از این زمان هاست. در آن صورت است که انسان به میزان اهتمام و جدیت خود وارد حوزه تازگی ها می شود و حقیقت و باطن عالم را شهود می کند.من البته یک چیزی را به شما بگویم و آن این که انسان در آینده به این وادی وارد می شود، یعنی وقتی به این مرحله رسید که فهمید همه آن جلوه گری ها و تنوع ها کاذب است و عطش او را به سمت آن تازگی و سرزندگی حقیقی و شادی صادق تأمین نمی کند به سمت ولایت الهی خیز برمی دارد.

وضعیت کنونی جهان یک نوع محاکات ناخودآگاه نسبت به آینده است. گاهی انسان بدون آن که بداند چیزی را حکایت می کند. این تنوعات بی حصر در عالم رسانه و ارتباطات در واقع نوعی بیان این نیاز است که آدمی می خواهد بگوید من می خواهم وارد آن عرصه جلوه‌گری حقایق حقیقی شوم. این همه گرایش ها به موسیقی که در جهان وجود دارد و خیلی وقت ها با ورود به موسیقی غنایی ، دست آدمی را در رسیدن به شادی حقیقی می بندد در درون خود واجد وبیان کننده حقیقتی است که روح انسان نیازمند طرب است اما راه را اشتباه می رود.»

نسخه برابر اصل شوهاي شبانه آمريكايي

توضيحات ياد شده براي تمييز شادي اصل از جعلي درحالي است كه روزنامه سينمايي «صبا» با انتشار مطلبي كه اتفاقا پايگاه خبري روزنامه جام جم نيز آن را بازنشر داده برنامه «خندوانه» را يك كپي صد در صدي از يك شوي شبانه آمريكايي با مجري گري «جیمی فالون» قلمداد كرده است.

اين روزنامه در توصيف برنامه «خندوانه» نوشته است: «اولین نکته‌ای که مانند تاک‌شوهای موفق دنیا در این برنامه رعایت شده حضور زنده میهمانان به عنوان یک کاراکتر است. آدم‌ها بلند بلند می‌خندند، حرف می‌زنند و در بحث شرکت می‌کنند.... او (رامبد جوان) میان تماشاگرانش می‌نشیند، اغراق‌آمیزتر از هربار می‌خندد، فریاد می‌کشد و... ».

«صبا» درباره تأثیر رامبد جوان از شوهای معروف جهان مي نويسد:«تأثیر او از شوهای معروف تنها به همین جا منتهی نمی‌شود و او در برخی از ایده‌ها عین به عین از برنامه «جيمي فالون» (جدا از نوع رفتار مشابهش) تقلید می‌کند. کما این‌که یکی از ایده‌های او برای برقراری مسابقه بین تماشاگران کپی صد درصد از ایده برنامه «تونايت شو» است.جیمی یکی از مسابقه‌هایی که با ستاره‌هایی مثل تام ‌کروز، ادوارد نورتون، دیوید بکهام و... تا به الان برگزار کرده، این است که یک شونه تخم‌مرغ روی میز بگذارد و از آن ستاره بخواهد تخم‌مرغ را به سرش بکوبد. اگر تعداد تخم‌مرغ‌ پخته شکسته شده روی سر هرکدام (ستاره و جیمی) بیشتر باشد مسابقه را برده است. حالا همین اتفاق عیناً در برنامه جوان افتاد.»

اين درحالي است كه «جواد فرحانی» ؛ تهیه‌کننده برنامه «خندوانه» مي گويد: «تقریباً ۱۱نفر ایده‌پرداز در این برنامه داریم. ما قصد داریم فرهنگ خندیدن را بپرورانیم چون هم خنده راحت و کم‌خرج است هم کمی از این غمگین بودن‌هایمان فاصله می‌گیریم و البته کمتر به یاد بدهکاری‌هایمان می‌افتیم.»


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 29 شهريور 1393برچسب:انصار,بانک انصار,سپاه پاسداران,
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب‌الله، مدیرمسئول هفته‌نامه یالثارات‌الحسین(ع) این هفته در سرمقاله یالثارات با عنوان "مالک" نوشت:

لایَنام عنکم و انتم فی غفله ساهون، غُلِبَ واللهِ المتُخاذلون
(نهج‌البلاغه اميرالمومنين- خ‌۳۴)
این روز ها بانگ«انصار آمد» خواب عده ای را برآشفته.
کسانی عامدانه خود را به خواب زده و برای خواب کردن مومنان لالائی سکولاری می‌خوانند، چنانچه به وفور مشاهده می‌کنید . از دیگر سو با اظهارات روحانی در سفر مشهد ،‌حباب خوش رنگ و لعاب اعتدال در ساحت فرهنگ ترکيد که باید از قضا این اتفاق را به فال نیک گرفت و بصیرت افزایی کرد و آن‌گاه همتی ، حرکتی ....

بحث مستوفا در شرح ماهیت و خطر سکولاریزه کردن اسلام در همین صفحه و همین صحیفه گذشت.(يالثارات ۱۹شهريور) دراین نوشتار پس از ذکر چند نکته مقدماتی، مسئله این خواهد بود که چگونه «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد»؟

شاه ‌معدوم مدعی بود می‌خواهم جامعه را به تمدن بزرگ برسانم و پس از کثافت کاری و فجایع وصف ناپذیر جشن‌های دوهزار و پانصدساله شاهنشاهی - جشن‌هایی که برای نمونه یک زن و مرد عریان در جلوی چشمان مدعوان داخلی و خارجی کاري ‌کردند که فقط خوک های کثیف در طویله خود می‌کنند . نام این فضایح شد جشن فرهنگ و هنر در شیراز- زان پس شاه گفت اکنون به دروازه‌تمدن بزرگ رسیده ایم و باید تاریخ هجری اسلامی را هم تاریخ گبری شاهنشاهی کنیم و کرد آن چه کرد!

البته همّت و غیرت امام و انقلابیون حزب الله ، درست و حسابی از خجالت شاهنشاه و تمدن بزرگش در آمد و شاه و تمدن بزرگش را به جهنم تاریخ فرستاد.

پس از انقلاب و با بند شدن دست خاتمی به دم گاو قدرت ، این بیچاره نیز مدعی شد می‌خواهم ایران را «جامعه مدنی» کنم . پس از آن که گند ملاقات خاتمی و سوروس درآمد و بر ملا شد که جامعه مدنی چیزی جز نسخه القایی جرج سوروس یهودی صهیونیست برای سرنگونی نظام و بر اندازی اسلام از این سرزمین نیست، خاتمی با پررویی مدعی شد منظور من از جامعه مدني، مدینه النبی بود! و اگر نبود درایت رهبری معظم و دفع فتنه در مدیریت توطئه صهیونیستی ،‌اکنون ایران به لحاظ اقتصادی و سیاسی تيول و ملک طلق صهیونیست ها شده‌بود و به لحاظ فرهنگی نیز آبریزگاه خوکان کثیف و فاسد عربی و غربی!

خاتمی سالیانی پس از کنده شدن از قدرت غصبی ، با حماقت سردمداری و شرکت در طراحی فتنه۸۸ به جنگ و بر اندازی علنی روی آورد و پس از شکست و ناکامي به موجودی مفلوک و سرخورده و منزوی مبدّل شد.

حالا با این سوابق مشعشع خاتمی شرم‌زده و درهم‌شکسته، وزیر ارشاد زیر تابلوی اعتدال اعلام می‌کند ما در دوره وزارت بر ارشاد از تجربیات خاتمی استفاده می‌کنیم. رئیس او هم در نطق مشهد ، ناخواسته پرده از چهره فرهنگ اعتدال پس می‌زند.

اسلام رحمانی حضرات هم چیزی است در همین مایه ها و دکّانی تقلبی رو در روی اسلام ناب محمدی که امام(ره) منادی آن بود و بنیه عزت و عظمت آن، اسلام آمريکايي را از صحنه ايران منکوب و متواري ساخت و چندي‌است مي‌رود تا در جاي جاي جهان اسلام به ثمر بنشيند. از اسلام ناب خمینی (ره)، حکم اعدام سلمان رشدی و ارتداد ملی- مذهبی های قرآن‌ستیز بیرون آمد.

از اسلام رحمانی آقایان جز لب و لوچه ای آویزان و نفی انجام امر و نهی واجب الهی و غیرت و حجاب و پاکدامنی و دریوزگی دشمنان خدا ،‌کار دیگری ساخته است؟ اسلام عقیم و بی صلابت و شدیداً سکولاریزه شده و اباحه گرا جز این است ؟! چه اسلامی؟! چه رحمانی؟! چه کشکی؟!

حضرت امام‌المسلمین؛ مقام ولایت و پس از آن خبرگان بصیر امت در چند نوبت هشدارهای لازم را داده اند و حتی اظهار نگرانی مکرر داشته‌اند- شکرالله مساعیهم. 
اگر احیاناً هنوز رزمنده‌ای باشد و منتظر بماند تا دشمن با نام و نشان از مرزها تهاجم کند وبعد ‌برود دفاع کند،‌ول معطّل است!

دشمن دیری است از درون تهاجم کرده و منتظر است زهر اباطيلي که اشاره شد در جان جوانان و پیکره توانمند انقلاب اثر کند و نظاره گر فروپاشی از درون باشد!

کجاست نواب صفوی که با دشمن شناسی عمیق و غیرت علوی از سکولارهای دوران نُطُق بکشد؟!

کجاست سید عبدالحسین واحدی که در اوج غربت و غلبه سفّاکی دشمن به مزدوران شاه و آمریکا بگويد: ما مسلسل‌های شما را می‌جَویم و تفاله‌های آن را تُف می‌کنیم.

کجاست مالک که امیرالمومنین در حق او فرمود: «مالک اگر کوه بود، کوهی عظیم بود و اگر صخره بود صخره ای سخت...»

***
اما نه...! مگر نه اینست که مالک‌ها طفیل وجود علی(ع) هستند . امروزه روز اگر چه علی(ع) در بین ما نیست. ولی سیدعلی که هست. پس لابد مالک‌گونه ها هم هستند و اتفاقاً هزاران تن هم هستند فقط در تهران.
و اینک پیشقراولان آن‌ها در کارند تا ...
در این وادی باز هم سخن هست تا مجالی دیگر.

والسلام 
والله الموفّقِ و المعین

برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 29 شهريور 1393برچسب:ضرغامی,صدا وسیما,ایران,گوگوش,

باید یه حالی از این صدا وسیما بگیرن این چه وضعشه :

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب‌الله،هفته‌نامه یالثارات‌الحسین(ع) در ستون سیاست به روایت همولایتی نوشت:

صداو سیمای برادر ضرغامی در آخرین روزهای مدیریتی ایشان تصمیم گرفته بزند به سیم آخر و تتمه آبروی مدیریتی این بنده خدا را هم به باد بدهد!

ظاهراً جناب ضرغامی آنتن را رها کرده و سپرده به جناب معاون و جناب معاون هم سپرده به رئیس شبکه و رئیس شبکه هم سپرده به زیر دستش تا اختیار کار رسیده به سردبیر و مالک و مدیر مسئول و مدیر عامل و آهنگساز و مجری و دکوراتور و همه کاره برنامه سینمایی هفت!

آقای همه کاره برنامه هفت هم علیرغم درگیری در اقتصاد و کار و کاسبی، خواسته حالی به فرهنگ و سینما بدهد در حد ترکاندن! لذا برداشته و تریبون نظام جمهوری اسلامی را سپرده به شوهر گوگوش!

شوهرگوگوش (احتمالاً معرف حضورتان هست!) هم نامردی نکرده و سینمای قبل از انقلاب را برداشته و توی حلق مخاطب شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی فروکرده به شکلی کاردرست!

حواشی اصلی:
۱-در آن روزها که مردم به خاطر پیروزی و حفظ انقلاب از خون خود و جان جوانهایشان می گذشتند، به خاطرشان هم نمی گذشت که صدا وسیمای برپاشده بر خون و پیکره شهدا، تریبون دفاع از فاسدترین چهره‌های سینمای محمدرضا شاهی بشود! وسازنده کثیف ترین فیلمهای جنسی، با عزت و احترام در برنامه زنده سیمای جمهوری اسلامی امکان سخن پیدا کند و هرچه دلش خواست بگوید و جناب مجری هم به تقلید از ساعت شماطه دار، هی سرتکان بدهد!

۲- اگر آقای ضرغامی تصمیم گرفته در این روزهای آخر، آتش بزند به اموالش (و اعتبارش و آبرویش) و همه چی را حراج کند، خوب به آقای همه کاره برنامه هفت اختیار بیشتری بدهد بلکه خود خانم گوگوش و سایر فواحش سینمای قبل از انقلاب هم با همان شکل و شمایل هنری، شبکه سوم سیما را مفتخرو چشمان مخاطبان را منور کنند! وقتی خودش هست چرا شوهرش بیاید؟! اصلاً خود بهروز وثوقی را هم بیاورید که همانجا یک دیداری هم تازه بشود و سیمای جمهوری اسلامی پس از چهل سال واسطه آشتی گوگوش و بهروز بشود و امر خیری راه بیفتد!

۳- یادمان باشد این همان صداو سیمایی است که برای دعوت از متدین ترین و با سوادترین چهرههای فرهنگی مملکت هزار اما و اگر می آورد اما نوبت به سینماگران مروّج«زنا» که می رسد دست و دل باز می‌شود و.....

۴- ظاهراً هنوز روح «رضا قطبی» بر صداو سیما حاکم است و هنوز خبر پیروزی انقلاب به تپه های جام جم نرسیده و شاید هم مجری برنامه هفت خیال می کند هنوز اعلی‌حضرت شاهند و علیا حضرت فرح، ملکه اند و....! در نهایت ایشان به این نتیجه رسیده که برنامه زنده شبکه سوم را اختصاصی بدهد به تجلیل از سینمای بهروز وثوقی و فردین و فروزان و کیمیایی و گوگوش و....!

۵- اگر برادر ضرغامی مایل است ثابت کند که تمایلی به ترویج و تجلیل از سینمای فاسد عصر پهلوی نداشته، بیاید و معادل همان زمانی که در برنامه هفت به شوهر خانم گوگوش وقت داد به یک چهره متدین فرهنگی هم فرصت بدهد(درهمان برنامه هفت) که لااقل یک اشاره‌ای هم به فجایع سینمای عصرپهلوی بشود تا مخاطبان ارجمند شبکه سوم سیما تصور نکنند سینمای عصر پهلوی یادش بخیر بوده!


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 29 شهريور 1393برچسب:روز,روزها,روزها میگذرند,

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، بیست و پنجم ذیقعده، روز دحوالارض یعنی زمان گسترش یافتن زمین است. در متون دینی برای این روز اعمال خاصی سفارش شده است.

معنای دحوالارض

"دَحو" به معنای گسترش است و بعضی نیز آن را به معنای تکان دادن چیزی از محلِ اصلی تفسیر کرده اند. منظور از دحوالارض (گسترده شدن زمین) این است که در آغاز، تمام سطح زمین را آب فراگرفته بود. این آب‌ها، به تدریج در گودال‌های زمین جای گرفتند و خشکی‌ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده‌تر شدند. از طرف دیگر، زمین در آغاز به صورت پستی‌ها و بلندی‌ها یا شیب‌های تند و غیرقابل سکونت بود. بعدها باران‌های سیلابی مداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شستند و دره‌ها گستردند. اندک اندک زمین‌های مسطح و قابل استفاده برای زندگی انسان و کشت و زرع به وجود آمد. مجموع این گسترده شدن، "دَحو الارض" نامگذاری می‌شود.

دحوالارض روزی است که زمین‌ها از زیر خانه خدا کشیده شده و پهن گردیده است چون اول جایى که از زمین خلق شد، موضع خانه کعبه بود و لذا کعبه را "أُمُّ القُرى" مى‌گویند.

دحوالارض در قرآن

در قرآن کریم به دحوالارض اشاره شده است. خداوند در آیه ۳۰ سوره نازعات می‌فرماید: «وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَلِکَ دَحَاهَا؛ و زمین را بعد از آن (آفرینش آسمان و زمین) گسترش داد». بر اساس نظر بیشتر مفسران، منظور از «دَحاها» در این آیه، همان دحوالارض است.

دحو الارض در کلام معصومین

از امیرالمومنین (ع) روایت شده که فرمودند:

«نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست و پنج ذی‌القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت».

همچنین در برخی از روایات این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود(عج) معرفی شده و خاتم المحدثین، شیخ عباس قمی (ره) روز دحوالارض را از چهار روز معروفی ذکر کرده که روزه آن ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.

در کتاب شریف «المراقبات» نیز روایت شده که امام رضا (ع) فرموده اند: در شب بیست و پنجم ماه ذى القعده حضرت ابراهیم (ع) و حضرت عیسى (ع) متولد شده‌اند. در این روز، رسول خدا (صلى الله علیه و آله) به قصد حجة الوداع از مدینه با یكصد و چهار هزار یا یكصد و بیست و چهار هزار و حضرت فاطمه (ع) و تمامى اهل بیت خود از راه شجره به مکه عزیمت نمودند.

اعمال شب و روز دحوالارض

- روزه

روز دحوالارض از چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه گرفتن، ممتاز است و در روایتى آمده است که روزه‌‏اش مثل روزه هفتاد سال است و در روایت دیگر کفاره هفتاد سال است و هر که این روز را روزه بدارد و شبش را به عبادت بسر آورد از براى او عبادت صد سال نوشته شود؛ و هر چه در میان آسمان و زمین وجود دارد براى کسی که در این روز روزه‏دار باشد استغفار می‌کنند. این روزى است که رحمت خدا در آن منتشر گردیده و از براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز اجر بسیارى است و از براى این روز به غیر از روزه و عبادت و ذکر خدا و غسل دو عمل وارد است.

- نماز

نمازى که در کتب شیعه قمیین روایت شده و آن دو رکعت است در هنگام صبح. در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره "و الشمس" خوانده می‌شود و بعد از سلام نماز ذکر "لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِی الْعَظِیمِ" خوانده می‌شود.

پس از این ذکر باید دعای "یا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِی عَثْرَتِی یا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْوَتِی یا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ اسْمَعْ صَوْتِی وَ ارْحَمْنِی وَ تَجَاوَزْ عَنْ سَیئَاتِی وَ مَا عِنْدِی یا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ" خوانده شود.

- دعا

خواندن این دعا است که شیخ در مصباح فرموده مستحب است:

اللَّهُمَّ دَاحِی الْکَعْبَةِ وَ فَالِقَ الْحَبَّةِ وَ صَارِفَ اللَّزْبَةِ وَ کَاشِفَ کُلِّ کُرْبَةٍ أَسْأَلُکَ فِی هَذَا الْیوْمِ مِنْ أَیامِکَ الَّتِی أَعْظَمْتَ حَقَّهَا وَ أَقْدَمْتَ سَبْقَهَا وَ جَعَلْتَهَا عِنْدَ الْمُؤْمِنِینَ وَدِیعَةً وَ إِلَیکَ ذَرِیعَةً وَ بِرَحْمَتِکَ الْوَسِیعَةِ أَنْ تُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِکَ الْمُنْتَجَبِ فِی الْمِیثَاقِ الْقَرِیبِ یوْمَ التَّلاقِ فَاتِقِ کُلِّ رَتْقٍ وَ دَاعٍ إِلَى کُلِّ حَقٍّ وَ عَلَى أَهْلِ بَیتِهِ الْأَطْهَارِ الْهُدَاةِ الْمَنَارِ دَعَائِمِ الْجَبَّارِ وَ وُلاةِ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ وَ أَعْطِنَا فِی یوْمِنَا هَذَا مِنْ عَطَائِکَ الْمَخْزُونِ غَیرَ مَقْطُوعٍ وَ لا مَمْنُوعٍ [مَمْنُونٍ‏] تَجْمَعُ لَنَا بِهِ التَّوْبَةَ وَ حُسْنَ الْأَوْبَةِ یا خَیرَ مَدْعُوٍّ وَ أَکْرَمَ مَرْجُوٍّ یا کَفِی یا وَفِی یا مَنْ لُطْفُهُ خَفِی الْطُفْ لِی بِلُطْفِکَ وَ أَسْعِدْنِی بِعَفْوِکَ وَ أَیدْنِی بِنَصْرِکَ وَ لا تُنْسِنِی کَرِیمَ ذِکْرِکَ بِوُلاةِ أَمْرِکَ وَ حَفَظَةِ سِرِّکَ وَ احْفَظْنِی مِنْ شَوَائِبِ الدَّهْرِ إِلَى یوْمِ الْحَشْرِ وَ النَّشْرِ وَ أَشْهِدْنِی أَوْلِیاءَکَ عِنْدَ خُرُوجِ نَفْسِی وَ حُلُولِ رَمْسِی وَ انْقِطَاعِ عَمَلِی وَ انْقِضَاءِ أَجَلِی اللَّهُمَّ وَ اذْکُرْنِی عَلَى طُولِ الْبِلَى إِذَا حَلَلْتُ بَینَ أَطْبَاقِ الثَّرَى وَ نَسِینِی النَّاسُونَ مِنَ الْوَرَى وَ أَحْلِلْنِی دَارَ الْمُقَامَةِ وَ بَوِّئْنِی مَنْزِلَ الْکَرَامَةِ وَ اجْعَلْنِی مِنْ مُرَافِقِی أَوْلِیائِکَ وَ أَهْلِ اجْتِبَائِکَ وَ اصْطِفَائِکَ وَ بَارِکْ لِی فِی لِقَائِکَ وَ ارْزُقْنِی حُسْنَ الْعَمَلِ قَبْلَ حُلُولِ الْأَجَلِ بَرِیئا مِنَ الزَّلَلِ وَ سُوءِ الْخَطَلِ اللَّهُمَّ وَ أَوْرِدْنِی حَوْضَ نَبِیکَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ اسْقِنِی مِنْهُ مَشْرَبا رَوِیا سَائِغا هَنِیئا لا أَظْمَأُ بَعْدَهُ وَ لا أُحَلَّأُ وِرْدَهُ وَ لا عَنْهُ أُذَادُ وَ اجْعَلْهُ لِی خَیرَ زَادٍ وَ أَوْفَى مِیعَادٍ یوْمَ یقُومُ الْأَشْهَادُ اللَّهُمَّ وَ الْعَنْ جَبَابِرَةَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ بِحُقُوقِ [لِحُقُوقِ‏] أَوْلِیائِکَ الْمُسْتَأْثِرِینَ اللَّهُمَّ وَ اقْصِمْ دَعَائِمَهُمْ وَ أَهْلِکْ أَشْیاعَهُمْ وَ عَامِلَهُمْ وَ عَجِّلْ مَهَالِکَهُمْ وَ اسْلُبْهُمْ مَمَالِکَهُمْ وَ ضَیقْ عَلَیهِمْ مَسَالِکَهُمْ وَ الْعَنْ مُسَاهِمَهُمْ وَ مُشَارِکَهُمْ اللَّهُمَّ وَ عَجِّلْ فَرَجَ أَوْلِیائِکَ وَ ارْدُدْ عَلَیهِمْ مَظَالِمَهُمْ وَ أَظْهِرْ بِالْحَقِّ قَائِمَهُمْ وَ اجْعَلْهُ لِدِینِکَ مُنْتَصِرا وَ بِأَمْرِکَ فِی أَعْدَائِکَ مُؤْتَمِرا اللَّهُمَّ احْفُفْهُ بِمَلائِکَةِ النَّصْرِ وَ بِمَا أَلْقَیتَ إِلَیهِ مِنَ الْأَمْرِ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ مُنْتَقِما لَکَ حَتَّى تَرْضَى وَ یعُودَ دِینُکَ بِهِ وَ عَلَى یدَیهِ جَدِیدا غَضّا وَ یمْحَضَ الْحَقَّ مَحْضا وَ یرْفِضَ الْبَاطِلَ رَفْضا اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَیهِ وَ عَلَى جَمِیعِ آبَائِهِ وَ اجْعَلْنَا مِنْ صَحْبِهِ وَ أُسْرَتِهِ وَ ابْعَثْنَا فِی کَرَّتِهِ حَتَّى نَکُونَ فِی زَمَانِهِ مِنْ أَعْوَانِهِ اللَّهُمَّ أَدْرِکْ بِنَا قِیامَهُ وَ أَشْهِدْنَا أَیامَهُ وَ صَلِّ عَلَیهِ [عَلَى مُحَمَّدٍ] وَ ارْدُدْ إِلَینَا سَلامَهُ وَ السَّلامُ عَلَیهِ [عَلَیهِمْ‏] وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ *

- زیارت حضرت امام رضا (ع)

بهترین و بافضیلت‌ترین عمل مستحبی دحو الارض خواندن زیارت امام رضا (ع) است.

- غسل


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
به گزارش شریان نیوز ، رسانه های عربی طی چند ساعت اخیر توجه ویژه ای به خبر سرنگونی پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز تأسیسات هسته ای نطنز داشته اند.
 روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی که قصد جاسوسی از تاسیسات هسته‌ای نطنز را داشته است خبر داد. روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد. براساس این اطلاعیه هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه، مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

این اطلاعیه افزوده است: این اقدام شیطنت‌آمیز باردیگر خوی ماجراجویی رژیم صهیونیستی را آشکارتر و برگ سیاه دیگری به پرونده سراسر جنایت و خباثت این رژیم جعلی و جنگ طلب افزود.در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درکنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از ملت شریف و سرزمین اسلامی ایران از آمادگی همه جانبه و قاطع برخوردار بوده و حق هر گونه واکنش و مقابله به مثل را برای خود محفوظ می داند.

بلافاصله پس از انتشار این خبر رسانه های عربی به طور گسترده به بازتاب آن پرداختند و در گزارشهای متعددی از زوایای مختلف به آن پرداختند:

- شبکه قطری الجزیره: این برای نخستین بار است که ایران از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی بر فراز تاسیسات هسته ای خبر داده است.

- پایگاه سعودی ایلاف: پهپاد اسرائیلی تلاش داشته بر فراز بزرگترین تاسیسات اتمی ایران پرواز کند.

- شبکه فرانس 24 عربی: نیروهای امنیتی ایران پهپاد مذکور را با موشک منهدم کرده اند.

- پایگاه سعودی الحیات: ایران، اسرائیل را به عبور از خط قرمز متهم کرده است.

- رویترز عربی: ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرده که به گزارشهای خارجی، واکنش نشان نمی دهد.

- روسیا الیوم: ایران اقدام اسرائیلی ها را شیطانی دانسته است.

- روزنامه الشرق الاوسط: پهپاد اسرائیلی تلاش داشته وارد منطقه پرواز ممنوع تاسیسات هسته ای ایران شود.

- پایگاه لبنانی  الخبرپرس: اسرائیل بر دربهای جنگ با ایران کوبید و پاسخ محکم ایرانی‌ها را متحمل شد.

همچنین :

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «تابناک»، خبر هدف قرار دادن یک پهپاد رژیم اسرائیل از سوی نیروهای نظامی ایرانی، مهمترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون بازتاب بسیار گسترده ای در مطبوعات و رسانه های جهان داشته است. روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» می نویسد ایران اعلام کرده سپاه پاسداران یک پهپاد اسرائیلی را که به سمت یکی از مراکز هسته ای این کشور در حرکت بوده، ساقط کرده است. این روزنامه ضمن اشاره به بیانیه منتشره درباره سقوط پهپاد مذکور از سوی سپاه پاسداران می نویسد این پهپاد از نوع رادار گریز بوده و در نزدیکی تأسیسات هسته ای نطنز هدف قرار گرفته است. ارتش رژیم اسرائیل گفته در این زمینه اظهارنظری نمی کند.

این خبر، مورد توجه مطبوعات اسرائیلی نیز قرار گرفته، به گونه ای که سایت خبری «آروتز شوا» ضمن انتشار اخبار تکمیلی در این زمینه، از بررسی و مطالعه پهپاد مذکور از سوی سپاه پاسداران خبر داده است. این سایت می نویسد چند ساعت پس از اعلام اینکه ایران یک پهپاد جاسوسی اسرائیلی را بر فرار مرکز هسته ای نطنز ساقط کرده، یک مقام ارشد ایرانی گفته بخش هایی از این پهپاد هنوز سالم مانده است. آروتز شوا با اشاره به سخنان سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران می نویسد به گفته وی، این بخش های سالم برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره پهپاد مذکور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اما اخبار مربوط به سفر وزیر خارجه ایران به عراق نیز از جمله موضوعاتی است که مورد توجه مطبوعات و رسانه های جهان قرار گرفته است. خبرگزاری کویت با انتشار مطلبی در این زمینه، از تأکید مجدد ایران بر حمایت از عراق خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد هم نوری مالکی، نخست وزیر سابق و هم حیدرالعبادی، نخست وزیر جدید عراق در جریان دیدارهای خود با محمد جواد ظریف، خواستار همکاری بیشتر منطقه ای برای مبارزه با تهدید تروریست های تکفیری شده اند. ظریف نیز در این دیدار علاوه بر ابراز حمایت از عراق در مقابل این تهدید، بر اهمیت تثبیت روابط دوجانبه و سوق دادن این روابط به سمت توسعه و شکوفایی بیشتر تأکید کرده است.

در مطلبی دیگر مربوط به عراق، روزنامه ترکیه ای «صباح» از تکمیل مرحله نخست خط لوله گاز ایران- عراق خبر داده است. این روزنامه می نویسد بنا بر اعلام مقامات مسئول ایرانی، نخستین بخش خط لوله گازی ایران به عراق تکمیل شده است. در این مطلب به نقل از علیرضا غریبی، مدیر عامل شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران آمده: «مرحله آزمایشی اولیه این خط لوله به طول 97 کیلومتر و قطر 47 اینچ در ایران آغاز شده است». ایران از طریق این خط لوله روزانه 4 تا 7 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر خواهد کرد که این میزان ظرف مدت سه سال، به 25 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت. صباح اشاره می کند که ایران قصد دارد تا سال 2020، سالانه 80 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به آسیا و اروپا صادر کند.

در نهایت، باید اشاره کرد که خبر رونمایی از دستاوردهای جدید ایران در حوزه صنایع دفاعی و نظامی نیز مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. «واشنگتن اگزمینر» می نویسد همزمان با سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه دکترین نظامی ایران بر مبنای بازدارندگی و مقابله با تهدیدات قدرت های خارجی قرار دارد، در این کشور از نسل جدیدی از موشک های دریای کوتاه برد و همچنین پهپادها رونمایی شده است. این سایت اشاره می کند که موشک «قدیر» با برد 100 کیلومتر و پهپادهای «کرار 4» و «مهاجر 4»، مواردی بوده اند که روز گذشته در ایران از آن ها رونمایی شده است.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : دو شنبه 3 شهريور 1393برچسب:اسراییل,پهپاد,پهپاد اسراییل,

به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری رویترز از قول فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی گزارش داده در صورت تأیید خبر سرنگونی پهپاد اسرائیل
در حریم هوایی ایران این پهپاد احتمالا از نوع پهپادهای «هرون» یا نوع
قدرتمندتر«ایتان» (یا هرون تی‌پی) بوده است. به نوشته رویترز، اسرائیل از
این پهپادها برای انجام مأموریت‌های شناسایی دور برد استفاده می‌کند.

پیش از این برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز خبر مشابهی منتشر کرده بودند.

خبرگزاری
رویترز از قول فرماندهان نظامی در اسرائیل گزارش داد که استفاده از هر دو
نوع این پهپادها برای انجام مأموریت‌های شناسایی محتمل است.

هواپیمای
بدون سرنشین هرون تی‌پی ساخت صنایع هوافضای اسرائیل است که می‌تواند در یک
نوبت بیش از ۲۴ ساعت پرواز کند. این هواپیما مدل پیشرفته‌تری از پهپادهای
«هرون» است که از آن هم در عملیات‌های با فاصله طولانی استفاده می‌شود.

روابط
عمومی کل سپاه روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک فروند هواپیمای
جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوا
فضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.

براساس این
اطلاعیه، هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریزبوده و قصد نفوذ
به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه
پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

این
اطلاعیه افزوده است: این اقدام شیطنت‌آمیز باردیگر خوی ماجراجویی رژیم
صهیونیستی را آشکارتر و برگ سیاه دیگری به پرونده سراسر جنایت و خباثت این
رژیم جعلی و جنگ طلب افزود.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : دو شنبه 3 شهريور 1393برچسب:موسیقی ,موسیقی ما,سایت موسیقی ما,فتنه,فتنه گر,

 

خدمت دوستان عرض می شود که ای دوستان چرا خجالت !!!! نکشید بخدا !!!!! بیشتر بنویسید . این خواننده واقعا مجاز است !!!

ما به کجا می رویم !!!!! واقعا سایت رسمی موسیقی ما حق نوشتن چنین چیزی را دارد !!! حال آنکه مردمی هر چند تغییر یادشان نرفته جوان هایشان چطور در ملا عام شهید شدند و روز عاشورا به حسین مظلوم چه اهاناتی کردند و چه کسانی که برهنه نشدند !!!!!!!! متاسفانه شورای نظارتی بر کار سایت های داخلی نیست !!!! حقا این سایت باید فیلتر شود تا برخورد جدی با خاطیان شود . این خواست همه خانواده های شهداست . این ها پرده دریست . یا صاحب الزمان ادرکنا

 

منبع : گروه رهروان ولایت و رهبری


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : دو شنبه 3 شهريور 1393برچسب:اسرالیا,حمله,حمله به,هوایی,داعش,ایران,

 

یک روزنامه استرالیایی از احتمال پیوستن نیروی هوایی این کشور به جنگنده‌های آمریکایی برای حمله به مواضع داعش در عراق خبر داد.

به
گزارش تسنیم، روزنامه «استرالیان»، چاپ استرالیا خبر داده که نیروی هوایی
این کشور احتمالا با جنگنده‌های آمریکایی برای هدف قرار دادن مواضع گروه
داعش در عراق همراه می‌شود.

این خبر در حالی منتشر شده که دولت عراق
خواستار حمایت تمامی کشورهای برای مقابله با نیروهای داعش شده و ایران هم
اعلام کرده به بغداد برای مقاومت در برابر نیروهای داعش کمک خواهد کرد.

«تونی ابوت»، نخست وزیر استرالیا پیش از این گفته بود این کشور احتمال دخالت نظامی در عراق را رد نمی‌کند.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

 

منبع : افکار نیوز


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

 

به گزارش جام نیوز؛  ۲۸ بهمن ماه سال ۹۲ شبکه تلویزیونی العربیه فیلمی منتشر کرد که حاکی از ربوده شدن ۵ مرزبان ایرانی از سوی گروهک تروریستی جیش العدل بود. در این فیلم کوتاه یکی از سربازان که بعدا ًمشخص شد جمشید دانایی فر است در صحبت های کوتاهی از ربوده شدن خود و دوستانش به دست این گروهک تروریستی خبر داد.

 

در ادامه مشخص شد ۵ سرباز ایرانی در منطقه عمومی جکیگور استان سیستان و بلوچستان هنگامی که در حال نگهبانی بودند از سوی اعضای این گروهک ربوده و به خاک پاکستان منتقل شدند.

 

پس از این اقدام گروهک تروریستی جیش العدل کاربران شبکه های اجتماعی و مسئولین مرتبط با این ماجرا موجی را برای آزادی مرزبانان آغاز کرده و گفتگوها برای آزادی ۵ سرباز ربوده شده آغاز شد. ۴ فروردین سال ۹۳ گروهک تروریستی جیش العدل در وبلاگ خود اعلام کرد که جمشید دانایی فر را به تلافی مرگ یکی از اعضای گروه خود در زندان ایران؛ دار زده است.

 

انتشار این خبر با واکنش هایی از سوی خانواده و شبکه های اجتماعی روبرو شد. الهام نظام دوست همسر جمشید دانایی فر از مجامع بین المللی برای کمک به روشن شدن وضعیت همسرش درخواست همکاری کرد.

 

پس از اعلام خبر به شهادت رساندن جمشید دانایی فر شبکه تلویزیونی العربیه که اخبار مرتبط به گروهک تروریستی جیش العدل را پوشش می دهد عکسی را بر روی خروجی خود قرار داد و مدعی شد این تصویر متعلق به شهید دانایی فر است.

 

بررسی ها در ادامه نشان داد که این تصویر هیچ ارتباطی با مرزبان ایرانی ندارد چرا که اصل این تصویر جعلی بوده و مربوط به کشته شدن یک سرباز عراقی است. ۱۷ فروردین ۴ تن از مرزبانان ربوده شده آزاد و به وطن بازگشتند اما از دانایی فر خبری نبود.

 

پس از آن خبر های ضد و نقیض بسیاری در خصوص جمشید دانایی فر در شبکه ها و خبرگزاری های مختلف عنوان و توسط مسئولین تایید و تکذیب می شد تا اینکه پس از گذشت ۲۰۰ روز علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر شهادت جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی را تایید و عنوان کرد: ما به دنبال تحویل جنازه این شهید به خانواه اش هستیم.

 

 ۱۷ بهمن ماه سال ۹۲ پنج مرزبان کشورمان رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی‌فر، محمد نظامی و جمشید تیموری در منطقه مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان توسط گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل ربوده شدند.

منبع: گندم پرس

 

 

تکمیلی: دقایقی پیش وزارت کشور طی پیامی ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: تا زمانیکه دولت پاکستان مستندات خود را در ارتباط با مرزبان ربوده شده در اختیار ما قرار ندهد، هیچ خبری مورد تائید وزارت کشور نیست.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : دو شنبه 3 شهريور 1393برچسب:روحانی,رییس جمهور,اوباما,آمریکا,5+1,

ایران هسته‌ای در گزارشی نوشت:

این احتمال وجود دارد که آقای روحانی تصمیم داشته باشد مذاکرات هسته ای در نیویورک را شخصا اداره کند.

برخی تحلیلگران می گویند با توجه به زمان اندک باقی مانده تا نوامبر 2014 و عزم دولت آقای روحانی برای دست یابی به توافق نهایی با 1+5، این احتمال جدی است که رییس جمهور خود ریاست تیم مذاکره کننده هسته ای را در نیویورک بر عهده بگیرد.

این تحلیلگران می گویند این احتمال وجود دارد که طرف مقابل نیز ناچار به بررسی گزینه حضور روسای جمهور در مذاکرات هسته ای باشد.

در این صورت مذاکرات هسته ای به اصطلاح در سطح سران برگزار خواهد شد.

نشانه هایی وجود دارد که این امر به عنوان یک سناریوی جدی از سوی دولت در حال بررسی است.

مهم ترین نشانه سخنان روز چهارشنبه 29 مرداد آقای حسن روحانی در جمع سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در اردبیل بود که در آن در به گونه ای سخن گفت که گویی ممکن است خود مدیریت مذاکرات را بر عهده بگیرد.

پس از سخنان روحانی، هفته نامه آلمانی اشپیگل به نقل از منابع خود خبر داد که رییس جمهور ایران به ظاهر قصد دارد شخصات در مذاکرات هسته ای با پنج قدرت دارای حق وتو و آلمان شرکت کند.

شپیگل روز 31 مرداد در این باره نوشت: «رییس جمهوری ایران در روز چهارشنبه تاکید کرد که هدف او آن است که هم به تحریم های اقتصادی خاتمه دهد و هم حق ایران در داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای را حفظ کند و در این راه اگر لازم شود ممکن است خودش مذاکرات هسته ای را اداره کند».

برخی کارشناسان می گویند به 3 دلیل احتمال چنین اتفاقی در نیویورک منتفی نیست.

1- دلیل اول این است که حضور رییس جمهور در مذاکرات سرعت زیادی به گرفتن تصمیم های دشوار خواهد داد که برای نهایی شدن توافق هسته ای لازم است.

2- دلیل دوم این است که تیم مشاوران آقای روحانی در سال گذشته هم در پی آن بودند فرصت مذاکرات هسته ای را بدل به صحنه ای برای مذاکره سطح بالا با امریکا بکنند. این تیم عقیده دارد فرصت سال گذشته از دست رفته اما فرصت امسال را باید قدر دانست.

3- سومین دلیل این است که آقای روحانی مایل است افتخار لغو تحریم ها مشخصا به نام خود وی ثبت شود نه حتی به نام ظریف و وزارت خارجه.

با این حال، مشکل اصلی در این زمینه این است که همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند مجوز مذاکره با امریکا فقط تا سطح وزیر خارجه صادر شده و مذاکرات بالاتر از آن در چارچوب سیاست های مصوب نظام نخواهد بود.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

با سلام از امروز صبح هر صبح جدید ترین عناوین روزنامه های ایران رو از این وبلاگ بگیرید . با تشکر مدیر وبلاگ

 

 

 

 

*ابرار

- سرپرست دادگاه‌هاي كيفري استان تهران: پرونده «احمدي‌نژاد» در وقت احتياطي قرار دارد
- رئيس جمهور: ما اهل غيرت هستيم و اهل غارت نيستيم!
- زرداري خطاب به شريف: براي نجات دولت و دموكراسي فداكاري كن!
- وزير دفاع خبر داد: ايران افزايش قدرت موشك‌هاي زمين به زمين را دنيال مي‌كند

 

*شهروند

-  ابتکار ٣ جوان یزدی در تهران و مغازه‌ای که تنها یک شعبه دارد رونق «روغن‌کشی در حضور مشتری»
-  هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل: ایران خشک‌تر و داغ‌تر می‌شود
-  محمدعلی نجفی در جلسه معارفه‌اش به‌عنوان سرپرست وزارت علوم: پرونده بورسیه‌های غیرقانونی را با همان شدت دنبال می‌کنم
-  مدیرعامل پرسپولیس در گفت‌وگو با «شهروند»: سازمان لیگ رفتارش را با کی‌روش تغییر دهد

 

*امتیاز

- هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد: ایران «داغ‌تر» می‌شود
- وام 80 میلیونی برای خانه اولی‌ها
- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه: 40 میلیون نفر در کشور غیرفعال هستند
- آغاز آموزش 8 هزار راننده سرویس مدارس پایتخت

 

*فرهیختگان

- جهانگیری در تودیع فرجی‌دانا و معارفه نجفی: وزیر علوم 10 بار هم تغییرکند بورسیه‌ها را پیگیری می‌کنیم
- عیادت مقام معظم رهبری از آیت‌الله مهدوی‌کنی
- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور: استیضاح در ابتدای‌کار انگیزه خدمت را می‌گیرد
- سلطانی‌فر در دیدار با میرزاده و پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری: تعامل با دانشگاه آزاد فرصت طلایی برای میراث فرهنگی است

 

*هدف و اقتصاد

- تک نرخي شدن ارز در سال آينده
- شروط بانک مرکزي براي صندوق‌هاي پس‌انداز مسکن
- تکذيب حضور نيروهاي نظامي ايران در عراق
- آمادگي تهران براي سوآپ گاز ترکمنستان

 

*جهان صنعت

- واکنش وزیر صنعت، معدن و تجارت به اخبار روغن پالم؛ دست آمریکا در کار است
- گزارش «جهان‌صنعت» از افزایش خودکشی در سال‌های اخیر: پایان خودخواسته زندگی
- عادت تازه نمایندگان مجلس

 

*تفاهم

-  وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی: تجمیع بیمه ها الزامی است
-  رییس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی: بانک‌ها برج‌ساز شده‌اند
-  آملی‌لاریجانی با قدردانی از اعتماد مقام معظم رهبری: با فساد در هر چهره و سطحی برخورد می‌کنیم
-  رییس سازمان امور مالیاتی: از مالیات طلا فروشان راضی نیستیم

*رسالت

- 65 هزار نفر از جامعه هدف بنياد شهيد جوياي شغل هستند
- سپاه پاسداران پهپاد جاسوسي رژيم صهيونيستي را سرنگون کرد
- اميدواريم دولت پيام مجلس را در معرفي وزير جديد دريافت کرده باشد
- دكترين نظامي ما بر مبناي بازدارندگي است

 

*خراسان

- انهدام پهپاد اسرائيلي قبل از ورود به منطقه نطنز
- رئيس جمهور: براي دفاع از خودمان از کسي اجازه نمي گيريم
- موضع گيري وزير صنعت درباره پالم قيمت خودرو و رانت معدني
- بازگشت هزاران معترض به خيابان‌هاي آمريکا

 

* دنیای اقتصاد

- پيش‌نويس طرح جامع مسكن در افق 1405 منتشر شد مانیفست آینده بازار مسکن
- کارشناسان نظر می‌دهند زمان مناسب خرید در بورس
- «کسینجر ترک» در راس دولت ترکیه

 

* اطلاعات

-  رئيس جمهوري در مراسم روز ملي صنعت دفاعي: استراتژي دفاعي ايران بازدارندگي است
-  وزير بهداشت :بسته بهداشتي طرح تحول سلامت هفته آينده ابلاغ مي‌شود
-  آيت‌الله لاريجاني: دسترسي آسان مردم به عدالت، از اهداف قوه قضائيه است
-  اوباما دستور بازنگري در قوانين نظامي پليس آمريکا را صادر کرد

 

* مردم سالاری

- از سوي نيروي هوا فضاي سپاه صورت گرفت سرنگوني پهپاد جاسوسي
- هاشمي رفسنجاني: تفکر در محيط اختناقي رشد نمي کند
- با فساد در هر چهره و هر سطحي برخو رد مي‌کنيم
- رئيس‌جمهور در مراسم روز صنعت دفاعي: ما اهل غيرتيم نه اهل غارت

 

*جمهوری اسلامی

- با حضور رئيس‌جمهور همزمان با نخستين روز هفته دولت 4دستاورد جديد صنايع دفاعي كشور رونمايي شد
- وزير بهداشت خبر داد: اختصاص 200 ميليارد تومان از اعتبارات درمان به حوزه بهداشت
- نخست‌وزير ايتاليا: چهره واقعي اسلام را با فتاواي آيت‌الله سيستاني شناختيم
- فارين پاليسي: مصر در طولاني شدن جنگ غزه نقش دارد

 

*سیاست روز

- فروپاشي ادعاهاي ضد تروريستي سران غرب آمريكا و انگليس اراده‌اي براي جنگ با داعش ندارند
- روحانی در مراسم رونمایی از دستاوردهای نظامی: امنیت در منطقه بدون ایران معنا ندارد
- گفت و گوی اختصاصی با هایم بریشیث، فیلمساز و تحلیلگر یهودی نتانیاهو نتوانسته به اهداف اصلی‌اش از حمله به غزه برسد
- یک فروند پهپاد جاسوسی اسرائيل سرنگون شد ضرب شست سپاه به تجاوز رژيم صهيونيستي

*وطن امروز

- نیروی هوافضای سپاه یک پهپاد رادارگریز رژیم‌صهیونیستی را در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای سرنگون کرد شکار جاسوس پرنده در نطنز
- عصر دیروز برای دومین بار توسط رهبر انقلاب صورت گرفت عیادت از آیت‌الله مهدوی ‌کنی
- اظهارنظر صریح عراقچی درباره افزایش تحریم‌ها: تحریم‌های آمریکا تحریم جدید است
- آیت‌الله آملی‌لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه مسؤولان عالی قضایی تأکید کرد معاون اول جانشین قوه

 

*حمایت

- آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه مسئولان عالی قضایی: با فساد در هر چهره و هر سطحی برخورد می‌کنیم
- در پی خلف وعده تخصیص یارانه به دامداران صورت گرفت چراغ سبز دولت برای گرانی لبنیات
-  آیت‌الله محسنی گرکانی: قضاوت اسلامی باید با عدالت و اخلاق همراه باشد
-  رییس دیوان عالی کشور : برخی پرونده ها هفت‌بار رسیدگی می‌شوند

 

*جام جم

- وزیر خارجه عراق: قدردان ایران هستیم
- هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادارگریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشت انهدام پهپاد صهیونیست‌ها بر فراز نطنز
- گزارشی درباره شایعات اخیر وقوع زمین‌لرزه در تهران موج‌سواری روی خط زلزله
- ساخت 720 هزار واحد مسکن مهر متوقف شد

 

*کیهان

- روحانی: در برابر تهدید دست روی دست نمی‌گذاریم
- با شلیک موشک سپاه در اطراف نطنز پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی ساقط شد
- روزنامه دیلی‌تلگراف: انگلیس صادرکننده اصلی تروریسم به جهان است
- مردم انگلیس در حمایت از غزه دیوید کامرون صهیونیست شرمت باد!

 

*شرق

-  پیش از نفوذ به حریم هسته‌ای نطنز رخ داد سرنگونی «پهپاد» اسراییلی توسط «سپاه»
-  وزیر ورزش و جوانان: امنیتی‌کردن محیط به زیان ورزش است
-  تاکید معاون اول رییس‌جمهور: 10 وزیر علوم هم تغییر کند بورسیه‌ها را پیگیری می‌کنیم
-  امانتی که بدون اجازه مالک هدیه شد ماجرای قالیچه اهدایی احمدی‌نژاد به «بان‌کی‌مون»

 

*ایران

- وزیر صنعت در کنفرانس مطبوعاتی خبر داد لغو150مجوز رانتی دربخش معدن
- جلسه معارفه 6 مقام قضایی
- رایزنی‌های فشرده در فضای بحرانی عراق ظریف با پیام حمایت ایران در بغداد
- ترکمان‌های عراق در محاصره مرگبار داعش

 

*اعتماد

- گفت‌و‌گو با سيروس ناصري ديپلمات سابق مي‌توانستم بيل گيتس انقلابي باشم
- توسط سپاه در حريم منطقه هسته‌يي نطنز رخ داد سرنگوني پهپاد اسراييلي
- وزيري كه تازه آمده را استيضاح كنند، انگيزه خدمت گرفته مي‌شود
- جريان پايداري ، رييس‌مجلس را مورد هجمه قرار داد لاريجاني: استبداد بد است، استبداداقليت بدتر است

 

*ابتکار

- معاون اول رئيس جمهور نامه نوشت؛ دستور فوري درباره تخلف احتمالي يک مدير دولتي
- رئيس مجلس متهم به ديکتاتوري شد؛ لاريجاني در تيررس تندروها
- تشکيل مجلس عقلانيت بعد از تشکيل دولت تدبير و اميد
- توسط پدافند نيروي هوافضاي سپاه صورت گرفت؛ شکار پهپاد صهيونيستي در آسمان نطنز

 

 

منبع : جام نیوز


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:اسراییل,پهپاد,پهپاد اسراییلی,حمله,حمله به ایران,

 

به گزارش جام نیوز، سردار "رمضان شریف" مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به ساقط شدن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در خاک ایران توسط نیروی هوافضای سپاه، گفت: «برخی قطعات این هواپیمای ساقط شده سالم است و کارشناسان ما در حال بررسی اطلاعات آن هستند.»



شریف همچنین اظهار داشت: «فردا سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص جزئیات بیشتر این هواپیما و نحوه شکار آن صحبت خواهد کرد.»

 


شایان ذکر است که پیش‌تر روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود «یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.»



براساس این اطلاعیه هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشته که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفته بود.

 

 

خاطر نشان می سازیم که برخی رسانه های فارسی زبان بیگانه در اقدامی هیجان زده و غیر حرفه ای اقدام به تشکیک و تحلیل غیرکارشناسی از این عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نموده اند.

روزنامه
هاآرتص در گزارش خود در این زمینه با اشاره به بیانیه سپاه درباره سرنگون
کردن یک پهپاد رژیم صهیونیستی در نزدیکی آسمان پایگاه هسته‌ای نطنز آورده
است: سپاه ایران از سرنگونی این پهپاد خبر داده است. در شرایطی که اگر این
خبر تایید شود، این پهپاد احتمالا به صنایع هوافضای اسرائیل تعلق دارد و
نام آن نیز هرون است.

بر اساس این گزارش،‌این احتمال نیز وجود دارد
که این پهپاد از نوع قوی‌تری به نام "هرون تی پی" باشد، پهپادی که برای
انجام ماموریت‌های این چنینی که در مسافت بسیار طولانی انجام می‌شود، مورد
استفاده قرار می‌گیرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: فرمانده
ارتش اسرائیل از این احتمال که این پهپادها به عنوان وسیله‌ای برای نظارت
بر ایران و دیگر کشورها مورد استفاده قرار گیرد، سخن به میان آورده‌اند.

این
روزنامه در بخش پایانی گزارش خود با بیان اینکه نام دیگر این پهپاد ایتان
است، آورده است: ایران بارها اسرائیل و متحدان غربی‌اش را به حمله به
تاسیسات هسته‌ای و ترور دانشمندان هسته‌ای خود متهم کرده است، اما اسرائیل
این اتهامات را همواره رد می‌کند، و البته درباره بیانیه امروز سپاه ایران
نیز ارتش اسرائیل اعلام کرده است که درباره گزارش‌های خارجی اظهارنظری
نمی‌کند.

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:فلسطین,فلسطینیان,اسراییل,

 

فارس: وزیر خارجه اروگوئه با انداختن چفیه فلسطینی موجب خشم محافل صهیونیستی در این کشور شده است.

به
گزارش خبرگزاری «معا»، در پی سفر «لوییس ماگرو» وزیر خارجه اروگوئه به
استان «شوی» و دیدار با جامعه فلسطینیان اروگوئه، یکی از فلسطینیان یک شال
طرح پرچم فلسطین به وی اهدا کرد و لویس ماگرو نیز آن را بر گردن انداخت.

انتشار
تصاویر این اقدام وزیرخارجه اروگوئه موجب خشم و عصبانیت صهیونیست‌های ساکن
اروگوئه شده است و محافل صهیونیستی با قدرت رسانه و ثروتی که در اختیار
دارند، تبلیغات گسترده‌ای علیه لوییس ماگرو به راه انداخته‌اند.

از سوی دیگر فلسطینیان و بسیاری از شهروندان اروگوئه از این اقدام وزیر خارجه، تشکر کرده‌اند.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:,

 

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب‌الله،هفته‌نامه یالثارات‌الحسین(ع) در ستون سیاست به روایت همولایتی نوشت:

نقد و شلاق


دوتن
از عکاسان قزويني با شکايت مشاور فرهنگي استاندار به دادگاه احضار و جمعا
به ۷۵ ضربه شلاق محکوم شدند. مشاور فرهنگي استاندار از اين دو روزنامه‌نگار
و عکاس به دليل نوشتن يادداشت مطبوعاتي شکايت کرده بود. اين دو نفر در
يادداشت خود کتاب جناب مشاور را نقد کرده‌بودند. (نشريه روزان، ۲۵/۵/۹۳)

* براين اساس نرخ مجازات بابت نقد مقامات دولت اعتدال به شرح زير اعلام شد:
۱- نقد گربه بخشدار سياه تپه: ۱۲ ضربه شلاق
۲- اهانت به قاطر پدر بزرگ آبدارچي وزارت رفاه: ۲۸ضربه شلاق + يک ماه زندان
۳- نقد عملکرد مشاور سياسي فرماندار سفلي: ۱۵ ضربه شلاق + ۱۰۰ هزار ريال جريمه نقدي

۴- نقد استاندار قزوين: ۱۲۵ ضربه شلاق
۵-
افشاي سوء عملکرد وزير ارشاد: توقيف نشريه + ۵۵۰ ضربه شلاق (در دو نوبت) +
۴ سال زندان در نقاط بد آب و هوا + ۴۵۷ هزار تومان جريمه نقدي
۶- نوشتن يادداشت اعتراض‌آميز در خصوص کيفيت رانندگي يکي از همراهان رئيس‌جمهور: ۱۲۰۰ ضربه شلاق (در يک نوبت) + تبعيد به جهنم

۷-
زبانم لال نقد عملکرد رياست محترم جمهوري جناب آقاي دکتر روحاني: ابطال
شناسنامه + توقيف کامل اموال متهم و بستگان درجه ۱ او + تبعيد مادام‌العمر
به جهنم + شنيدن روزانه سخنان رياست محترم جمهور درباره استقبال دولت تدبير
و اميد از نقد.

بی‌خیالی بابک!

سلطانی(نماینده
مجلس): بابک زنجانی در حال حاضر از همه بی‌خیال‌تر است! او به صورت مداوم
همه را از دولت تا قوه قضائیه بازی می‌دهد! پولهای بیت‌المال دست زنجانی
بوده و امروز دست ملت از این پولها کوتاه است.(نشریه ۹ دی ۲۶/۵/۹۳)

* چرا بابک جان این قدر بی‌خیال است و همه را بازی می‌دهد؟
۱- چون همین الان اراده کند مملکت را می‌خرد و سندش را به نام خود می‌کند!
۲- چون کسی (نه دولتی، نه مجلسي، نه عدلیه‌ای)، جرئت «تو» گفتن به او را ندارد!
۳- چون بابک جرمی مرتکب نشده که خیالی داشته باشد! اگر مجرم است چرا کسی از او شکایت نکرده؟
۴- چون پول دارد لذا می‌تواند سر سبیل شاه بنشیند و نقاره بزند!

* صحنه‌هایی از بازجویی بابک زنجانی توسط عدلیه:
بازجو: بابک جان! عزیزم! نورچشمم! جان من بگو اموالت کجاست؟
بابک:
اموالم؟ اگه مي‌تونید برید پیداشون کنید! در ضمن من ناهار جوجه دوست
ندارم! اگه قراره دوباره کباب برام بیارین زنگ بزنم از رستوران ماکسیم
پاریس برام غذا بیارن! در ضمن همه بچه‌های زندون هم مهمون من باشن، پیتزا
براشون سفارش بدم!
بازجو: بابک جون! هرچی گشتیم پیدا نکردیم! خدا رو
خوش نمیاد! بگو دیگه! همون قدر که نفت بردی، همون قدر توقیف می‌کنیم! من
سبیلم رو گرو می‌ذارم که یه قرون بیشتر توقیف نکنیم!
بابک: سر وقت! فعلا برای امروز بسه! خوابم میاد! برو هر وقت حال داشتم بیا بازجویی! اگر هم نیای بهتر! برو که اصلا خوشم نیومد!

* یک شوخي اساسی:
چرا بابک به عنوان مفسد فی الارض محاکمه و اعدام نمی‌شود؟
اگر
خطر مرگ را بالای سرش ببیند آن وقت همکاری خواهد کرد! وقتی می‌داند کسی
کاری به کارش ندارد در زندان استراحت می‌کند تا بیت‌المال را که بالا کشیده
هضم شود! فردا هم آزاد می‌شود و می‌رود همان خارج و با پول نفت بیت‌المال
حالش را می‌برد و دعایش را به جان عمو محمود و اسفندیارجان و بقیه دوستان
عزیزش می‌کند!
ظاهرا دوستان دولت و عدلیه توقع دارند بابک یک دفعه توبه
کار شده و بیاید فهرست همه اموالش را دو دستی و تایپ شده روی میز بازجویش
بگذارد! حتی دزدهای خورده‌پا هم اگر نوازش‌های اولیه نباشد لب وا نمی‌کنند،
چه رسد به غول‌ها و شاه دزد‌هایی مثل بابک!

چند کلمه از مادر عروس

اصولاً
مادر عروس جز تعريف از دخترش کار ديگري ندارد! اگر مادر عروس از هنرها و
مزاياي دخترش براي بقيه نگويد، توقع داريد چه کسي اين وظيفه خطير را بر
عهده بگيرد؟

در همين راستا اگر دولت يازدهم را عروس فرض کنيم (بلا
نسبت عروس، دور از جان دولت يازدهم! ) يکي مثل صادق زيباکلام اگر مادر بزرگ
عروس نباشد، حکماً مادر عروس محسوب مي‌شود! هرچه باشد جناب ايشان سالهاست
با آقاي هاشمي حشر و نشر دارد و شما هم لابد نسبت آقاي هاشمي و دولت يازدهم
را مي‌دانيد! پس چند کلمه هم بشنويم از مادر عروس: «متاسفانه بسياري از
افراد نزديک به روحاني افرادي متکبر و جاه‌طلبند که حضورشان بيش از آن که
بار دولت را سبک کند آن را سنگين‌تر کرده و با اعمال و رفتارشان باعث ريزش
هواداران دولت شده‌اند. آقايان همراه رئيس جمهور دوست دارند قمپز در کنند
که در مکتب نياوران «اعتدال» را پايه‌گذاري کرده‌اند. حرفهايي که برخي
همراهان روحاني مطرح مي‌کنند از جنس حرف‌هاي احمدي‌نژادي است» (سياست روز
۶/۵/۹۳)

* وقتي مادر عروس اين جوري از دخترش تعريف مي‌کند، طبيعي است که خواهرشوهر و مادرشوهر جاري درباره عروس چه بايد بگويند!

* راهنمايي: در مثال فوق «جاري» معادل حزب مشارکت، مادرشوهر معادل جناح سنتي ها و خواهر شوهر معادل جبهه پايداري فرض شده است!

نوکر اجنبي، حقوق داخلي

سقوط مکرر هواپيما در کشور ناشي از مشکلاتي است که در سطح روابط بين‌الملل با دنيا ايجاد کرديم! (نشريه روزان، ۲۳/۵/۹۳)

اگر
واژه‌اي به اسم نوکر يا غلام يا برده شنيده‌ايد اما معنا و مفهوم آن را
درک نکرده‌ايد جمله بالا را بخوانيد! اين جمله را يک موجودي بيان کرده که
همه‌جانبه نوکر خانه‌زاد و غلام حلقه به گوش اجنبي بوده و هست ولي حقوقش را
از دانشگاه‌هاي ايران مي‌گيرد!

دقت بفرماييد اين جناب نوکر
نمي‌فرمايد که آمريکا برخلاف قوانين و توافقات بين‌المللي در خصوص لزوم
امنيت پرواز‌هاي مسافربري، کشورمان را در زمينه خريد هواپيما و تامين قطعات
آن تحريم کرده، بلکه مي‌گويد ما در دنيا مشکلاتي ايجاد کرديم که بابت آن
تحريم شديم (يعني آمريکا حق داشته ما را تحريم کند چون ما مشکل ايجاد
کرده‌ايم! آن هم براي دنيا!) و هواپيماهاي ما به دليل همين تحريم‌ها سقوط
مي‌‌کنند!
خدا وکيلي سخنگوي وزارت خارجه آمريکا اين قدر به نفع آمريکا حرف نزده و نخواهد زد!

«آشناي» روحاني

حسام‌الدين
«مشاور فرهنگي روحاني»: دولت روحاني بهار در پس زمستان ۲۰ ساله بود. حسام
جان! از اينکه پس از مدتها بلاتکليفي بالاخره مسئوليت و جايگاه شما مشخص و
معلوم شد، خوشحاليم.

شرح «آشناي» روحاني
حسام‌الدين
آشنا(مشاور فرهنگي حسن روحاني): دولت روحاني بهاري بود که پشت زمستان
مانده بود. زمستاني که خيلي طولاني شده بود. براي من ۱۶ سال يا بين ۱۲ تا
۱۶ سال بود. به جرئت مي‌گويم بيست سال!

*شرح: گوينده در اين عبارت
تاکيد داشته که بين ۱۲ تا ۱۶ سال احساس سرما مي‌کرده (شايد به همين دليل
است که ايشان معمولا کت مي‌پوشند!) اما در پايان با قاطعيت نتيجه‌گيري کرده
که ۲۰ سال زمستان بوده! (به اين تکنيک در رياضيات «گرد کردن» مي‌گويند!
مثلا وقتي قيمت جنسي ۲۲۲۱ تومان بشود فروشنده عدد را گرد مي‌‌کند و مي‌گويد
۲۵۰۰ تومان خيرش را ببيني! هيچ وقت هم نمي‌گويد ۲۲۰۰ تومان! يعني هميشه يک
طرفه «گرد»‌‌مي‌شود! ايشان هم از ۱۲ شروع کرده و به ۲۰ ختم کرده!
ان‌‌شاءالله خيرش را ببيند!)

* باز هم جناب «آشنا»: دولت روحاني مشايي ندارد. رحيمي هم ندارد.
شرح:
البته که مشايي ندارد! چون بهترش را دارد! شيک‌ترش را دارد! «آشنا»ترش را
دارد! از «رحيمي» جذاب‌ترش را دارد! کسي که اين همه دارايي دارد ديگر نيازي
به مشايي و رحيمي ندارد!

* مجدداً جناب مشاور فرهنگي: کافي بود
شما از «دور» به ۸ نفر نامزدهاي انتخابات ۹۲ نگاه کنيد؛ معلوم بود چه کسي
لياقت رئيس جمهوري دارد!

* شرح: اين «دور» جايي است که «فاميلش» مشهور است! همان جايي که «فاميل» پرورش مي‌دهد!

اگر
با هماهنگي «فاميل» به «دور» برويد و از آنجا به نامزدهاي انتخابات ۹۲
نگاه کنید (يعني اگر بر ديده مجنون نشيني!) آن گاه متوجه مي‌شويد که چه کسي
لايق رياست جمهوري است (به غير از خوبي ليلي نبيني!) شايد به همين دليل
است که فاميل «دور» هم متوجه شد چه کسي لايق است اما پسر عمه زا، جيگر،
آقاي همساده و حتي شخصيت‌هايي مثل پسر خاله و کلاه قرمزي نتوانستند تشخيص
درستي بدهند!

* آقاي آشنا: هيچ وقت پايم را در ستاد انتخاباتي آقاي روحاني نگذاشتم! بلکه به منزل ايشان مي‌رفتم!

آقاي
روحاني به بينش، ظرفيت و لياقتي نياز داشته که جناب مشاور از باب شکسته
نفسي خود را فاقد آن موارد دانسته فلذا به منزل آقاي روحاني مي‌رفته و
دورهمي مشاوره مي‌داده است! در مجموع آنهايي که لياقت ورود به ستاد را
داشتند الان هيچي نباشند وزيرند!

* جناب مشاور فرهنگي: دولت يازدهم
دولت بي پرده اي است. هر چند مذاکرات هسته‌اي پشت پرده صورت مي‌گيرد و در
حوزه‌هاي امنيتي هم قاعدتا پرده وجود دارد!

* شرح: قرار است جناب
مشاور پژوهشي در باب دولت يازدهم و پرده انجام بدهند اما خلاصه کلام اين
است که دولت پرده ندارد! چون همه بودجه خريد پرده را دولتهاي نهم و دهم دور
ريخته و حيف و ميل کرده‌اند! از طرف ديگر يک جاهايي که بايد پرده داشته
باشد فاقد پرده است و اين بي‌پردگي بابت عدم اقناع دولت نسبت به رنگ و مدل
پرده است!
از يک طرف خانم شهيندخت (مشاور رئيس جمهور در امور زنان!) به
پرده‌هاي قهوه‌اي و کرم والان‌دار معتقد است حال آن که خانم ابتکار
پرده‌هاي سبز را دوست دارد! خود آقاي روحاني قائل به پرده نيست و آقاي
مشاور پرده لوردراپه دوست دارد! آقاي نوبخت پولي براي خريد پرده ندارد و
آقاي ظريف معتقد است پرده هم از موارد تحريم است و امکان خريد آن وجود
ندارد!

* جمع‌بندي نهايي: حضرت آقاي مشاور! قبول داريم که وظيفه
مشاور زدن حرفهايي درباره بهار و زمستان و اين جور چيزهاست! اين هم قبول که
نديم بايد چيزي بگويد که سلطان را خوش آيد! بالاخره بايد حقوق يک مشاور
حلال باشد! آن هم از نوع فرهنگي‌اش! حالا چهار نفر هم مطلب را به حساب
پاچه‌خواري بگذارند! مي‌فرستيمشان به جهنم مشکل حل مي‌شود!
 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:ضرغامی,صدا و سیما ,ایران,,

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری
اسلامی ایران، این تذکر به دلیل به روند پخش پیام های بازرگانی، تبلیغ
جوایز هنگفت و قرعه کشی های متعدد ابلاغ به ضرغامی شده است.

شورای
نظارت بر سازمان صدا و سیما تبلیغات فزاینده پیام های بازرگانی با تبلیغ
جوایز هنگفت و قرعه کشی های متعدد را نا مناسب ارزیابی و این رویه را
نیازمند اصلاح سریع دانست.

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در
تذکر خود، این نوع تبلیغات را دارای اشکالات اساسی عنوان نموده که نیازمند
اصلاح سریع این رویه است .

ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج
رویکردهای مادی گرایانه و ضد ارزشی و روحیات عافیت طلبی در مقابل کار و
تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و
ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به
مال اندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدای جوایز در قرعه کشی محصولات،
ذائقه سازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویر کشیدن زن در لفافه
گرایش های فمینیستی و نگاه ابزاری به آن از جمله ی موارد مورد انتقاد شورای
نظارت در پخش پیام های بازرگانی بوده است که باعث نقض صریح بندهای
دستورالعمل های اجرایی تولید، تامین و پخش برنامه ها شده است.

مراتب این تذکر، طی نامه ای از سوی رئیس شورای نظارت به رئیس سازمان صدا و سیما ابلاغ شد.
 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:خطرات, مهدیه,مهدیهمحمد خانی,آوازه خوانی,قمر,رقاصی,

به گزارش فرهنگ نیوز، یکی از آفاتی که همواره گریبان گیر هنرمندان و فضای
هنری در کشورما بوده و هست، رفتارهای مبتذل اقلیتی بوده است که این رفتار 
خود را به اسم همه ی فعالان آن رشته ی هنری تمام کرده اند.

یکی از
این رشته های هنری، رشته ی موسیقی است. علیرغم اینکه هنر موسیقی نیز می
تواند همانند سایر رشته های هنری در خدمت فرهنگ جامعه‎ی ایران اسلامی قرار
گیرد، وضع به گونه ای شده که عرصه برای هنرمندان این رشته تنگ شده و مردم
نیز به نوعی نسبت به این رشته و فعالان آن دیدگاهی بعضاً منفی پیداکنند.

شاید
بتوان گفت اصلی ترین دلیلی که باعث بروز این مسئله شده است؛ رفتارهای
مبتذل و تولیدات خارج از حدود عده‎ی قلیلی است که در این رشته فعالیت می
کنند و فضا را خراب می‎کنند.

به عنوان مثال اخیرا آوازه خوانی
پیداشده است که علیرغم اینکه در ایران زندگی می کند، در شبکه های معاند
اجراهای زنده‎ی تلویزیونی می‎کند. وی اخیرا نیز تلاش می کند تا در شهر
تهران اجرای زنده داشته باشد و بساط آوازخوانی زنان را در ایران دوباره به
راه اندازد.

مهدیه محمدخانی که گفته می‎شود فارغ التحصیل رشته ی
معماری است و به حسب علاقه، به موسیقی روی آورده است؛ مدتی است که به سراغ
خوانندگی نیز آمده و در شبکه هایی نظیر«من و تو۱» و «بی‎بی‎سی» حضور پیدا
کرده و آوازخوانی کرده است. وی همچنین آلبومی را هم تهیه کرده و به صورت
غیررسمی(بخوانید زیرزمینی) به توزیع و انتشار آن در فضای مجازی می‎پردازد.
وی در مصاحبه ای که در نهم ژوئن۲۰۱۴ با رادیو«چشم انداز بامداد» وابسته به
بی‎بی‎سی فارسی داشت اعلام کرد که قمرالملوک وزیری-معروف به قمر- اولین زن
کاباره ای ایران را الگوی کاری خود قرارداده است. قمرالملوک وزیری معروف به
«قمر» اولین زنی بود که به صورت بی حجاب در در کنسرت حاضرشد و تکخوانی
کرد.



وی
که در ایران زندگی می کند و به راحتی در محافل عمومی ظاهر می شود؛ مجوز
خوانندگی ندارد. اما به راحتی آلبوم تولید می کند و در شبکه های اجتماعی
قرار می دهد. جالب تر اینجاست که معلوم نیست چگونه یک فردی که مجوز انتشار
آلبوم ندارد، می تواند مجوز برگزاری کنسرت را از وزارت فرهنگ و ارشاد
دریافت کند و در فرهنگسرای وابسته به وزارت ارشاد-فرهنگسرای نیاوران- کنسرت
برگزار کند!

این مسئله از دوحالت خارج نیست: اول این که وزارت
فرهنگ و ارشاد دچار سهل انگاری شده است و یا دوم این که عمدی در کار بوده
است که این فرد که با شبکه های معاند هم همکاری می کند توانسته است دوبار
به اجرای زنده و تکخوانی در تهران بپردازد.

البته در آبان ماه سال
گذشته که مهدیه محمدخانی در تالار وحدت تهران کنسرتی اجرا کرد، شایعاتی
مبنی بر حضور علی جنتی-وزیر وقت فرهنگ و ارشاد-در آن برنامه وجود داشت. که
ظاهرا ایشان مسئله ی حضور خود در آن برنامه را تکذیب کرده بودند.



جالب
اینجاست که این وادادگی که در مورد اجرای کنسرت نامبرده صورت گرفته است،
به عَلَمی تبدیل شده است برای بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تحقیر
انقلاب اسلامی. ویدئوی اجرای مهدیه محمدخانی در یوتیوب قرار گرفته و
تاکنون حدود ۲۶۹هزار بار دیده شده است. در این صفحه از محمدخانی با عنوان
قهرمان شکست طلسم ۳۵ ساله جمهوری اسلامی یادشده است! از وی با عنوان اولین
زنی که توانسته است قبح شکنی کند و در ایران آوازخوانی کند یادشده است.

باید
دید چگونه یک زن آوازه خوانی که یک مطرب آوازه خوان پیش از انقلاب را
الگوی خود قرار داده است اینچنین در پی تغییر فضای فرهنگی هنری ایران است و
به این راحتی عرصه برای او باز است!



این
یکی از مصادیقی است که فضای هنر موسیقی را مسموم می کند و هنرمندان فعال
در این رشته را حاشیه دار. امروز فضای هنر موسیقی طوری است که خانواده ها
نمی‎توانند فرزند خود را در آکادمی های موسیقی نام نویسی کنند و از سلامت
اخلاقی وی اطمینان حاصل کنند. همه ی اینها به خاطر رفتارهای هنجارشکنانه و
خارج از عرف عده‎ی معدودی است که فضا را برای علاقه مندان به هنر تنگ
می‎کنند.

مهدیه محمدخانی از زمانی روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 
تاکنون دوبار توانسته در شهر تهران کنسرت اجرا کند. بار نخست در آبان ماه
سال گذشته بود که وی در تالار وحدت تهران اجرای زنده داشت و تکخوانی کرد و
اخیرا هم در شامگاه ۲۲ مرداد امسال(به نقل از رسانه ها) به صورت زیرزمینی
در فرهنگسرای نیاوران-وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد- کنسرتی اجرا کرده و
درآن تکخوانی کرد.

حال همچنان جای این سؤال باقی است که تا چه زمانی
بی تفاوتی نسبت به ارزش های دینی و فراتر از آن، نشر و تبلیغ و در اختیار
قرار دادن تریبون برای این فعالیت ها ادامه  پیدا خواهد کرد.  وزارت  ارشاد
بر مبنای کدام بند و تبصره نسبت به صدور مجوز  اجرای چنین برنامه هایی
اقدام می کند. آلودگی فضای فرهنگ و هنر به چنین آسیب هایی آنچنان مهلک است
که در صورت عدم سکوت قاطعانه و به هنگام دیگر نمی توان به فرجام نیک آن به
راحتی امیدوار بود.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی