آیت‌الله وحیدخراسانی گفت: اگر بذری کاشته شود و ۲۰۰ سال بعد هم به ثمر بنشیند مسئولیت آن به عهده ماست. 

به گزارش ایسنا، منطقه قم این مرجع تقلید در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفارش بر اینکه حقایق تشیع را در مغز و قلب جوانان احیا کنید، اظهار کرد: مسئولیت حفظ این مملکت تا همیشه بر دوش ماست و برای آینده هم ما موظفیم. 

وحیدخراسانی بیان کرد: اگر بتوانید کاری کنید که در همه مدارس شروع و خاتمه دروس با دعا برای امام زمان (عج) انجام شود اکسیر اعظم خواهد شد. 

این ستاد برجسته حوزه علمیه در پایان سفارش کرد: کاری کنید تا همه جوان‌ها با قرآن انس بگیرند هر روز قرآن بخوانند و برای امام زمان (عج) هم دعا کنند. 

این مرجع تقلید خطاب به علی جنتی با بیان این‌که «عنوان شما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است» گفت: فهمیدن همین دو کلمه دو کتاب لازم دارد و در این زمان که مسئولیت دست شماست و مسئولیت فکر و قلب تمام این جوان‌ها نیز به عهده شماست اگر بتوانید در این فرصت بهره‌ای ببرید برای آن عالم خوب است. 

وحیدخراسانی، افضل آیات قرآن را آیة الکرسی عنوان کرد و افزود: در این آیه ۴ اسم حی، قیوم، علی و عظیم جای گرفته است و بهره بردن از این آیه کمال درایت است. 

این مرجع تقلید در ادامه ضمن توصیه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دوران مسئولیت کاری کنید که قلب و مغز جوان‌ها و فرزندان این مملکت که امانت در دست شما هستند راضی به رضای امام زمان (عج) باشد که همان رضای خداست.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

 

" کری : در مذاکرات تجربه های اولیه جدیدی کسب کردیم / سعی داریم توافق کنیم "

 

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا: جان کری وزیر امور خارجه این کشور پیش از سفر به وین گفت: ما راه درازی را در زمان کوتاهی طی کرده‌ایم. تنها سال پیش بود که کشورهای ما برای اولین‌بار پس از دهه‌ها قطع روابط تماسی در سطوح عالی داشتند. من فکر می‌کنم پس از ۳۵ سال ما با ایرانیان گفت‌و‌گو کردیم. سال گذشته رییس‌جمهور اوباما و رییس‌جمهور روحانی تماس تلفنی داشتند و سال گذشته بود که من برای اولین‌بار در کنار وزیر امور خارجه ظریف در نیویورک در سازمان ملل نشستم. 

او ادامه داد: ما در این دوران هم‌چنین با شریکان اروپایی خود و اعضای ۱+۵ با ایرانیان پشت میز مذاکره نشسته‌ایم. همه این گام‌ها با یکدیگر فضایی را ایجاد کردند که در گذشته تا آن زمان تجربه نکرده بودیم. 

او مدعی شد: در نتیجه این تماس، نوامبر گذشته ما بر برنامه اقدام مشترک با ایران توافق کردیم که توانست برنامه هسته‌ای آن‌ها را به صورت موثر متوقف کند و در مقابل برخی از تحریم‌های محدود به تعلیق درآمد. ما با یکدیگر چارچوبی در نظر گرفتیم که بر اساس آن مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع انجام گرفت. 

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: با وجود شک و تردیدها ما در ابتدا توانستیم به برنامه اقدام مشترک دست یابیم که اکنون جهان به خاطر این برنامه در ایمنی بیش‌تری به سر می‌برد. همه طرف‌ها بر اساس این توافق تعهداتی را بر عهده گرفتند بر همین اساس ما امروز برای رفع نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران از طریق ابزار دیپلماسی نزدیک‌تر هستیم و اکنون این فرصت را داریم که این توافق‌نامه را کامل کنیم که در آن عوامل استراتژیک در نظر گرفته شود و این ضمانت را بدهد که ایران نتواند مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای در دست داشته باشد و ما قادر باشیم این اطمینان لازم را به جهان بدهیم که برنامه هسته‌ای ایران همان‌گونه که ایران می گوید صلح‌آمیز است. هم‌چنین به طور هم‌زمان به مردم ایران این امکان را بدهیم که فرصت‌های اقتصادی که دنبالش بودند را به‌دست آورند. 

به گزارش ایسنا، گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌عنوان دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل همواره بیانگرصلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

کری اضافه کرد: اما هنوز هم نیاز به تصمیمات سخت وجود دارد. من در گذشته گفته و اکنون نیز می‌گویم. ایران به بیان این که هیچ منفعتی در دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارد را ادامه می‌دهد اما اگر بخواهیم ثابت کنیم که برنامه هسته‌ای آن‌ها صلح‌آمیز است یا نه از نظر تکنیکی بسیار سخت است. ما، اروپایی‌ها و اعضای ۱+۵ برای تضمین یک توافق که اهداف لازم را به همراه داشته باشد کار می‌کنیم و در روزهای پیش‌رو ما بسیار بسیار سخت کار خواهیم کرد که بتوانیم فاصله‌ها را کم کرده و به آن‌جایی که نیاز داریم برسیم. من تاکید می کنم که هر دو طرف در این روند با جدیت کار می‌کنند و تلاش دارند که یک زمینه مشترک به دست آورند. البته این به معنای آن نیست که در ما درباره همه زمینه‌ها توافق داریم. آشکارا فاصله‌هایی وجود دارد. ما با جزییات همه مسائل را مورد گفت‌و‌گو قرار می‌دهیم و موضوعات مرتبط را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و این موضوعات بخشی از توافق جامع هستند که در آن مسائلی مانند ذخایر، تجهیزات،‌ تحقیقات وجود دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: همه ما در این روند اصول و ضوابط خود را می‌شناسیم. اعتمادسازی بر اساس سنجش به دست می‌آید. هیچ یک از اعضای ۱+۵ هیچ توافقی را قبول نمی‌کنند که ما درآن نتوانیم وعده‌های خود را در آن بیازماییم. اکنون بیش از هر زمان دیگری معتقدم که این لحظه حساسی است. ما در میان عموم مذاکره نمی‌کنیم. مواضع همه مذاکره کنندگان میان آن‌ها باقی خواهند ماند تا بدین شکل از سوء‌تفاهم‌ها جلوگیری شود. من مطمئنم که شایعات بسیاری وجود دارد اما نکته کلیدی این است که هیچ چیز توافق نمی‌شود تا زمانی که همه مسائل مورد توافق قرار گیرد. تنها مذاکره کنندگان می‌توانند در مورد مذاکرات صحبت کنند. ما در صدد تلاش بسیار سخت برای حل اختلافات هستیم تا بتوانیم یک خط پایان تعریف کنیم و هر آنچه که در توان داریم برای دستیابی به این نقطه مورد استفاده قرار خواهیم داد. 

او در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره وجود برخی اختلافات میان اعضای ۱+۵‌ به طور مثال میان فرانسه و آمریکا گفت:‌ من با نظر شما مخالفم و فکر می‌کنم لوران فابیوس (وزیر امور خارجه فرانسه) نیز تنها اعلام کرد ما نظرات مشترکی داریم. وی به من کاغذی داده است که چهار موضع فرانسه درباره آن چه که مهم است را در خود دارد. اما من به آن‌ها اشاره‌ای نخواهم کرد زیرا من به طور خصوصی در این باره مذاکره خواهم کرد. ما درباره هر یک از اصول و مواضع توافق کرده‌ایم. ما خواهان توافقی هستیم که امکان آزمودن و سنجش وجود داشته باشد و محدودیت‌هایی نیز دارد. ما مطمئنیم که به عنوان اعضای ۱+۵ با یکدیگر وحدت داریم و متحد هستیم. در این چارچوب فرانسه شریک بسیار خوبی است. ما با یکدیگر به عنوان همکار به طور نزدیک همکاری می‌کنیم و من با وزیر امور خارجه فرانسه تماس بسیار خوبی داشته و در روزهای آینده نیز خواهم داشت. ما به عنوان یک تیم فعالیت می‌کنیم. 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز درباره اظهارات فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس درباره خوش‌بینی نسبت به دستیابی به توافق در روزهای آینده و احتمال تمدید گفت: ما درباره تمدید صحبت نمی‌کنیم حتی در میان خودمان. ما درباره دستیابی به توافق گفت‌و‌گو می‌کنیم. من می‌دانم که هاموند درباره وجود فاصله‌ها نگران است. همه ما نگران هستیم. من فکر می‌کنم وی نگرانی‌های شخصی خود را درباره برطرف کردن این فاصله‌ها در روزهای آتی بیان کرده است. بسیار منصفانه است که وی چنین نگرانی‌هایی داشته باشد اما ما درباره تمدید صحبت نمی‌کنیم. ما مذاکره می‌کنیم تا به توافق دست یابیم. در ساعت آخر ممکن است شما نگاهی به جایگزین‌ها داشته باشید. ما جایگزین‌ها را در نظر داریم اما اکنون درباره جایگزین‌ها حرف نمی‌زنیم. ما می‌توانیم به توافق دست یابیم اما کارهای بسیاری لازم است انجام شود. 

به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از این اظهارات پاریس را به مقصد وین ترک کرد و شب جمعه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، نماینده ۱+۵ دیدار وگفت‌و‌گو کرد.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  

 

" تکلیف یارانه ها بزودی مشخص می شوند "

 

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با تسنیم، با تاکید بر عزم دولت در حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه، در خصوص حذف دهک‌های پردرآمد جامعه از دریافت یارانه نقدی، گفت: اطلاع‌رسانی در این زمینه بر عهده وزیر رفاه و یا سخنگوی دولت که ریاست مجمع عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها را بر عهده دارد، است، اما همه مردم می‌دانند پرداخت یارانه به صورت نقدی کار ابداعی دولت یازدهم نبوده است. 

وی افزود: قطعا نگاه کارشناسانه مثبتی به اینکه حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان منابع به صورت غیرهدفمند و نقدی تحت عنوان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود وجود ندارد. ما فکر می‌کنیم یارانه نیاز اقشار محروم جامعه است، لذا این امور را با فکر و تدبیر انجام خواهیم داد. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان‌های ذیربط دولت اصلاح در این زمینه را با نگاه کارشناسانه بررسی‌ خواهند کرد، اظهار داشت: ان شاءالله در لایحه بودجه ۱۳۹۴ سیاست‌های جدید یارانه‌ای دولت تصویب و اعلام خواهد شد و مردم از آن اطلاع پیدا خواهند کرد. 

شریعتمداری اضافه کرد: مردم مطمئن باشند دولت به هیچ عنوان درصدد برهم زدن آرامش زندگی اقشار کم‌درآمد یا اقشاری که برداشتن یارانه نقدی زندگی آنان را بر هم می‌زند نیست؛ بلکه برعکس در جهت تقویت افزایش قدرت خرید و سطح زندگی این اقشار حرکت خواهد کرد. 

وی با غلط خواندن حذف پرداخت یارانه‌ نقدی همه مردم، اظهار داشت: حرکت دولت در زمینه هدفمندی معقول و بر مبنای کار کارشناسانه است و تلاش خواهیم کرد در این زمینه از هر کار شتاب‌زده‌ای جلوگیری کنیم. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تمام تلاش دولت خدمتگذار این است که قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه به خصوص آنهایی که تحت پوشش کمیته امدام حضرت امام‌(ره) و یا سازمان بهزیستی هستند را افزایش دهد و این اقشار مورد توجه دولت هستند و معشیت آنها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

 

امروز جمعه 93/8/30 در نماز جمعه اتفاق افتاد " آیت الله جنتی : مجلس بسیار خوب میکند به فتنه گران رای اعتماد نمی دهد "

ادامه مطلب ...

برای مشاهده ادامه مطلب کافیست بر روی تیتر بالای مطلب با عنوان " نماز جمعه تهران " کلیک کنید


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

 

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از برکات بسیج همین نعمت امنیتی است که امروز شاهد آن هستیم.

به گزارش تسنیم، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران، با بیان اینکه امروز ملت ما از برکات بی‌پایان مجموعه الهی بسیج برخوردار است و از فیض وجود این جمع عظیم و مخلص، پیروزی‌های بزرگی را نصیب خود ساخته‌اند، گفت: یکی از برکات بسیج همین نعمت امنیتی است که امروز شاهد آن هستیم.
وی افزود: در دنیایی که امروز در کشورها یا اطراف ما درگیری و خونریزی جریان دارد و در کشورهای مختلف مستکبران و زورگویان هرگاه اراده می‌کنند مظلومان را هدف قرار می‌دهند، ملت ما در یک آرامش و امنیت بی‌نظیر مسیر رشد خود را طی می‌کند و این تنها یکی از دستاوردهای مجموعه عظیم بسیج است.
سردار نقدی خاطرنشان کرد: اگر ملت ما توانسته با وجود حفظ آرما‌ن‌ها از تهدید دشمن مصون باشد و بتواند امنیت خود را تامین کند، به دلیل حضور آحاد مردم در قالب بسیج در صحنه است که این موفقیت را رقم زده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: وقتی در مقابل قدرت‌های مستکبر قد علم می‌کنید، باید نیرویی داشته باشید تا بتواند با آنان و قوای آنها توازن برقرار کند تا جرات حمله به شما را نداشته باشند. آیا ما به استعداد و امکاناتی که آمریکا و اروپای جنایتکار دارد و هزاران بمب‌ و موشک‌ و هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین دارند، رسیده‌ایم؟ خیر، همه می‌دانیم در این تجهیزات دو درصد امکانات آنها را نداریم. اینکه جرات حمله را به ما ندارند، به دلیل ظرفیت عظیم بسیج است. به دلیل حضور مردم هوشیاری است که دست در دست هم به رهنمودهای رهبری عمل می‌کنند.
وی با بیان اینکه اگر شاهد بودیم که بزرگ‌ترین ارتش‌های دنیا در غزه زمین‌گیر می‌شوند و یا اینکه مردم لبنان در مقابل اشغال پایتخت‌شان در سال ۶۱ موفق به بیرون راندن صهیونیست‌ها در سرزمین‌شان می‌شوند، به دلیل درس فراگرفته از فرهنگ بسیج است، گفت: امروز دشمن می‌داند در کشورمان با چنین نیروهای الهی مواجه هستند و جرأت جسارت به کشورمان را ندارند.
سردار نقدی ادامه داد: بسیج امروز به یک الگوی منحصر به فرد و بی‌نظیری در دنیا تبدیل شده است. کشورمان به برکت حضور مردم در صحنه‌ها به نماد مردم‌سالاری تبدیل شده و این ادعای غربی‌ها که مدعی دموکراسی و مردم‌سالاری در دنیا هستند، دروغ است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: امروز می‌بینید که برای پیاده کردن آرمان‌هایشان و به میدان فرستادن نیروهای رزمی هیچ کدام از مردم‌شان حاضر نیستند به جبهه‌ها بروند و مجبورند از داخل و خارج مزدور استخدام کنند.
وی در ادامه گفت: همین رژیم پلید آمریکا برای لشکرکشی‌های خود مجبور است از کشورهای دیگر مزدورانی با حقوق ۲۰ میلیونی استخدام کند تا از این مزدوران برای اهداف خود استفاده کند و این در حالی است که در کشوری که آنها مدعی دیکتاتوری و فاصله افتادن بین مردم و حکومت هستند، میلیون‌ها جوان، آماده فدا کردن جان‌شان برای دفاع از آب و خاک ایران اسلامی هستند.
سردار نقدی با بیان اینکه به برکت بسیج در عراق، لبنان و سوریه شاهد پیروزی‌های بزرگ علیه مستکبران هستیم، اظهار داشت: امروز در داخل بسیج با درخواست فراوان بسیجیان برای اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل مواجه هستیم. اشک می‌ریزند و التماس می‌کنند که ما را به غزه ببرید و ما را به سوریه بفرستید. به جبهه‌های جهاد در عراق بفرستید و ما به آنها می‌گوییم که آنها به نیرو نیاز ندارند. آنها رزمنده‌های کافی دارند و با درسی که از شما بسیجیان گرفته‌اند همگی به تشکل بسیج روی آورده‌اند و از نیروهای مردمی در عراق و سوریه در برابر دشمنان استفاده می‌کنند و شاهد پیروزی‌های بزرگ علیه مستکبران هستند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین به انتخابات اخیر آمریکا اشاره کرد و گفت: هیچ مقام رسمی از آمریکا اعلام نمی‌کند چند درصد از مردم این کشور پای صندوق‌های رای آمده‌اند، چرا که در برخی ایالت‌ها کمتر از ۱۰ درصد مردم رای داده‌اند و این همان معنا و مفهوم دموکراسی غربی است و مردم آمریکا چنان با صندوق‌های رای این کشور قهر کرده‌اند که با وجود گذشت یک ماه مقامات آمریکا خجالت می‌کشند آمار درصد حضور مردم را ارائه دهند.
سردار نقدی با اشاره به تشکیل ۲۵۰ هزار حلقه تربیتی بسیج در مساجد، مدارس و دانشگاه‌های کشور، گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند اخلاق و کرامت‌های انسانی ملت ما را خدشه‌دار کند و بسیجیان ما در مقابل این حرکت دشمن با تشکیل حلقه‌های تربیتی صف‌آرایی کرده‌اند.
وی افزود: بسیجیان در عرصه نبرد فرهنگی حضور کم‌نظیر دارند و با گرامی و زنده نگه داشتن یاد و آرمان‌های شهدا با برگزاری بیش از ۱۵ هزار یادواره شهدا و تولید انبوه فیلم‌هاو برگزاری جشنواره‌های عظیم، یک خط بزرگ در مقابل دشمن آرایش داده‌اند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توطئه‌های دشمن در فضای مجازی به منظور بی‌دین کردن مردم ایران، گفت: دشمن در فضای مجازی توطئه بزرگی تدارک دیده و تصمیم دارد با استهاله فکری و فرهنگی و دروغ‌پراکنی در عرصه سیاسی به اهداف خود دست یابد که بسیجیان عزیز جبهه بزرگ بسیجی را در فضای مجازی شکل داده‌اند.
سردار نقدی از افتتاح اولین شبکه ملی اطلاع‌رسانی با ویژگی برخورداری از اینترنت، اما مستقل از آن در هفته جاری خبر داد و گفت: این دستاورد مطالبه‌ای بود که سال‌ها رهبر بزرگوار از مسئولان کشور داشتند و بسیج در این زمینه خط‌شکن شده و در مقابل کسانی که دم از ناتوانی می‌زنند و در مقابل کسانی که دائما این تصور را در مردم ایجاد می‌کنند که این کارها نشدنی است و آیه یأس می‌خوانند بسیجیان خط را شکستند و با این حرکت بزرگ ثابت کردند که این کار شدنی است و اگر با امکانات بسیار بسیار اندک و محدودی که بسیجیان در اختیار دارند این کار محقق شده با امکانات گسترده‌ای که دستگاه‌های مربوطه در اختیار دارند خیلی راحت‌تر و روان‌تر می‌توانند مردم ما را از شبکه‌ اطلاع‌رسانی بومی و مستقل از اینترنت برخوردار کنند.
وی تصریح کرد: ما باید بدانیم که اگر شعار دادیم انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، امروز با صلابت بیشتر این مطالبه را مطرح کنیم که داشتن یک شبکه اطلاع‌رسانی ملی مربوط به خودمان با مدیریت خودمان، حق مسلم‌تر ماست.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حضور بسیج امروز محدود به این عرصه‌ها نیست. در جهاد اقتصادی و در اقتصاد مقاومتی بسیجیان با همان امکانات محدودی که در اختیار دارند حرکت بزرگی را آغاز کرده‌اند؛ بیش از ۲۳۵۰۰ واحد تولیدی که نزدیک به ۵۰ هزار اشتغال را دنبال داشته سال گذشته توسط بسیجیان راه‌اندازی شد و امسال برای ۴۰ هزار واحد برنامه‌ریزی شده که خوشبختانه در همین هفته شاهد افتتاح نمادین ۲۰ هزار واحد تولیدی در سراسر کشور خواهیم بود و اینها از برکات بسیج است.
سردار نقدی از افتتاح ۲۴۰۰ سالن ورزشی در نقاط دور افتاده و شهرهای مختلف کشور در هفته بسیج خبر داد و گفت: این کارها همان مدیریت جهادی است که رهبر انقلاب انتظار و مطالبه آن را امسال از همه داشته‌اند.
وی در پایان با بیان اینکه به دلیل این اقدامات بسیج این تشکل الهی مورد آماج دشمن قرار گرفته است، گفت: بسیجیان قهرمان ملت ما، پاسخ‌شان به آنها این است که ما مرد جنگیم، چه جنگ سخت باشد و چه جنگ نرم. بسیجیان جنگ نرم را تمرین و مشق کرده‌اند و انشاءالله به زودی حماسه‌هایی به عظمت پیروزی‌های دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ نرم خلق خواهند کرد.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : جمعه 30 آبان 1393برچسب:رونالدو,فوتبال,فوتبالیست,جهان,ایران,برزیل,نادال,

" عاقبت شرط بندی یک فوتبالیست مشهور "

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، رونالدوی برزیلی در یک مسابقه کارت بازی با رافائل نادال شکست خورد و پس از شکست مجبور شد به طور رایگان ظرف های یک رستوران را بشوید و این عکس را از خود در شبکه های اجتماعی منتشر کند.

 

از قدیم هم گفته اند شرط بندی عاقبت خوبی ندارد، این که بهترین مهاجم تاریخ است، لطفا شما مراقب خود باشید!

 

رونالدوی برزیلی در حال ظرف شستن

 

 

این اولین بار نیست كه یک فوتبالیست در رستوران ظرف می شوید. پیش از این هم فیلم ظرف شستن وس براون بازیكن لیگ برتری فوتبال انگلیس در شبكه آی تی وی پخش شده بود.

 

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:رییس,رییس جدید,صدا وسیما,رییس صدا وسیما,مهندس,سرافراز,

 

" رییس جدید صدا وسیما قدم اول را محکم برداشت "

 

به گزارش پارس، تير ماه سالجاري عزت الله ضرغامي رييس سابق صدا و سيما دكتر سيد عباس فاطمي نويسي كه پيش از اين مدير کل طرح و برنامه‌ريزي نظارت سيما و تهيه كننده چند سريال و مجموعه تاثير گذار در سازمان صدا و سيما بود را به عنوان رييس مرکز حراست ويگان حفاظت صدا وسيما منصوب كرد. 

مديريت پنج ماهه فاطمي امروز پايان ميابد تا جايگزين وي سردار «سادات زهرايي» شود. 

وي پيش از اين معاون سپاه ولي امر(عج) و از اعضاي موثر سپاه قدس بوده است. 

گفته مي شود با هماهنگي صورت گرفته با حضور معاونين و برخي مديران سازمان صدا و سيما، با صدور حكم سردار «سادات زهرايي»، در جلسه اي كوتاه، توديع و معارفه نيز برگزار خواهد شد.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:اخراج,دانشمندان,دانشمندان هسته ای,ایران,

" اخرج دانشمندان هسته ای "

 

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند بررسی پرونده اخراج دانشمندان هسته‌ای اظهار داشت: این پرونده دو بخش داشت. یک بخش مربوط به اخراج دانشمندان هسته‌ای بود که مورد رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد بحث جابه‌جایی مطرح بوده و سازمان انرژی اتمی نیز در این زمینه همکاری‌هایی کرد و اکنون این افراد سرکار هستند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افراد به جایگاه قبلی خود برگشته‌اند؟ گفت: خیر؛ اما سطح و رده کاریشان پایین نیامده است. به عنوان مثال از مدیریت یک شرکت به مدیریت شرکت دیگر منتقل شدند و همچنان هم سازمان انرژی اتمی خود را متعهد می‌داند که از این افراد استفاده کند. 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: یک بخش دیگر از این پرونده درباره شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از سازمان انرژی اتمی راجع به روندی بود که در سازمان نسبت به غنی‌سازی و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی پیش گرفته شده بود. در این زمینه هم جلسات مختلفی با آقای صالحی داشتیم و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز اطمینان خاطر دادند و گفتند "این سازمان به نوعی حاصل تلاش‌های ما است و مثل فرزند خودم می‌ماند لذا اجازه نمی‌دهم این اقدامات تعطیل شود و یا از بین برود"، بنابراین امیدواریم کارهای تحقیقی و پژوهشی و غنی‌سازی مانند قبل ادامه یابد. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا نمایندگان شاکی با توضیحات رئیس سازمان انرژی اتمی از شکایت خود منصرف شدند؟ گفت: خیر؛ شکایت هنوز باقی است. 

منبع: تسنیم


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  

" دیدار سرافراز با سید حسن نصرلله "

 

ه گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، سرافراز که از شنبه هفدهم آبان ماه با حکم مقام معظم رهبری مسئولیت اداره صدا و سیما را به عهده گرفته، از مدیرانی است که در طول دوران فعالیت خود کمتر تمایلی به نمایش چهره رسانه ای از خود داشته و حتی بسیاری از مخاطبان سیما، با انتصاب وی از وجود معاونتی به نام «برون مرزی» در سازمان صدا و سیما با خبر شدند. 



با این وجود معاونت تحت اختیار سرافراز، در طول سال‌های گذشته به یکی از بخش‌های مهم این سازمان تبدیل شده و در سایه این اهمیت بوده که در سال ۱۳۸۶، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان پذیرای وی شده و با او دیداری گرم و صمیمانه داشته است. 

در دنیای سیاست، دیدار با چنین شخصیت‌های طراز اولی تابع عرف و چهارچوب‌های دیپلماتیک خاص است و در اغلب موارد رهبران یک کشور با یکدیگر دیدار می‌کنند. دیدار حدوداً ۹ سال قبل سرافراز که در آن زمان صرفاً یکی از معاونان صدا و سیما بود؛ با دبیر کل حزب الله لبنان، نشانه اهمیت این معاونت در منطقه استراتژیک خاور میانه بوده است. 

منبع: سینما پلاس


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:ترکان,اکبر,اکبر ترکان,رییس,رییس جمهور,ایران,اسلام,سیاست,

 

چند هفته قبل بود که اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور طی سخنانی در نشست تخصصی صنعت خودرو، صحبتهایی عجیب را بر زبان راند و خطاب به حاضرین این نشست تخصصی با کنایه گفت: بگذارید با خود روراست باشیم. ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت ...

" برای دیدن ادامه مطلب کافیست بر روی سر تیتر بالا که عنوان مضحکه را داره کلیک کنید "


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:دولت,تدبیر,تدبیر و امید,رییس,رییس جمهور,ایران,,

" دولت تدبیر و التماس " به نقل از پایگاه خبری انصار حرب الله

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب‌الله،هفته‌نامه یالثارات‌الحسین(ع) در ستون سیاست به روایت همولایتی نوشت:

* دولت یازدهم: از مردم خواهش می کنیم از گرفتن یارانه انصراف دهند! (برای حل مشکل یارانه ها در فروردین امسال)

* دولت یازدهم: از مردم خواهش می کنیم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند! (برای حل معضل کمبود آب وبرق در تابستان امسال)

* دولت یازدهم: از مردم خواهش می کنیم در شبکه‌های اجتماعی اخلاق رعایت کنند! (فرمایش وزیر محترم ارتباطات برای حل معضلات اخلاقی در شبکه های اجتماعی)

و در همین راستا در آینده: 
* دولت یازدهم: از آمریکا خواهش می کنیم حقوق هسته ای ما را به رسمیت بشناسد و لطف کند و تحریم‌ها را بردارد تا ما جلوی مردم سرشکسته نشویم!

* دولت یازدهم: از بیکاران خواهش می کنیم تا کار نخواهند تا مشکل بیکاری حل بشود!

* دولت یازدهم: از جوانان تقاضا می کنیم ازدواج نکنند یا اگر می کنند وام ازدواج نگیرند تا مشکل وام ازدواج حل بشود!

*پیشنهاد می شود به جای واژه دولت تدبیر و امید ، دولت خواهش و التماس را به کار ببریم!


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:مرتضی,پاشایی,مرتضی پاشایی,هنرمند,محبوب,هنر محبوب,

 

به گزارش آنا چند روزی از فوت مرتضی پاشایی نگذشته که عده‌ای روش‌هایی برای درآمدزایی از این حادثه را طراحی کرده‌اند. در مراسم تشییع این هنرمند، دیده شد که عده‌ای در کمال ناباوری مجموعه‌ای از آهنگ‌های او را جمع‌آوری کرده و به حاضران در جمع می‌فروختند. اتفاقا قیمت این آلبوم‌ها هم از آنچه به طور معمول در سطح شهر فروخته می‌شود بسیار بیشتر بود. در سوی دیگر تعدادی نوجوان در حال فروختن پوسترهایی با عکس‌های مختلف از مرتضی پاشایی بودند.

اما برخی مشترکان تلفن همراه که این روزها با سیلی از پیامک‌های تبلیغاتی و مسابقات طراحی‌شده توسط مراکز نامعلوم مواجهند، شب گذشته با پیامکی عجیب از این‌دست روبه‌رو شدند. در این پیامک نوشته شده‌ است: «اگه میخوای درباره زندگی ستاره‌های محبوبت بیشتر بدونی، اسم خواننده یا بازیگری که دوست داری رو بفرست. مثال: مرتضی پاشایی!»

فارغ از اینکه این کار حتما سوءاستفاده از احساسات کسانی است که این روزها بابت درگذشت مرتضی پاشایی ناراحتند، پاسخ‌های نادرستی هم توسط این سامانه به مخاطب ارائه می‌شود. در پاسخ این سامانه به ارسال عبارت «مرتضی پاشایی»، نوشته شده‌ است: «او متاسفانه با یک بیماری سخت گوارشی دست و پنجه نرم می‌کند!»

با این اوصاف، اینکه پس از مدتی عده‌ای به فکر انتشار کتاب خاطرات مرتضی پاشایی بیفتند، عده‌ای عکس‌های منتشرنشده او را در اینترنت انتشار دهند یا برخی از صدای او برای تیزرهای تبلیغاتی و فیلم‌هایشان استفاده کنند تا فروش بیشتری داشته باشند، چندان دور از ذهن نیست.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:سردار,سلیمانی,سردار,قاسم,حاج قاسم,افتخار,

" سرداری که با این عکسش کابوس رویاهای آمریکاست "

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از مشرق، «قاسم سلیمانی» در اسفند ماه سال ۱۳۳۵ شمسی، در روستای «قنات ملک» از توابع «رابر» در استان کرمان متولد شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پاسداران ملحق شد و به مشیت الهی، پس از طی ۳۰ سال زندگی جهادی، نامش در صدر فهرست دشمنان «شیطان بزرگ» قرار گرفت. 
تا پنج سال قبل، کم‌تر سیاستمدار و نظامی غربی بود که نام «قاسم سلیمانی» را شنیده باشد اما جنگِ طولانی در «سوریه» و منازعاتِ «عراق»، شهرت این فرمانده ی ۵۷ ساله را عالم‌گیر کرد. حالا غربی ها، با کابوسی متفاوت از خیال پردازی های هالیوودی مواجه بودند که هم مورد نفرتشان بود و هم چاره ای جز تحسینش نداشتند. «جان مگوایر» افسر سابق سازمان سیا در عراق می‌گوید «او قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه است ... و هیچ‌کس او را نمی‌شناسد.».  اما ما، حاج قاسم را می شناسیم.   او هم‌رزم خاکی و بی ادعای «حاج همت»، «مهدی باکری» و «علی هاشمی» است. سردارانی که در اذهان مردم ایران، خلق و خویشان، تنه به تنه فرشته‌گان می زند و در مرز اسطوره‌گی قرار دارند. سردارنی که در حافظه ی تاریخی ملت مسلمان ایران، نامشان با «جهاد اکبر» بیشتر از «جهاد اصغر» پیوند خورده است. 
«حاج قاسم» برای ایرانیان، از همان زمره و یادگار آنان به شمار می رود و به همین دلیل، طی چند سال گذشته، به شخصیتی ملی تبدیل شده است. 
غربی ها و خصوصا یانکی ها، درست همین چهره‌ی «حاج قاسم» را نمی شناسند و به همین برایشان مرموز و رعب انگیز است. برای کابوی های آمریکایی، مصداق فرمانده نظامی، یا «ژنرال رومل» است یا «ژنرال آیزنهاور». این دو به لحاظ الگوهای نظامی تفاوت زیادی با هم ندارند، به جز آن که جبهه هایشان متفاوت است.   اما «قاسم سلیمانی» با نبوغ نظامی حیرت انگیزش، زمانی که دست به سوی آسمان بلند می کند و به نماز می ایستد، از تمامی ژنرال های شناخته شده‌ی تاریخ نظامی گری مدرن، متمایز می شود. در منطق کابوی ها، او هیچ تعریفی ندارد. انگار که از دنیایی دیگر آمده است. او یک وحشتِ محض و یک کابوس است. باید «بتمن» و «سوپرمن» و «اسپایدرمن» به جنگش بروند. آن ها هم که اوهامی بیش نیستند.   و این جا است که آینده ی تاریخ، به گونه ای متفاوت از تمامی محاسبات، ورق می خورد. آینده ای که بنده گی و نماز، اصلی ترین استراتژی نظامی خواهد بود. البته هستند بسیاری که این جملات را شعاری و تبلیغاتی خواهند دانست اما چه باک؟ بگذار هر چه می خواهند بگویند و ببافند کنند. تا این جای کار، این سردار نمازخوانِ ما بوده است که پوزه شیطان را با همه ناوگان و شکوه آهنینش، به خاک مالیده. 
وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ
 

برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  

 

به گزارش آژانس تلگرافی یهود، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا و یوسی کوهن، همتای اسرائیلی او روز پنجشنبه در کاخ سفید به طور مشترک ریاست جلسه «گروه مشاوره آمریکا- اسرائیل» را برعهده داشتند. بیانیه کاخ سفید درباره جلسه روز پنجشنبه در واشنگتن می‌گوید: «در مورد ایران، هیئت آمریکایی بر تعهد ما برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تأکید کرد.» 

در این بیانیه آمده است دو طرف درباره تلاش‌های دیپلماتیک گروه ۵+۱ و اتحادیه اروپا برای رسیدن به یک توافق جامع اتمی با ایران گفتگو کردند، توافقی که به گفته بیانیه «بطور مسالمت‌آمیز و قابل تأیید» نگرانی‌های جامعه جهانی در مورد برنامه اتمی ایران را حل و فصل کند. 

کاخ سفید در بیانیه خود آورده است: هیئت‌‌های دو کشور متعهد شدند که به «هماهنگی کم نظیر» خود ضمن ادامه مذاکرات اتمی قدرت‌های جهانی با ایران «ادامه دهند.» 

اخیراً نشریه آتلانتیک مطلبی به نقل از یک عضو کابینه دولت باراک اوباما منتشر کرده بود که در آن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یک «بزدل» و «پست» توصیف شده بود. آتلانتیک نام این مقام دولت اوباما را منتشر نکرد اما انتشار آن باعث تنش در روابط تل‌آویو با واشنگتن شد. 

مقام مذکور خشم کاخ سفید از نتانیاهو را به خاطر ادامه ساخت و سازها در شرق اورشلیم و کرانه باختری (که فلسطینی‌ها امیدوارند بخشی از خاک کشور آینده فلسطینی باشد) و همچنین لابی کردن در کنگره و رسانه‌های آمریکایی علیه توافق اتمی با ایران ابراز می‌کرد. 

جان کری وزیر خارجه آمریکا بلافاصله در نشست مجمع ایده‌های واشنگتن با اشاره به ادعای «بزدل» خواندن بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائيل از سوی یک مقام آمریکایی گفت: انتقاد اخیر از نتانیاهو شرم‌آور است. این سخنان نه بیانگر موضع رئیس جمهور است و نه من. 

این اظهارات منفعلانه کری همزمان با گزارش روزنامه نیویورک تایمز بود که نوشت: اوباما در نظر دارد وزیر امور خارجه خود جان کری و همچنین برخی مسئولان دیگر کابینه خود از جمله چاگ هیگل وزیر دفاع را برکنار کند. دلیل برکناری این مقامات ناکامی و عملکرد منفی آنها در مورد اسرائیل عنوان شده است. 

جان‌کری به جبران این وضعیت و به دست آوردن دل صهیونیست‌ها سخنانی را در واشنگتن و به میزبانی مجله آتلانتیک گفت که ذره‌ای بوی «توافق برد- برد» و «تعامل و مذاکرات سازنده»- آن گونه که مثلاً آقای روحانی در زنجان وانمود کرد- نمی‌دهد. 

کری ضمن اینکه گفت ما در حال مذاکرات مستقیم با ایران هستیم، ایران را متهم به ساخت سلاح اتمی نمود و گفت: هدف از مذاکرات هسته‌ای بستن راه‌های دستیابی ایران به بمب اتمی است به طوری که اگر ایران بخواهد به سلاح هسته‌ای دست یابد، واشنگتن مهلتی یک ساله برای ممانعت از آن داشته باشد. 

کری اظهار داشت: «ایران چهار مسیر برای دستیابی به یک بمب در پیش روی دارد: تأسیسات مخفی به نام فردو که در کوهستان پنهان شده است، تأسیسات غنی‌سازی نطنز که آشکار و غیر پنهان است، راکتور آب سنگین پلوتونیوم اراک و البته، فعالیت‌های پنهانی.» 

وی افزود: «ما تعهد داده‌ایم که هدفمان بستن تمامی این مسیرهاست چنان‌چه اگر ایران تلاش کند به سلاح هسته‌ای دست یابد، ما باید مهلتی یک ساله برای ممانعت از آن داشته باشیم.» 
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخته و ایران را تشویق به اتخاذ «تصمیم‌های دشوار» کرده است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری گفت ما در هفته‌های پیش‌روی خواهیم فهمید که آیا ایران می‌تواند تصمیم‌های سخت مورد نیاز برای توافق هسته‌ای را اتخاذ کند یا نه. 

مفهوم سخنان کری در برشمردن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان این است که تمام این مسیرها به بمب اتمی ختم می‌شود و بنابراین همه این مسیرها باید کور یا روند فعالیت در آنها معلق یا نزدیک به خنثی شود؛ ضمن اینکه با وجود همه اینها اثر و خبری از لغو تحریم‌ها نیست! 
کری این را هم گفته که «من در حال مذاکرات رو در رو و مستقیم با ظریف هستم و نسبت به توافق امیدوارم. اما ابراز خوش‌بینی نمی‌کنم». 

از سوی دیگر سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا که با همتای صهیونیست خود مذاکره داشته، در حاشیه‌ نشستی در واشنگتن تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای با ایران به توافق مقدماتی دست یافته‌ایم اما امکان توافق نهایی ۵۰ درصد یا کمتر است.
او تأکید کرد: آمریکا دارای روابط بسیار سخت و مملو از مشکلات با ایران است. 

رایس مدعی شد: ایران یک کشور حامی تروریسم است که برای نابودی ثبات در کشورهای همسایه و منطقه‌اش تلاش می‌کند و تمایل دارد بمب اتمی داشته باشد.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  

 

 

" و حالا فتنه فرهنگی که از فتنه 88 نیز بدتر است "

 

به گزارش رجا،دومین ساخته بلند سینمایی رضا درمیشیان مانند ساخته اول کارگردان با موضوعیت اجتماع ساخته شد. این فیلمساز تلاش کرده است با استفاده از زبان تصویر به موضوع فتنه ۸۸ به صورت رسمی و علنی بپردازد و به صراحت پای فضای سیاسی جریان سبز را به رسانه تاثیرگذار کشور باز کرد. 

کاری که بسیاری از همفکران این جریان به این وقاحت فضای سیاسی و عقاید خود را در فیلم دنبال نکردند او این کار را انجام داد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تاکنون که این متن منتشر شده است درباره پروانه نمایش فیلم هیچ اقدامی نکرده است و صاحب اثر نیز (کارگردان و تهیه‌کننده ) بدون هیچ دغدغه‌ای به سفرهای دور دنیایش ادامه می‌دهد و از فرانسه و آلمان به استرالیا می‌رود و تلاش می‌کند پیام فتنه انگیزان را ـ با مدیریت محمد اطبایی در پخش بین‌الملل ـ به جهان صادر کند. 

وقتی احمد شهید بدون ابتناء بر روش‌های حقوقی علیه جمهوری اسلامی پرونده سازی می‌کند و از افراد اعدامی و حصر سخن می گوید نباید ناراحت باشیم او که یک مالدیوی است در مقابل پرونده سازان ایرانی عذرش موجه به نظر می رسد. احمد شهید قصد و نیتش از ابتدا برای ما مشخص است اما اینکه یک ایرانی (به گواه شناسنامه) اینگونه علیه نظام جمهوری اسلامی در یک فیلم سخن بگوید و ایران را کشوری خفقان و سیاه معرفی کند دردناک است. 

فیلم عصبانی نیستم دانشجوی موفق را به گونه ای به نمایش می گذارد که حق آزادی بیان و اندیشه را ندارد و وقتی اندیشه خود را بیان می‌کند یا از دانشگاه اخراج می‌شود و یا در زندان‌ها جا خوش می‌کند. فیلم ایران را اینگونه به مخاطب معرفی می کند: ایران کشوری است که مردمش در امرار معاش خود به شدت مشکل دارند و افراد برای خرج و مخارج زندگی کلیه خود را به فروش می گذارند. هرکسی سر دیگری را کلاه می گذارد، خشونت در این کشور بیداد می‌کند. جوانان علاقمند به حوزه موسیقی باید در کنج خانه بنشینند و فعالیتی نمی‌توانند داشته باشند و عمر خود را صرف دریافت مجوز می‌کنند. 

عصبیت جاری در فیلم، حالِ بد آدم‌های فیلم با حساب و کتاب به نمایش گذاشته شده است. سازنده فیلم با نمایش زمان و نمایش فاکت‌های مکرر جوان را در جامعه امروز ما عاصی و تلخ به نمایش می گذارد. نوید را به گونه‌ای تصویر کرده که انفعال در میان جوانان به رخ بکشد و برای مخاطبان فیلم اینگونه تداعی می شود که جوان ایرانی آینده‌ای مانند نوید خواهد داشت. 

نوید را در رسیدن به اهدافش به تمامی بی‌عرضه‌ نشان می دهد و نظام و سیاست جامعه را به گونه‌ای ترسیم می‌کند که به نوید و نویدها ظلم روا می‌دارد تا حدی که حتی نمی‌تواند عشق‌اش را از آن خود کند. «عصبانی نیستیم» بیشتر از آن‌که فیلم باشد بی‌ عرضگی و انفعال جوانان را در جریان فتنه به رخ می‌کشد و در دیالوگی که درباره مهاجرت یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم می گوید: چرا ما بریم اینا برن (نقل به مضمون) به صراحت جوانان را تشویق به اعتراض و اغتشاش می کند. 

درمیشیان در اجرا و محتوا اجزای به وجود آورنده‌ فیلم اعم از نقش‌آفرینی، تصویربرداری، تدوین با وقاحت فتنه گران را تطهیر کرده و اهداف جریان فتنه را دنبال می‌کند به حدی صراحت در نوع بیان افکار خود عجله و شتاب داشته است که فراموش کرده است در فیلم باید برای مکاشفه و درگیری ذهنی مخاطب چیزی بگذارد و سهمی را برای بیننده درجهت مکاشفه فیلم درنظر بگیرد و حرف‌های ناگفته و پنهانی را در فیلم باقی بگذارد او عریان و بدون هیچ چشم پوشی آنچه هدف از پیش تعیین شده‌اش بوده را مانند یک مقاله سیاسی در فیلم ریخته و با وقاحت هر چه تمامتر در دنیا به نمایش گذاشته است. 

این‌ها همه برای معرفی یک کشور که بر اساس بنیان‌های فکری اسلامی اداره می‌شود برای غربی‌ها کافی است که فیلم را بدون توجه به ساختارش و تنها به دلیل محتوا در جشنواره‌های خود بپذیرند و یا آن را در سالن‌های سینما به نمایش بگذارند و ایران را آنگونه که می‌خواهند معرفی کنند. 

اما درمیشیان در پی ناکامی فیلم اولش «بغض» تلاش کرد تا به گونه‌ای ایران رامعرفی کند که این بار هیچ عذر و بهانه‌ای برای تشویق و ترغیب جشنواره‌ها باقی نماند. در فیلم «عصبانی نیستیم» به صورت مستقیم به افراد مذهبی توهین می کند و آن‌ها را ریشوهای طالبانی خطاب می‌کند در بخش دیگری از فیلم دو جوان عاشق بر سر مزار ندا آقا سلطان رفته و فاتحه خوانی می‌کنند. 

اگر بخواهیم از ارجاعات فیلم به کات زدن تصویر تراکت‌های فروش کلیه به عکس مقام معظم رهبری و شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی سال ۹۲، کتک زدن بسیجی و رنگ سبز پاشیدن به ماشین استادی که آن را دکتر قلابی می نامند و... بگذریم در فیلم از کلمه «حصر» به وضوح استفاده می‌شود. در شرایطی که احمد شهید در گزارشاتش علیه ایران بارها و بارها به حصر اشاره دارد درمیشیان هم پرونده احمد شهید را کاملتر کرده و به صراحت به «حصر» اشاره می‌کند و از عکس مصدق به عنوان چهره‌ای ملی‌گرا با آویختن دستبند سبز استفاده می‌کند. 

به نظر می رسد عملکرد وزارت ارشاد در ارایه مجوز نمایش به فیلم، تلاش بی دریغ برای اکران فیلم در ایران و مقابله با مجلس که عهده‌دار مسئولیت نظارت است، چرخه جدید سیاسی و تبلیغاتی برای فیلم آغاز شده است که ارشاد باید با هوشمندی و مراقبت اجازه ندهد فیلمی که نکاتی محدود و ناچیزی درباره آن در بالا ذکر شد در جهت منافع دشمنان نظام عمل کرده و در چرخه تبلیغاتی که تحت عنوان حقوق بشر فعالیت می‌کنند قرار گیرد. 

همانگونه که می‌دانیم این چرخه باطل دور جدیدی را آغاز کرده است. غربی ها بر خلاف قوانین بین المللی در امور داخلی کشور ما دخالت می کنند حمایت از ناآرامی‌ها در فتنه ۸۸ نمونه صریح این دخالت‌ها است و فیلم «عصبانی نیستم» مطالبه صریح و روشن در حمایت از ناآرامی‌ها در فتنه ۸۸ به شمار می آید. به نظر می رسد یگانه راه برون رفت از ماجرا تعامل درست ارشاد با مجلس شورای اسلامی است باید پایانی برای این ماجرا متصور شد. پایانی که میتواند با تعامل و تصمیم‌گیری درست در چارچوب مصالح و منافع ملی باشد.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:یمن,رییس,رییس جمهور,
" رییس جمهور یمن تنها ده روز فرصت دارد "
به گزارش فارس به نقل از اسکای نیوز خبر داد، «ضیف الله رسام» در نشستی که با هدف بررسی جدیدترین تحولات سیاسی و امنیتی یمن در صنعا پایتخت این کشور برگزار شده بود، گفت که رئیس جمهور ۱۰ روز برای تشکیل دولت جدید یمن مهلت دارد. 
طی این نشست که برخی از نمایندگان قبایل، مشاوران رئیس جمهور، نظامیان عالی رتبه و نمایندگانی از جنبش جنوبی‌های یمن به دعوت عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله گرد هم آمده بودند، رسام هشدار داد، در صورتی که کابینه جدید تا ۱۰ روز دیگر تشکیل نشود و فعالیت خود را آغاز نکند، شورای نجات ملی تشکیل خواهد شد. 
یمن در دو ماه گذشته صحنه اعتراضات و تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مردمی بود. سرانجام در ۲۱ سبتامبر، دولت یمن پس از چند هفته اعتراضات مردمی و کشته شدن چندین نفر از معترضان مقابل مقر نخست‌وزیری، از موضع خود عقب‌نشست و به خواسته مخالفان تن داد. دولت یمن در این روز سرانجام توافق صلحی با معترضان به رهبری جنبش انصارالله امضا کرد که بر اساس آن می‌بایست نخست‌وزیر برکنار می‌شد و دولت جدید با همکاری معارضان تشکیل روی کار می‌آمد. سرانجام عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور یمن خالد بحاح، وزیر نفت پیشین این کشور را رسما مامور تشکیل کابینه دولت وحدت ملی کرد. 
براین اساس ۶ وزارتخانه به جریان انصار الله، ۹ وزارتخانه به حزب کنگره ملی و به مجموعه احزاب لقا مشترک و حزب جنبش جنوب هم هرکدام ۶ وزارت خانه رسید ولی رهبر انصار الله اعلام که کرد که رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه اهداف انقلاب اخیر در یمن، بازگرداندن ما در دولت جدید شرکت نخواهیم کرد و سهم ما به جنوبی‌ها خواهد رسید. 
در این میان علی رغم توافق برای تشکیل دولت هنوز این دولت کار خود را به دلیل کارشکنی برخی طرف‌ها و ناامنی‌هایی که القاعده ایجاد کرده این روند با تاخیر مواجه شده است.
 

برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 10 آبان 1393برچسب:مفت,مفت خور,آقا,آقا زاده,دشمن,دشمنان,سود,سودجویان,

به گزارش پایگاه خبری انصار حزب الله آرش فهیم در وبلاگ "کارگری در روزنامه" آورده است: شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای جدید ارتباطی، بدی های زیادی دارند، اما خوبی هایی هم دارند. یکی از ویژگی های مثبت این وسیله ها، افشاگری درون آدم هاست. با دیدن و خواندن تصاویر و نوشته های افراد در صفحات شبکه های اجتماعی به راحتی می توان به شخصیت و باطن اصلی آن ها پی برد.

مصداق خاصیت فاش گرانه شبکه های اجتماعی را می توان در صفحاتی که اخیرا توسط گروهی موسوم به «بچه پولدارهای تهران» راه افتاده دید. متأسفانه درکنار قشر کم درآمد جامعه ما که مشقات زندگی آن ها برای هر آدم باوجدانی تکان دهنده است، دیدن آدم هایی که مثل قارون زندگی می کنند هم شگفت انگیز است. تازگی ها در خیابان های تهران صدای جیغ ماشی هایی را می شنویم که تنها یکی از قطعات آن ها قیمتی برابر با یک پراید دارد! بعضی ها آن طوری هستند و خیلی ها -مثل من- حتی نمی توانند یک پراید داشته باشند. بدون شک، هر چقدر قدرت ثروتمندهای جامعه بیشتر شود، رمق سایر قشرهای جامعه فرسایش می یابد. این وضعیت، تنها نشانه ای از حاکم بودن سیستم اقتصاد سرطانی در کشور ماست. سیستمی که در آن، مفت خورها خود را پروار می کنند و زحمت کش ها زیر چرخ های ماشین های چند میلیاردی آن ها له می شوند.

وای بر کسانی که از این سیستم اقتصادی حمایت می کنند!

اما پس از بروز «بچه پولدارهای تهران» واکنش های زیادی هم از سوی مردم و نخبه ها ابراز یافته است. به نظرم بهترین تحلیل درباره این وضعیت را می توان در سرمقاله اخیر حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان خواند. او در بخشی از سرمقاله روز چهارشنبه ۱۶ مهر خود با عنوان «نارنجک های دودزا» نوشته است:



"اکنون جای این سؤال است که علی‌رغم تاکید صریح شرع و عقل و امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و گواهی بی‌چون و چرای تجربیات سی و چند ساله اخیر که همه بدون استثناء از نقش اصلی و بی‌نظیر توده‌های محروم و عادی مردم در رسیدن انقلاب و نظام به جایگاه برجسته و بی‌بدیل و معجزه‌آسای کنونی حکایت می‌کند این طیف یعنی همان‌ها که به قول حضرت امام(ره) ولی‌نعمت‌های انقلاب هستند در برخورداری از مواهب و امکانات نظام- که دستاورد خودشان است- تا چه اندازه سهم دارند و آیا سهم اندک این صاحبان اصلی نظام با سهم انبوه‌ مرفهان بی‌درد و کلان‌سرمایه‌داران مفت‌خور و نق‌زن، حتی قابل مقایسه نیز هست؟ و اگر نیست - که نه فقط نیست، بلکه نزدیک به هیچ نیز هست- چرا نباید برای احقاق حق پایمال شده آنان دستی از آستین همت مسئولان محترم بیرون بیاید؟! نگاه‌ها فقط به دولت نباشد. مگر مجلس، دستگاه قضایی و مراکز عریض و طویل نظارتی و... در این میان چه اقدام قابل توجه - که هیچ بلکه- قابل اشاره‌ای انجام داده‌‌اند؟!

فلان خانواده مستضعف و شهید داده برای دریافت یک وام چند میلیون تومانی و تهیه جهیزیه و یا تأمین هزینه ازدواج فرزند خویش هر روز به این بانک و آن بانک سر می‌زند و در همان حال مجموع معوقات بانکی یعنی وام‌هایی که عده‌ای محدود از بانک‌ها دریافت داشته و هنوز پرداخت نکرده‌اند مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است! به گفته برخی از مقامات آگاه یک سوم معوقات بانکی متعلق به ۷۳ پرونده است. خب! این عده چه کسانی هستند و با ۱۵۰ هزار میلیاردی که از بیت‌المال در اختیار دارند چه کرده‌اند؟! یک نمونه از رانت ۶۵۰ میلیون یورویی که اخیرا به صورت اعتبار در اختیار یکی از همین کلان سرمایه‌داران قرار گرفته و خوشبختانه با پی‌گیری و افشاگری‌های بعدی متوقف شد در حالی است که سرمایه‌دار یاد شده مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی معوقه بانکی دارد! باید اشاره کرد که بر باد دادن بیت‌المال مسلمین از این طریق در دولت‌های قبلی نیز سابقه داشته و دارد.

خودروهای وارداتی لوکس با قیمت‌های بالای یک یا چند میلیارد تومانی را چه کسانی سوار می‌شوند؟ و هزینه خرید آن را از کجا آورده‌اند؟ تعداد اتومبیل‌هایی که حجم موتور آنها بالای ۳۵۰۰ سی‌سی است و از سال ۸۸ تاکنون وارد کشور شده است نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه است. برخی از آنها نظیر «مازاراتی» بالای ۲میلیارد تومان قیمت دارد! در ۳ ماهه اول سال ۹۳ واردات خودروهای لوکس خارجی ۲۶۱ درصد افزایش داشته است. اکثر کسانی که این خودروها را سوار می‌شوند به یقین در خانه‌های چند ده میلیارد تومانی هم سکونت دارند.

آسمان زر نریخته به سرش! یا خودش دزد بوده یا پدرش!



هر روز صبح مأموران سخت‌کوش نیروی انتظامی را می‌بینیم که در برخی از چهارراه‌ها، موتورسیکلت‌های اکثرا قراضه و زهوار در رفته که معمولا متعلق به شهروندان کم‌بضاعت است- و بسیاری از آنان به عنوان وسیله امرار معاش از آن استفاده می‌کنند - را به دلایل البته موجه قانونی- جمع‌آوری می‌کنند ولی هیچ دستگاه مسئولی از دولت و مجلس و قوه قضائیه به نیروی فداکار انتظامی مأموریت نداده است که فلان اتومبیل لوکس چند میلیارد تومانی را متوقف کند و بپرسد؛ تو کیستی؟! و از کجا آورده‌ای؟!

قراردادهای چندمیلیارد تومانی باشگاه‌های فوتبال، سوءاستفاده‌های کلان از بیت‌المال، هزینه‌های نجومی برای برپایی همایش‌های -اکثرا- بی‌خاصیت و... دهها نمونه دیگر که بماند.

راهکار اما، دشوار نیست، فقط به جرأتی آمیخته به غیرت و برنامه‌ریزی همراه با بصیرت و در یک کلمه، عمل به نسخه امام راحل(ره) و خلف حاضر ایشان نیاز است...

مسئولان محترم که اکثریت قریب به اتفاق آنان فرزند انقلاب و دامانی پاک از آلودگی‌ها دارند باید به این واقعیت ایمان داشته باشند که در روزهای حادثه -نظیر دفاع مقدس، فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸، تحمل سختی‌ها و...- آنهایی که در میدان حاضرند، همین اقشار محروم و مردم عادی کوچه و بازارند و کلان سرمایه‌داران نه فقط، «یار شاطر» نیستند که «بار خاطرند» و اگر به مراکز تفریحی لوکس و پرهزینه کشورهای اروپایی کوچ نکنند، در گوشه‌ای پنهان شده و فقط نظاره‌گر می‌مانند، هر چند که در موارد بسیاری با دشمنان هم‌پیاله بوده‌اند.

... و این رشته سر دراز دارد." 

متن کامل یادداشت شریعتمداری: http://kayhan.ir/fa/news/۲۶۲۳۸


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  

 

 

" هشدار سردار سلیمانی "

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله: آزادی شهر استراتژیک «جرف‌الصخر» عراق، بنا به دلایل متعدد، از آزادی شهر آمرلی این کشور و بنا به برخی اقوال، حتی از عملیات پیروزمندانه «قلمون» سوریه نیز مهمتر است.
 
عملیات عاشورا هم که به آزاد‌سازی این شهر منجر شد خود، گفتنی‌های شنیدنی دارد که برخی از آنها شاید برای عده‌ای حتی باورکردنی نباشد. به عنوان مثال این منطقه از سال ۲۰۰۳ محل جولان تروریست‌ها بوده و حتی آمریکایی‌ها در طول ۹ سال اشغال عراق نیز نتوانسته بودند (یا شاید هم نخواسته بودند) آن را پاکسازی کنند. در این باره گفتنی‌هایی است: 

۱- جرف‌الصخر، منطقه‌ای است مثلثی‌شکل با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر با ترکیب مذهبی غالبا شیعه و سنی که در حد فاصل کربلا و بغداد قرار دارد. این شهر از غرب نیز به استان الانبار متصل می‌شود. به عبارت بهتر، جرف‌الصخر، دروازه ورود به کربلا، بغداد و به طور کلی، تمام استان‌های جنوبی عراق است. این منطقه که فقط ۶۰ کیلومتر با بغداد و ۸۰ کیلومتر با فلوجه فاصله دارد، یک منطقه مواصلاتی است که بخش‌های شمالی، جنوب شرقی و غربی را به هم وصل می‌کند. 

همین «موقعیت خاصِ» استراتژیک بود که این شهر را مورد «توجه خاص» تروریست‌ها قرار داده بود. با آزاد‌سازی این منطقه، نه تنها خطر از شهرهایی چون کربلا، نجف و شهر بغداد دور شد، بلکه مقدمه آزادی مناطق دیگر مثل شهر فلوجه هم فراهم آمد. فلوجه در غرب جرف‌الصخر قرار دارد. 

۲- شرایط محیطی حاکم بر این منطقه، مسئله مهم دیگری است که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد. جرف‌الصخر، منطقه‌ای است سرسبز و جنگلی که امکان انجام عملیات کلاسیک برای ارتش در آن «بسیار» سخت است. طبق گزارش‌های رسمی، ارتش عراق آزادی این منطقه را از مناطق فرات - مشرف به کربلا- آغاز و ذره‌ذره جلو رفت تا اینکه سرانجام چهارم آبان ماه با حمله به قلب آن، شهر را به طور کامل آزاد کرد. به عبارت دیگر، نوع عملیات نظامی که برای آزاد‌سازی این منطقه صورت گرفت، در نوع خود کم‌نظیر است. 

۳- اینکه چنین منطقه‌ای با چنان موقعیت مهمی از سوی ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور آزاد می‌شود و غربی‌ها نیز در آن هیچ سهم و نقشی حتی به اندازه شلیک یک گلوله هم ندارند نیز، در جای خود حائز اهمیت است.
 
بنا به ادعای مقامات رسمی آمریکایی، ایالات متحده تا سال ۲۰۱۱ در اوج قدرت، و براساس اخبار متواتر و موثق، تروریست‌ها تا این سال در اوج ضعف قرار داشتند. از طرفی، همان طور که اشاره شد، شهر جرف‌الصخر از سال ۲۰۰۳ یعنی زمانی که عراق در اشغال آمریکایی‌ها بود، به بهشت‌تروریست‌ها تبدیل شده و تا همین چند روز پیش نیز اوضاع چنین بود. این بدین معنی است که ارتش عراق با عملیات عاشورا، ظرف چند روز، کاری کرد که آمریکایی‌ها نتوانسته یا نخواسته بودند طی سال‌ها آن را انجام دهند. 

۴- ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، که با پیشنهاد «سعودی‌های وهابی» به بهانه و با تظاهر مقابله علیه «وهابی‌های تکفیری»! راه‌اندازی شده، به گفته سازندگان آن، تشکیل شده است از ۶۰ کشور جهان به رهبری آمریکا. دستاورد این ائتلاف در مبارزه با تروریست‌ها را همین یکی دو روز پیش جان کربی، سخنگوی پنتاگون در یک جمله عنوان کرد: «آمریکا نتوانسته جلوی پیشروی داعش را بگیرد!» 

۵- وقتی که آمریکا با آن همه دبدبه و کبکبه، بگوید نمی‌تواند یک مشت تروریست اجاره‌ای را متوقف کند، دو حال بیشتر ندارد. یا این کشور درست می‌گوید و آمریکا که رهبری ۵۹ کشور را در ائتلاف ضد داعش بر عهده دارد، واقعا به قدری ضعیف شده که قادر به متوقف کردن حرامی‌های تکفیری نیست؛ که در این حالت، باید به بی‌خاصیتی ارتش ۶۰ کشور جهان خندید. یا اینکه دروغ می‌گوید، چرا که به تروریست‌ها هنوز احتیاج دارد. 

به نظر می‌رسد، احتمال دوم به واقعیت نزدیک‌تر باشد. یعنی آمریکایی‌ها نمی‌خواهند تروریست‌های تکفیری از بین بروند یا حتی تضعیف شوند چرا که در این صورت، به اهداف خود نخواهند رسید. 

اظهارات مقامات و رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه مثلا، «جنگ با داعش ۳۰ سال زمان نیاز دارد»، یا «این گروه، ثروتمندترین گروه تروریستی جهان است» و... نیز با همین هدف صورت می‌گیرد. 

آمریکایی‌ها نیاز دارند، حتی اگر شده، داعش را قوی جلوه دهند. آنها از خود می‌پرسند چرا باید گروهی را که در حال پیشبرد اهداف استعماری آنها در خاورمیانه و جهان اسلام است، متوقف کند؟! یکی از این اهداف اسلام‌هراسی است. داعش ظرف چند ماه جنایت، چقدر در پیشبرد اسلام‌هراسی که آرزوی دیرینه استعمارگران است پیش رفت؟! 

۶- آزادی جرف‌الصخر تاثیر عمیق خود را بر جبهه مقاومت برای رسیدن به پیروزی‌های دیگر خواهد گذاشت، همانطور که آزادی آمرلی تاثیر خود را گذاشت. اگر ادعا کنیم آزادی جرف‌الصخر نتیجه طبیعی پیروزی در آمرلی بود، بیراهه نرفته‌ایم. این تاثیر نه فقط در جبهه عراق که در جبهه نبرد سوریه و لبنان نیز ملموس و عمیق خواهد بود چرا که داعش، جبهه النصره، ارتش آزاد و ... اگرچه عناوین متفاوتی برای خود برگزیده‌اند، اما در هر حال از یک آخور تغذیه می‌شوند و ماحصل یک تفکر مسموم هستند. بنا بر این پیروزی در جرف‌الصخر، همه این تکفیری‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده و روحیه‌ای برای آنها باقی نخواهد گذاشت. 

۷- سردار قاسم سلیمانی و نقش برجسته وی در عملیات آزاد‌سازی جرف‌الصخر و آمرلی اما، خود داستان دیگری است که پرداختن به آن مطلب مستقلی می‌طلبد. در این باره فقط به این اکتفا می‌کنیم که حضور یک استراتژیست مومن و معتقد ایرانی در کشورهای دوست و همسایه و نجات مردم از ادیان مختلف (ایزدی، مسیحی، شیعه، سنی و...) نه تنها محبوبیت وی در ایران و حتی مردم جهان را افزایش داده بلکه بر محبوبیت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه می‌افزاید. تصور کنید، عده‌ای وحشی‌تر از حیوانات وحشی به جان و مال و ناموس مردم هجوم آورده و از هیچ جنایتی - تاکید می‌شود - هیچ جنایتی دریغ نورزند. سپس مدعی همیشگی دفاع از حقوق بشر به همراه ۵۹ کشور دیگر ادعا کنند، قادر به دفع شر این موجودات نیستند. بعد، این حیوانات شروع به قتل عام گسترده کرده و مغول‌وار هزاران نفر را سلاخی کنند و.... در این هیاهو، مردی به کمک چند مشاور نظامی که تعدادشان از انگشتان دست هم کمتر است، ورود کرده با هیچ چشم‌داشتی، هم مدعیان دروغین و هم تکفیری‌های وحشی را تحقیر کند. در این شرایط، احساس ناجیان نسبت به منجی چه خواهد بود؟ 

در انتهای این وجیزه، به عنوان حسن ختام به اظهاراتی که در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «پیام سردار به داعش» به سردار سلیمانی نسبت داده شده، اشاره می‌کنیم. اگرچه صحت این اظهارات تایید نشده، اما شنیدن آن خالی از لطف نیست: «اگر پایتان، فقط پایتان به حرم سیدالشهدا (ع) برسد با کسب اجازه از ولی امر مسلمین کربلای جدیدی را رقم خواهیم زد که تاریخ به خود ندیده باشد و به همراه سربازان امام زمان(عج) نماز ظهر را در بقیع خواهیم خواند.» 

*کیهان

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:خودرو,اتومبیل,ماشین,سایپا,ایران خودرو,مشکل,مشکلات,

 

متنوع نبودن محصولات تولیدی خودروسازان در حالی یکی از نارضایتی‌های همیشگی مشتریان و مسوولان بوده است که تولیدکنندگان با پشت‌سر گذاشتن دو سال سخت در تولید، در تلاش برای ایجاد تنوع در محصولات خود هستند؛ به‌طوری‌که آنها قصد دارند 22 خودرو جدید به سبد محصولات خود اضافه کنند. طبق وعده دو شرکت بزرگ خودروساز کشور این خودروها قرار است تا پایان سال آینده وارد بازار شوند، بر این اساس خودروهای تازه‌وارد از شرکت‌های چینی، فرانسوی، ژاپنی و محصولات داخلی خواهند بود.  ورود 22 خودرو جدید به بازار  گروه خودرو: عدم تنوع در سبد محصولات خودروسازان در حالی یکی از نارضایتی‌های همیشگی مشتریان و مسوولان بوده است که خودروسازان با پشت‌سر گذاشتن دو سال سخت در تولید، به‌دنبال ایجاد تنوع در محصولات خود هستند؛ به‌طوری‌که دو خودروساز بزرگ کشور برنامه‌هایی برای ورود 22 خودرو جدید به سبد محصولات خود دارند.  این خودروها در شرایطی قرار است تاپایان امسال و سال آینده وارد بازار شوند که ده مدل از آنها محصولاتی چینی هستند. هرچند خودروسازان بارها به این نکته اشاره کرده‌اند که همکاری با چینی‌ها کمکی به خودروساز شدن آنها نمی‌کند، اما به‌نظر می‌رسد تحریم‌های بین‌المللی منجر به حضور پررنگ خودروسازان چینی در صنعت خودروی کشور شده است. اما به عقیده کارشناسان اگرچه 22 محصول وعده داده شده از سوی خودروسازان می‌تواند تنوع لازم را به سبد محصولاتی تولید‌کنندگان بدهد، اما در بخش قیمتی مطلوبیتی برای مشتریان فراهم نخواهد کرد. کف قیمت تعداد زیادی از این خودروها که شامل‌هاچ‌بک، سدان و شاسی‌بلند می‌شوند، در حالی از 50میلیون تومان آغاز می‌شود که طبق قانون از آنجا که این خودروها بیش‌از 45 میلیون تومان قیمت دارند، شورای رقابت نمی‌تواند در قیمت‌گذاری آنها دخالتی داشته باشد. این در شرایطی است که مدیر بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با مناسب خواندن قیمت خودروهایی که قرار است وارد بازار شوند به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: خودروساز نمی‌تواند محصولی را وارد سبد محصولات خود کند که تبدیل به رقیبی برای محصولات فعلی‌اش شود، بنابراین ما خودروهایی را برای بازار انتخاب کرده‌ایم که در تولید آنها خلأ وجود داشته است.  22 خودرو جدید در راه بازار  اما هر چقدر تا پیش از این بازار خودرو از بی‌تنوعی محصولات رنج می‌برد، ظاهرا قرار است خودروسازان با تزریق 22 مدل خودرو جدید، سبد محصولات خود را توسعه دهند.  بر این اساس ساپیا قصد دارد با کمک شرکای خود در سال جاری 15 مدل خودرو جدید را روانه بازار کند و ایران‌خودرو نیز با برنامه‌ای مشابه تا اواسط سال آینده 7 خودروی جدید را به بازار معرفی خواهد کرد.  در این زمینه مدیربازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: ما با کمک شرکای خود شامل سه شریک چینی، کیاموتورز، گروه رنو ونیسان مدل‌های جدیدی را به بازار عرضه خواهیم کرد. به گفته حسن فروزانمهر از گروه کیاموتورز خودروی سراتو در دو مدل دنده‌ای و اتومات در آینده‌ای نه چندان دور، به ترتیب با قیمت 69 میلیون و 900 هزار تومان و 89 میلیون و 900 هزار تومان وارد بازار خواهد شد.  این خودرو که خط تولید آن در سایپا راه‌اندازی و تولید آزمایشی آن نیز آغاز شده است، در مدل دنده‌ای دارای موتور 1600سی‌سی است و در مدل اتومات نیز با موتور 2000 سی‌سی به بازار عرضه خواهد شد. رنو که محصولاتی از آن توسط هر دو خودروساز بزرگ کشور عرضه خواهد شد، در سایپا با شاسی‌بلند کلیوس و‌هاچ‌بک ساندرو حضور خواهد داشت. کلیوس که تاکنون نزدیک به 700 دستگاه از آن توسط سایپا وارد کشور شده، موتوری 2500 سی‌سی دارد و دنده اتومات است. فروزانمهر در رابطه با این خودرو شاسی‌بلند می‌گوید: برای تولید این خودرو در سال جاری برنامه‌ای نداریم؛ اما سال آینده تولید آن را بررسی خواهیم کرد. به گفته فروزانمهر رنوساندرو که خط تولید آن در سایپا راه‌اندازی شده است احتمالا قیمتی بین 50 تا 60 میلیون خواهد داشت و زمان شروع تولید آن نیز به نتایج مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد. اما محصولات چینی برای ورود به بازار زمان کمتری از سایپا گرفته‌اند. به گفته مدیربازاریابی و فروش سایپا، خودروی S300 با همکاری شرکت زوته چین با قیمت 76 میلیون تومان وارد بازار شده است. این سدان چینی که نام ایرانی آن «آریو» است، پس از آنکه داخلی سازی شود قیمتی کمتر از 60 میلیون تومان خواهد داشت. دیگر همکار چینی سایپا شرکت برلیانس است که یک شاسی بلند به نام V5، یک‌هاچ بک به نام H320 و دو سدان با نام‌هایH200 و H330 را به محصولات سایپا اضافه خواهد کرد.  در حال حاضر قیمت شاسی‌بلند این شرکت چینی برابر با 99 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است. چانگان هم یکی دیگر از شرکای سایپا است. توسط ایران‌خودرو، خودروهای این شرکت چندی قبل پیش‌فروش شده‌اند و حالا برای ورود به بازار در انتظار شماره‌گذاری هستند. EADO با موتور 1600 سی‌سی و دنده اتومات یکی از خودروهای چانگان است. CS35 نیز که خودرویی شاسی‌بلند با قیمت 83 میلیون و 900 هزار تومان است دیگر محصول چینی در سبد محصولات سایپا خواهد بود. در کنار سایپا، ایران‌خودرو نیز دو شریک چینی دارد که به گفته مدیربازاریابی و فروش این شرکت محصولات آنها تا اوایل سال آینده قیمت‌گذاری و وارد بازار خواهند شد.  اما سایپا در کنار تمام سواری‌هایی که به آنها اشاره شد، وانت نیسان پادرا با موتور 2400سی‌سی را نیز به‌زودی به بازار عرضه می‌کند. نیسان پیکاپ ریچ نیز که یک وانت دوکابین با قیمت 65 میلیون و 300 هزار تومان است، هم‌اکنون وارد بازار شده است. شرکت سایپا خود نیز مدل‌هایی جدید از خانواده ایکس100 و ایکس200 برای مشتریان بازار در نظر گرفته است. وانت پراید با قیمت 17 میلیون و 200 هزار تومان از خانواده ایکس100 است و تیبا2 و ساینا هم از خانواده ایکس200 هستند. اما ایران خودرو در کنار سه محصول چینی که وارد بازار خواهد کرد، دو مدل از رنو را نیز برای بازار در نظر دارد. رنو کلیو و کپچر که اولی ‌هاچ‌بکی شهری و دومی نیز یک کراس اوور سایز کوچک شهری محسوب می‌شود. به گفته بابایی قیمت این دو خودرو هنوز از سوی ایران‌خودرو مشخص نشده است. پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ نیز محصولاتی هستند که پیش از این زمزمه‌های ورود آنها شنیده می‌شد؛ این در حالی است که به‌نظر می‌رسد ورود این خودروها به ایران به تداوم مذاکرات هسته ای بستگی دارد.  ایران‌خودرو در کنار محصولات خارجی خود، دنا و یک وانت جدید را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است. دنا در مدل دنده‌ای خود هم‌اکنون در انتظار روشن شدن قیمتش است تا وارد بازار شود، مدل اتومات آن نیز احتمالا در نیمه دوم سال آینده وارد بازار خواهد شد. به گفته مدیر بازاریابی و فروش ایران‌خودرو، وانت جدید ایران‌خودرو نیز اواخر امسال روانه بازار می‌شود. بابایی همچنین در ادامه تاکید می‌کند که ایران‌خودرو در یک همکاری مشترک با دانگ‌فنگ چین، خودروهای H30 و S30 را که هر دو از موتور پژو بهره‌مند هستند تولید و اواسط سال آینده عرضه خواهد کرد. همچنین ایران‌خودرو یک شاسی‌بلند چینی به نام ‌هایما را نیز از شرکت ‌هایما موتورز به بازار ارائه می‌کند.

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
 
" سیاستمداری که نمیتواند اعصابش را کنترل کند نمیتواند سیاسی باشد"
 
مجلس با بیان اینکه موضوع عدم رأی آوری وزیر پیشنهادی علوم را روز گذشته به اطلاع مقامات دولتی رسانده بودیم، گفت: سیاست‌مدار اعصاب‌قورت داده نمی‌تواند کار سیاسی انجام دهد.
 

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی امشب در برنامه شب آفتابی با اشاره به بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه علنی امروز خانه ملت، اظهارداشت: بالاخره با توجه به تجربیات و نیز گفت‌وگوهایی که درباره وزیر پیشنهادی علوم با نمایندگان مجلس انجام داده‌ بودیم، اتفاق امروز صحن علنی کاملاً قابل پیش‌بینی بود، ما داستان امروز را صبح روز گذشته به اطلاع مقامات دولتی رسانده بودیم، ما این موضوع را به معاونان و رابطان آقای رئیس‌جمهور در مجلس گفته بودیم که امیدی نیست آقای نیلی احمدآبادی بتواند از پارلمان بتواند رأی اعتماد بگیرد.

وی ادامه داد:‌ پاسخ آنان این بود که دیگر نمی‌تواند کاری کرد، عده‌ای از نمایندگان پیشنهاد داده بودند آقای نیلی احمدآبادی پیش از برگزاری جلسه رأی اعتماد انصراف دهد، اما دولت شاید نظرش این بود که این روش، راه خوبی نباشد و بهتر باشد جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی برگزار شد.

نایب رئیس دوم مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در گذشته یکی دو نفر بودند که پیش از برگزاری جلسه رأی اعتماد انصراف دادند، در همین دولت یازدهم نیز آقای روحانی قبل از معرفی آقای توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، این موضوع را به صورت شفاهی به مجلس پیشنهاد داد و ما به او گفتیم که در صورت معرفی آقای توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، عکس‌العمل خوبی از سوی نمایندگان نشان داده نخواهد شد.

در ادامه این برنامه مجری از باهنر پرسید چرا هیئت رئیسه درباره آقای نیلی احمدآبادی چنین اقدامی انجام نداد؟ که باهنر پاسخ داد: شاید هزینه این گونه رفتارها کمتر باشد یعنی تا زمانی که نامه آقای رئیس‌جمهور در صحن علنی اعلام وصول نشده، بهتر باشد اینگونه مشورت‌ها انجام شود، لازم است بگویم تا پیش از رسیدن نامه آقای رئیس‌جمهور درباره معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس، عملاً بسیاری از نمایندگان مجلس اطلاع نداشتند چه کسی معرفی می‌شود، به نظر می‌رسد اگر برخی مشورت‌ها پیش از معرفی وزیر پیشنهادی علوم با پارلمان انجام می‌شد، می‌توانست در نزدیک شدن افکار نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی تأثیر مثبتی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: بنده در طول 9 دوره پارلمان، تنها در مجلس ششم حضور نداشتم، البته سنم به مجلس اول نیز نمی‌رسید، با توجه به این موضوع با همه دولت‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تقریباً تعامل داشتم و نماینده مجلس بودم، نحوه تعاملات با دولت‌ها فرق می‌کند، ما با آقای روحانی حداقل 16 سال در مجلس همکار بودیم.

باهنر در ادامه با اشاره به ضرورت گفت‌وگو و تعامل دولت با مجلس درباره معرفی وزرا، گفت: پس از پیروزی آقای هاشمی در دولت دومش، بنده از طرف مجموعه مجلس به مذاکره با آقای هاشمی رفتم و در آن مذاکره تقریباً روی همه وزرا به تفاهم کامل رسیدیم، این تفاهم نیز قبل از معرفی وزرا به مجلس بود، البته معنای این موضوع این نیست که آقای رئیس‌جمهور از ما تبعیت می‌کرد یا ما از او تبعیت می‌کردیم.

وی افزود: در مجلس چهارم با آقای هاشمی روی همه وزرا به توافق رسیدیم اما 2 روز پیش از ارسال نامه وزرای پیشنهادی به مجلس برای کسب رأی اعتماد، شنیدیم آقای هاشمی نام یکی از وزرا را تغییر داده است، ما با آقای هاشمی درباره وزیر بازرگانی روی آقای اسحاق به نتیجه رسیده بودیم اما بعداً او می‌خواست آقای محمدخان را به عنوان وزیر بازرگانی معرفی کند.

باهنر گفت:‌ هرچند فرقی بین این دو فرد نبود اما آن زمان به آقای هاشمی گفتیم قرارمان به هم نخورد، اگر به هم بخورد ما مجبور می‌شویم رأی منفی بدهیم هرچند آقای محمدخان چند ماه بعد به عنوان وزیر اقتصاد به مجلس معرفی شد و توانست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، با توجه به این موضوعات به نظر می‌رسد تعاملات بیشتر بین مجلس و دولت بسیار خوب است.

باهنر بر همین اساس یادآور شد: قبل از اعلام نتیجه رأی‌‌گیری امروز در صحن علنی درباره رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم به برخی از نمایندگان گفتم که آقای نیلی بین 70 تا 80 رأی موافق را می‌تواند در مجلس کسب کند که همین‌طور هم شد و او 69 رأی موافق در مجلس به دست آورد؛ اگر قرار باشد ما 24 سال نان مجلس را بخوریم و نتوانیم حتی چنین پیش‌بینی را هم انجام بدهیم، در این صورت کار قدری مشکل می‌‌شود.

نایب رئیس دوم مجلس در ادامه سخنانش در پاسخ به سؤال دیگر آقای مجری که پرسید آقای رئیس‌جمهور امروز با تمام توان آمد و کاملاً قاطعانه از آقای نیلی دفاع کرد اما نمایندگان به وزیر پیشنهادی دولت رأی ندادند، نظر شما درباره این موضوع چیست؟ توضیح داد: برخی از دوستان گفته بودند آقای نیلی گزینه نهایی و اصلی آقای رئیس‌جمهور برای تصدی سکان وزارت علوم نیست، آقای رئیس جمهور که امروز در مجلس حضور یافت و از وزیر پیشنهادی خودش دفاع کرد و بنده هم به او حق می‌دهم، این رسم جوانمردی است که اینگونه عمل کند، وگرنه نمی‌شود که وسط قضیه، موضوع را رها کند و حتی از وزیر پیشنهادی‌اش در پارلمان دفاع نکند.

وی اضافه‌کرد: زمانی که آقای نیلی انصراف نداده طبعیی است که آقای رئیس‌جمهور باید با تمام توان در صحن علنی حضور یابد و از وزیر پیشنهادی خودش دفاع کند، قطعاً‌ خود آقای نیلی که ساده نپذیرفته به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شود، حتماً سقف آقای رئیس جمهور و سایر مسئولان دولتی برای او استدلال و دلیل آوردند و اصرار کردند و او هم پذیرفته که به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شود تا از پارلمان رأی اعتماد بگیرد.

باهنر تصریح‌کرد: وقتی آقای رئیس جمهور و شاید سایر مسئولان دولتی آقای نیلی را قانع می‌کنند که این مسئولیت را بپذیرند، معلوم است که آقای رئیس جمهور باید از او دفاع کند، اگر غیر از این عمل می‌شد، این رسم جوانمردی نبود، دلیل دفاع آقای رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی خودش یک تعهد طرفینی است وگرنه وقتی آقای رئیس جمهور در صحنه علنی حضور می‌یابد و از وزیر پیشنهادی‌اش دفاع می‌کند به این معنا نیست که او می‌خواهد حتماً مجلس به او رأی دهد.

باهنر در پاسخ به پرسش دیگر آقای مجری که نسبت به تغییر سریع مواضع وی سؤال کرد، گفت: بنده اصولاً از خیلی وقت قبل اعتقاد نداشتم که حرف مرد یکی است و واقعاً این موضوع را باور نداشتم، همیشه می‌گفتم مرد همانی که آن لحظه می‌فهمد را بیان می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی براینکه اینگونه رفتار کردن برای یک سیاست‌مدار خوب است یا نه؟ توضیح داد: اگر قرار باشد یک سیاستمدار اعصاب قورت داده باشد، نمی‌تواند کار سیاسی انجام دهد. برای کار سیاسی باید فرد راحت باشد و اعصاب آرامی داشته باشد، باهنر 1370 با باهنر 1380 فرق می‌کند.

وی در ادامه به بیان مثالی پرداخت و گفت:‌ آقای احمدی‌نژاد که امیدوارم خداوند به او سلامتی بدهد و او را حفظ کند، خبرنگاران دائم از بنده سؤال می‌کردند آقای احمدی‌نژاد 84 با احمدی‌نژاد 91 چه فرقی می‌کرد که شما سال 84 از او حمایت می‌‌کردید اما سال 91حمایت نمی‌کردید، بنده پاسخ می‌دادم آقای احمدی‌نژاد در طی این سال‌ها تفاوت نکرده بلکه اطلاعات بنده در مورد آقای احمدی‌نژاد طی سال‌های 84 تا 91 زیاد شده است، من آقای احمدی‌نژاد استاندار را دیده بودم اما آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور را ندیده بودم، طی این سال‌ها مدام اطلاعات من درباره او بیشتر می‌شد.

وی اضافه کرد: آقای احمدی‌نژاد واقعاً مشخصه‌های قوی و خوب و بعضاً بی‌نظیری داشت، شاید بی‌انصافی باشد که یکطرفه به قضاوت برویم، بنده با همه دولت‌های بعد از پیروزی انقلاب کار کردم، باید بگویم واقعاً در همه این دولت‌ها، دولت آقای احمدی‌نژاد پرکارترین دولت بود که البته کارهای بسیار مهمی را هم انجام داد هرچند اشتباهات آدم‌های پرکار هم بیشتر از آدم‌های کم‌کار است.

باهنر ادامه داد: بنده مجموعه حرف‌های دولت یازدهم را عقلانی و خردمندانه می‌بینم و مسئولان دولتی نیز افراد مجربی هستند گاهی اوقات ما به جایی می‌رسیم که تا بخواهیم خودمان را با شرایط جدید تطبیق دهیم در ابتدا محافظه‌کارانه عمل می‌کنیم که البته بنده این رفتار را بسیار می‌پسندم، با آقای رئیس جمهور هم تاکنون گفته‌ام که در طول 4 سال ریاست جمهوری، 4 تصمیم اصلاح طلبانه به معنای واقعی در راستای منافع کشور و ارتقای سطح کشور و امنیت جامعه بگیرید.

نایب رئیس مجلس افزود:‌ بنده ظرف یک سال گذشته از عمر دولت یازدهم، دور قمری با آقایان وزرا زده‌ام و با همه آنان صحبت کرده‌ام، به نظرم سه موضوع اساسی در کشور وجود دارد که باید مدنظر همه دولتمردان قرار گیرد، یکی مذاکرات هسته‌ای با 5+1 است، دیگری تورم و سومی راه افتادن چرخ تولید در کشور است، اما پنج کار ضروری و جدی وجود دارد که کسی متوجه نیست، باید برای این امور تدبیر جدی اندیشیده شود بنده معتقدم که در مقطع باقیمانده یک و نیم سال آینده مشترک بین دولت یازدهم با مجلس نهم یک مقطع طلایی است، بسیاری از کارهای اساسی که باید راه بیفتد را می‌شود طی یک و نیم‌سال آینده انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بنده تاکنون با آقایان اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سیف رئیس کل بانک مرکزی، طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، زنگنه وزیر نفت، آخوندی وزیر راه و نعمت‌زاده وزیر صنعت درباره چندین موضوع مانند سهام عدالت و صندوق‌های بازنشستگی و... صحبت کرده‌ام.

باهنر در پایان سخنانش به موضوع انتخابات مجلس دهم که اسفند سال 94 برگزار خواهد شد اشاره کرد و متذکر شد: سال آینده انتخابات مجلس برگزار می‌شود اما ولله و بالله الان مطرح کردن موضوع انتخابات در رسانه‌ها و دعوا کردن و خط و نشان کشیدن ظلم به مملکت است، هم‌اکنون وقت رقابت‌های انتخاباتی نیست،‌الان وقت کار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع وزیر علوم نباید مسئله اصلی دولت و مجلس باشد، می‌شود آن را حل کرد باید وقت‌مان را صرف مسئولیتی که به ما سپرده شده بکنیم، در پایان هم لازم است بگویم بنده بسیار به دولت یازدهم امیدوارم و خیلی از کارهایش را تأیید می‌کنم و حاضرم به دولت کمک کنم.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:ایران,برزیل,ایران,برزیل,روابط,روابط خارجی,

 

" دورنمای روابط ایران برزیل "

 

روابط ایران و برزیل در سال‌های اخیر همواره روند رو به رشدی را تجربه کرده است، این دو کشور پیشتر نیز در زمان حملات تبلیغاتی غرب برسر موضوع هسته‌ای ایران در کنار یکدیگر بوده‌اند که نقطه اوج آن در بیانیه تهران و سپس رأی مخالفت برزیل به قطعنامه تشدید تحریم‌ها علیه ایران بود.

حتی تنها شانس آمریکا و غرب برای تغییر این وضع با اعلام نتایج انتخابات برزیل و انتخاب دیلما روسف به عنوان رئیس ‌جمهور جدید این کشور پایان یافت.

به گزارش ایسنا، حمایت همه جانبه لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور پیشین برزیل از مخالفان اصلی سیاست‌های آمریکا و غرب و نیز یکی از ارکان اصلی پیشرفت برزیل، از دیلما روسف در دوره گذشته در انتخابات ریاست جمهوری که پیش از انتخابات رئیس دفتر لولا داسیلوا بود و همچنین قول روسف به مردم برزیل که او نیز ادامه دهنده راه داسیلوا خواهد بود، از همان ابتدا مشخص کرد که با رفتن داسیلوا و آمدن روسف باز هم جایی برای آمریکا و غرب در برزیل نخواهد بود.

نکته مهمی که باید مورد تأکید قرار گیرد آن است که روابط ایران و برزیل ریشه‌ای و عمیق است از این رو پیش بینی می‌شود برخلاف میل آمریکا و نیز انتخاب دوباره روسف به مدت ۴ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور برزیل، روند نزدیکی دو کشور با افزایش روزافزون روبه‌رو است.

غرب هم اکنون بازده عمل خود را دربرزیل می‌بیند. سال‌ها پیش، آمریکا و غرب حامی سرسخت نظام دیکتاتوری در برزیل بودند. درآن زمان دیلما روسف با عضویت در یک گروه مسلحانه مارکسیستی با نظام مورد حمایت غرب جنگید و پس از دستگیری تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفت. او به مدت سه سال در زندان بود؛ روسف به دلیل این ایستادگی در برابر غرب و مزدورانش، در برزیل به "بانوی آهنین" معروف است.

مردم کشور قهوه خواستار آن هستند که کشورشان در سطح تصمیمات جهانی جایگاه بالاتری داشته باشند.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در مقابله با نظام سرمایه‌داری غرب همانند ونزوئلا و کوبا در میان مردم و مقامات حزب کارگر برزیل که هم اکنون قدرت را در اختیار دارند محبوبیت دارد.

نقش اقتصاد در روابط ایران و برزیل
در میان کشورهای آمریکای لاتین، برزیل بیشترین میزان صادرات را به ایران دارد، همچنین این کشور در میان سه کشور اصلی واردکننده محصولات ایران در آمریکای لاتین است.

همان‌طور که مقامات ارشد برزیل بارها اظهار کرده‌اند ایران نقش پررنگی در سیاست خارجه این کشور دارا است. چنان‌چه در انتخابات گذشته و حتی در این دوره دیدیم که موضوع ایران و برنامه هسته‌ای‌اش یکی از اصلی‌ترین چالش‌های گفتمانی میان نامزدهای انتخاباتی بود. برزیل جزء چهار کشور نوظهور و قدرتمند گروه ‌BRIC(برزیل، روسیه، هند و چین) است. این کشور در تلاش است که خود را به عنوان یک قدرت سیاسی و اقتصادی مطرح نماید. بازار پررونق ایران و نیز محبوبیت آن در میان کشورهای اسلامی، موقعیتی خاص به برزیل برای گسترش مراودات اقتصادی با ایران و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن داده است. بر این اساس در بعد اقتصادی نیز دورنمای مثبتی در روند همکاری‌های دوجانبه ایران و برزیل دیده می‌شود.

همکاری‌های بین‌المللی ایران و برزیل

در سال‌های اخیر شاهد نوعی دلالی سیاسی میان آمریکا و غرب با روسیه بودیم. روسیه سعی داشت سکان روابط ایران و غرب را در اختیار داشته باشد و چندین بار به اقتضای منافعش به ایران پشت کرد. اما بروز اختلافات گسترده میان روسیه و آمریکا و غرب بر مسأله اوکراین و البته نقش پررنگ برزیل در مذاکرات هسته‌ای باعث تضعیف و در نهایت حذف روسیه به عنوان واسطه ایران و غرب شد.

برزیل به عنوان کشوری که سابقه استعماری ندارد و همواره مورد ظلم و استثمار دولت‌های غربی بوده است، محبوبیت خاصی در میان افکار عمومی جهان دارد. قرارگرفتن این کشور در کنار ایران غرب را به موضع انفعالی کشانده است. برزیل در سال‌های اخیر، همواره با حمایت از حقوق هسته‌ای ایران سکوی بسیار مهمی برای عرض اندام جهانی به دست آورده‌ است، بر این اساس نزدیکی با ایران در بعد جهانی برای برزیل نیز بسیار حائز اهمیت است.

بر این اساس، به نظر می‌آید آینده روابط ایران و برزیل در تمامی زمینه‌ها روبه رشد و ترقی خواهد بود. هر دو کشور دارای منافع مشترکی در ابعاد مختلف هستند. ایران و برزیل دو کشور تأثیرگذار جهانی هستند که دارای نگاهی ریشه‌ای و عمیق در برابر غرب هستند که این مسأله خود ضامن بسیار خوبی برای تصمیمات بلندمدت دولت‌های ایران و برزیل خواهد بود.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب:داعش,گروه,تروریستی,گروه تروریستی,

تروریستهای داعش دلیل این اقدام خود را توهین این شهروندان به خدا و دین
اعلام کردند.قطع کردن سر این شهروندان سوری با شمشیر برای ارعاب بیشتر
شهروندان، در میادین و مقابل چشمان حیرت زده آنان انجام شد. 

این جنایت در میدانهای استان رقه در سوریه انجام شد.







برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:سفره,وبلاگ,وبلاگ سفره,اسید,اسیدپاشی,محکوم,محکومیت,

 

" جریانات داخلی و خارجی معاند با امر به معروف و نهی از منکر منفور و محکوم هستند و کسی حق ندارد حتی نیم نگاهی به جریان امر به معروف داشته باشد "

 

وبلاگ خبری تحلیلی سفره : برخی جریانات وابسته به ضد انقلاب و غرب از همان لحظات شروع انتشار خبر های اسید پاشی در اصفهان سخت درگیر ارتباط دادن این موضوع با اجرای فریضه واجب امر به معروف بودند ... حتی عده ای از فریب خوردگان داخلی سعی در مرتبط کردن این افراد با برادران گشت و امر به معروف بودند که حتی کمی فکر نکردند که آیا می شود انسانی که این فریضه ای را که امام حسین (ع) درباره نهضت عاشورا فرمود من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده ام . می خواهد همانند مولایش اجرا کند با یک عمل بی رحمانه و نا انسانی اسید پاشی انجام دهد !!!!!! کدام منطق عقلی دنیاست که این باور مضحک و البته بیشرمانه را باور کند !!!!!! کدام ابلهی باور می کند که یک انسان مومن همانند یک فریب خورده داعشی سعی در گرفتن زیبایی یک زن بکند !!!!

منطق آمریکایی که در ایران هم متاسفانه رواج پیدا کرده و همه هم فکر می کنن این اتفاقات بدست آمران به معروف و ناهیان از منکر است لذا وبلاگ سفره ضمن محکوم امال وحشیانه این ابلهان و همچنین ابراز همدردی با مجروحان و مصدومان این حوادث قبیح

از مردم شریف و مومن ایران اسلامی درخواست دارد تا ضمن عدم اعتماد به این افراد دروغگو از پخش این اخبار نادرست جدا خودداری کنند ... یاحق


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  

 

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از کیهان: در این زمینه
حجت‌الله درویش عضو کمیسیون آموزش مجلس و از نمایندگان حامی دولت در مصاحبه
با آریا گفت: اکثریت کمیسیون با وزارت محمود نیلی احمدآبادی مخالف است. 

وی
افزود: انتصاب دکتر محمد نیلی احمدآبادی به عنوان سرپرست دانشگاه تهران از
سوی فرجی دانا یکی از دلایل انتقاد نمایندگان به وزیر علوم معزول بود هر
چند موضوع بورسیه‌های غیرقانونی و انتصاب آقایان جعفر توفیقی و میلی‌منفرد
علت اصلی استیضاح وزیر علوم بود اما انتصاب برخی از رؤسای دانشگاهها هم در
استیضاح آقای فرجی‌دانا مطرح بود. 

عبدالواحد فیاضی دیگر عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز خاطرنشان کرد دولت در معرفی نیلی با مجلس مشورت نکرد. 

فیاضی می‌گوید: دولت باید قبل از معرفی افراد رایزنی لازم را داشته باشد اما در معرفی آقای نیلی مشورتی صورت نگرفته است. 

در
همین حال صفر نعیمی، سخنگوی فراکسیون رهروان و از حامیان دولت با اذعان به
اینکه دیدگاه‌ها نسبت به نیلی مثبت نبوده گفت اگر او بتواند توانایی‌اش را
در معرض نمایش بگذارد، نظر فراکسیون رهروان را جلب خواهد کرد. 

یادآور می‌شود اکثریت فراکسیون رهروان با وجود نظر برخی از دست‌اندرکاران آن در ماجرای استیضاح فرجی دانا به برکناری وی رأی داد. 

در
همین حال جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به
روحانی، مخالفت خود را با معرفی نیلی احمدآبادی اعلام کردند. در بخشی از
این نامه آمده است: در حالی که همه منتظر لبیک به دغدغه مقام معظم رهبری و
مجلس شورای اسلامی بابت معرفی شخصیتی علمی و دارای مرزبندی شفاف با فتنه به
عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم بودیم، خبر معرفی جناب آقای دکتر نیلی
احمدآبادی دانشجویان مؤمن و انقلابی را متحیر کرد. چطور فردی که صلاحیت
لازم برای ریاست دانشگاه تهران را از شورای عالی انقلاب فرهنگی کسب نمی‌کرد
برای به عهده گرفتن وزارت علوم معرفی کرده‌اید. 

جامعه اسلامی
دانشجویان تأکید می‌کند وزیر علوم نباید جزو فعالان فتنه ۸۸ باشد یا سابقه
شرکت در تحصن‌های ساختارشکنانه را داشته باشد. 

همچنین بسیج
دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران ضمن اعتراض به معرفی نیلی‌
احمدی‌آبادی برای تصدی وزارت علوم نوشت: معرفی آقای نیلی بر نگرانی‌ها
افزود؛ فردی که سوابق مشعشع ایشان در سال‌های ۷۶-۸۴، ایام زعامت ایشان بر
پردیس فنی دانشگاه تهران و همچنین مواضع ایشان در فتنه ۸۸ بر همگان مشخص
است. 

در بخش دیگری از این نامه خطاب به رئیس جمهور تصریح شده است:
شما که به ادعای خودتان در امنیت ملی متخصص هستید، چرا یک سال است بر سپردن
زمام وزارت علوم به عوامل آشوب‌های سال ۷۸ و ۸۸ اصرار دارید؟ آیا شما
واقعاً عملکرد و سابقه امثال آقایان توفیقی، میلی منفرد، فرجی‌دانا، نجفی و
نیلی احمدآبادی در دانشگاه را موفق ارزیابی می‌کنید؟ عملکرد آنها و امثال
آنها چه در سال‌های حاکمیت جریان افراطی دوم خرداد و چه در قضیه فتنه ۸۸ چه
چیزی جز ضرر و زیان را متوجه فضای دانشگاهی ساخته است؟ 

این جریان
دانشجویی با برشمردن برخی تخلفات نیلی تصریح می‌کند: آقای نیلی احمدآبادی
در شورای عالی انقلاب فرهنگی آن قدر مخالف داشت که حتی به فرآیند رأی‌گیری
جهت انتخاب رئیس دانشگاه تهران هم نرسید و برای ما دانشجویان سؤال است که
شما چگونه ایشان را برای پستی بسیار سنگین‌تر و خطیرتر مناسب دیدید؟ و
همچنین برای ما سؤال است که چرا شما بر مقابله با شورای عالی انقلاب فرهنگی
در قضیه انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها اصرار دارید؟


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:وزیر,وزیران,جنتی,ارشاد,دولت,دولت یازدهم,استیضاح,

 

"بالاخره آقای وزیر هم پایش به استیضاح باز شد"

 

حجت‌الاسلام حمید رسایی نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در
گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به اصرار آقای
جنتی بر سیاست‌های غلطی که موجب اعتراض و نگرانی متدینین و دلسوزان و علما
شده، بیش از این نمی‌توان مماشات کرد و بر همین اساس طرح استیضاح وی را
تحویل هیأت رئیسه مجلس می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: قرار
بود طرح استیضاح علی جنتی قبل از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تحویل
هیأت رئیسه شود اما به دلیل برگزاری نمایشگاه این موضوع تأخیر افتاد اما 
اعتراضات مختلف مجددا عزم نمایندگان را جدی کرد اما مجددا وساطت برخی از
افراد این موضوع رابه تاخیر انداخت تا اینکه استیضاح وزیر علوم در اولویت
قرار گرفت.

نماینده تهران گفت: متأسفانه کارت زرد مجلس به عملکرد
وزیر ارشاد نیز سبب نشد تا وی در سیاست‌ها و جهت‌گیری‌هایش تأمل کند بلکه
تاکنون چند بار با ادبیات توهین آمیزی اعلام کرده که اگر ۱۰ کارت زرد هم از
مجلس بگیرد برایش مهم نیست.

رسایی همچنین گفت: ظاهرا علی رغم
گلایه‌های چند باره مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و نمایندگان خبرگان
از عملکرد وزیر ارشاد، آقای جنتی درباره تذکرات این بزرگان هم همین نظر را
دارد و خیلی این دغدغه ها برایش مهم نیست بنابراین چاره ای جز اقدام
قانونی استیضاح که یک مطالبه عمومی است، نمی‌ماند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص محتوای استیضاح اعلام کرد: این استیضاح در هشت بند تهیه شده و درباره جزئیات آن اطلاع رسانی می‌شود


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  

 

به گزارش  تسنیم، سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران‌بزرگ
در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله مهدوی‌کنی در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) در
جمع خبرنگاران در مورد اقدامات نیروی انتظامی در زمینه دستگیری فردی که
عنوان می‌شود در حادثه اسیدپاشی نقش داشته، گفت: در روز پنجشنبه گذشته خبری
داشتیم که تعدادی از آموزشگاه‌های تهران را به اسیدپاشی تهدید کرده بودند
که مسئولان و متولیان آن مجموعه شکایت‌هایی را به پلیس ارائه کردند و پلیس
نیز سریعا اقدامات عملیاتی را انجام داد.

وی افزود: خوشبختانه شب
گذشته فردی که این آموزشگاه‌ها را به اسیدپاشی تهدید کرده بود دستگیر شد و
او نیز اقرار کرد که شخصا این تعدادی آموزشگاه را تهدید به اسیدپاشی کرده
است. این فرد کارآموزان و هنرجویان را تهدید به اسیدپاشی کرده بود که در
حال حاضر بازجویی‌های اولیه انجام شده و به مراجع قضایی نیز معرفی شده است.


فرمانده نیروی انتظامی تهران‌بزرگ گفت: در این رابطه پلیس قطعا
پیگیر است و قاطعانه برخورد خواهد کرد و نمی‌گذارد که امنیت و به خصوص
احساس امنیت شهروندان در شهر تهران به خطر بیفتد.

سردار ساجدی‌نیا
با بیان اینکه در رابطه با سایر شهرها نیز به همین صورت است و همه همکاران
ما در همه استان‌ها با دقت عمل می‌کنند، گفت: در رابطه با شهر اصفهان هم
قطعا پلیس تلاش خود را می‌کند، به طوری که از مجموعه‌های ناجا و به خصوص
آگاهی ناجا نیز به کمک رفته‌اند تا به اصفهان کمک کنند تا هر چه سریع‌تر
فرد خاطی و مجرم دستگیر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در
بازجویی‌هایی که از فرد خاطی توسط پلیس تهران به عمل آمده مشخص شده که شخصی
بوده و یا از سوی گروه‌ها و باند خاصی حمایت می‌شود یا خیر؟ گفت: تا این
لحظه که ما وی را دستگیر و بازجویی کرده‌ایم افراد و یا شخص خاصی غیر از وی
نبوده و از جانب گروهی نیز هدایت نمی‌شده است. او در اعترافات عنوان کرد
که تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار گرفته‌ و این اقدام را انجام داده و
خودش صراحتا این بحث را مطرح کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی
تهران‌بزرگ با بیان اینکه پلیس همواره در هر نقطه‌ای حضور دارد، گفت: اگر
تهدیدی صورت گیرد قطعا پلیس سعی می‌کند در آن نقاط حضور یافته و آن تهدید
را شناسایی و رفع کند و حتی اگر نیاز باشد نیروی بیشتری به کارگیری شود
برای امنیت بیشتر مردم این کار را می‌کنیم. همه امکانات پلیس برای ایجاد
امنیت در نقاط مختلف کشور است.

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به این
سوال که آیا قرار نبوده امروز در میدان فاطمی تهران اتفاق خاصی رخ دهد؟
تصریح کرد: خیر قرار نبوده اتفاق خاصی باشد. ما نیز در منطقه حضور داشتیم
که به لطف خدا اتفاقی نیفتاده است.

وی در پایان در پاسخ به این
سوال که آیا اسیدپاشی در اصفهان از سوی فردی صورت گرفته که از خارج از کشور
حمایت می‌شده و در حال حاضر به یکی از کشورهای منطقه گریخته است؟ خاطرنشان
کرد: بنده چنین چیزی را تکذیب می‌کنم و می‌گویم که این مطلب صحت ندارد.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:وزیر,وزیر علوم,دولت,احمد,احمدی,
 
به گزارش افکارنیوز، محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌های پیشنهادی خود را برای تصدی این وزارتخانه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.
متن کامل این برنامه‌ها به شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
مقدمه
انقلاب اسلامی تغییر و تحولات اساسی در بنیادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی کشور رقم زد و در حوزه علم و فناوری، اندیشه و رهنمودهای امام (ره) در مورد دانشگاه و دانشگاهیان سرلوحه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه علوم، تحقیقات و فناوری گردید.
رهنمودهای برگرفته از بیانات ایشان همچون: «مستند بودن دین اسلام به برهان و اتکا به منطق و عدم هراس از آزادی بیان و قلم»، «تحمل برداشت‌های دینی جوانان، تلفیق فرهنگ فلسفی و نظری حوزه با فرهنگ تجربی دانشگاه»، «دانشگاه کارخانه آدم‌سازی، دانشگاه مبدا همه تحولات است» «مشورت و مشاوره، عدم درگیری و بحث چهره به چهره در محیط‌های دانشگاهی»، «انسجام و یکپارچگی جامعه دانشگاهی»، « و مرکز تربیت قرار دادن دانشگاه»، چشم‌انداز و غایت آموزش عالی کشور را ترسیم کرد.
انسجام و یکپارچگی در راهبری کشور با رهبر فرزانه کشور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و تاکیدهای مکرر ایشان بر ضرورت توسعه علمی کشور همچون گذشته راه را برای درنوردیدن افق‌های جدید در حوزه علم و فناوری هموار کرد و باعث ارتقای بیش از پیش شان و جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان گردید.
در این راستا بیانات ایشان مبنی بر «توجه به معنویت در کنار علم»، «فلسفه ایجاد تشکل‌های دانشجویی برای رسیدن به آرمان‌ها»، « تاکید بر عدم محافظه‌کاری دانشجو و بیان صریح و روشن و آشکار وی»،« روحیه آرمان‌گرایی و تمسک به اصول فکری»،«ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی»،« علم رمز پیشرفت و اقتدار یک کشور»،« تاکید بر توسعه کیفی در کنار رشد کمی و توجه به عمق کیفیت، همچون گذشته»،« چراغ راه مسئولین و جامعه دانشگاهی بوده، هست و خواهد بود.
براین اساس باید گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و ترسیم نقشه راه توسط معمار کویر انقلاب و ادامه آن توسط رهبر فرزانه انقلاب، آغاز راه نوآوری‌های علمی مبتنی بر ارزش‌های دینی در جامعه بود و دستاورد شگرفی به دنبال داشت، دستاوردهایی که ایران امروز را به یک قدرت منطقه‌ای خود بنیاد تبدیل نموده و آن را الام‌بخش و سرمشق کشورهای مسلمان و عقب‌نگه‌داشته شده، کرده است.
در این راستا بی‌شک، سهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حفظ و ارتقای موقعیت علمی و اقتدار کشور در منطقه و در سطح بین‌المللی شناخته شده است و مهم‌ترین عامل در تحقق چشم‌انداز و افق ترسیم شده در اسناد بالادستی محسوب می‌شود و نظام آموزش عالی، به دلیل سر و کار داشتن با تربیت دانشمندان، متفکران و مدیران آینده و شکل دادن به سرمایه انسانی کشور، در توسعه و تعالی علمی و فرهنگی همه جانبه و احیای هویت تمدنی ایران اسلامی، نقش پیشران و موتور محرکه را برعهده دارد. بر این اساس سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت در دولت یازدهم نیز اهمیت می‌یابد و همه گروه‌های ذی‌نفع، ذی‌صلاح و ذی‌علاقه انتظار دارند که وزارت متبوع با مشی تدبیر و اعتدال، سکان هدایت علم و فناوری جامعه به سوی تعالی و پیشرفت را با بهترین کیفیت عملکردی به دست گیرد.
با توجه به موارد مذکور، این برنامه با رویکردی آینده‌نگر و منعطف و براساس اسناد بالادستی زیر تهیه و تدوین شده است:
۱- دیدگاه‌ها و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری - بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری
- سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴
- سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه
- سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی در تاریخ ۲۹ شهریور ۹۳
۲- قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی
- قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه
- قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- قانون حمایت از هیات‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات
۳- مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی
- سند نقشه جامعه علمی کشور
- سند دانشگاه اسلامی
علاوه بر اسناد بالادستی مذکور، دیدگاه‌ها و انتظارات نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در قالب کارگروه آموزش عالی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی و کارگروه تدوین برنامه وزارت اخذ گردیده و براساس آن، چارچوب برنامه وزارت مذکور احصا شده و برنامه تدوین شده است.
همچنین همان گونه که در تدوین این برنامه تبعیت از اسناد و قوانین بالادستی و مشی اعتدال و خرد جمعی حاکم بوده است، در اجرای آن نیز با کمک، همفکری و همکاری جامعه دانشگاهی، پیگیری نقشه راه ترسیم شده بر مبنای آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در جهت تداوم پیشرفت علمی کشور مبنای عمل خواهد بود.
مطابق ابلاغیه مورخ ۲۱ دی ماه ۸۷ مقام معظم رهبری در رابطه با سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های کلی حوزه علم و فناوری ابلاغیه به تاریخ ۲۹ شهریور ۹۳، سیاست‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عبارتند از:
- ماموریت‌‌گرا شدن و پاسخگو بودن دانشگاه‌ها و مشارکت هرچه بیشتر آنها در توسعه و پیشرفت کشور و حل مشکلات جامعه
- سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی یکپارچه و هماهنگ در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، مالی و اداری، فناوری و فرهنگی
- گسترش تعاملات بین دانشگاهی در ابعاد ملی و بین‌المللی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری
- افزایش بودجه تحقیق و پژوهش به ۳ درصد تولید ناخالص داخلی تا پایان برنامه پنجم و ۴ درصد تولید ناخالص داخلی تا سال ۱۴۰۴
- دستیابی به نرخ ورودی ۲۰ درصدی دانش‌آموختگان دوره کارشناسی به دوره‌های تحصیلات تکمیلی
- دستیابی به جایگاه دوم علمی و فناوری در منطقه و تثبیت آن
- افزایش پذیرش دانشجویان خارجی خاصه از کشورهای مسلمان
- ارتباط موثر بین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با صنعت و بخش‌های مربوط جامعه
- توانمندسازی بخش غیردولتی برای مشارکت در تولید ع لم و فناوری
- تنوع‌بخشی منابع مالی دانشگاه‌ها
- جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در توسعه دانشگاه‌ها، فعالیت‌های تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان
- دستیابی به فناوری‌های پیشرفته مورد نیاز
- تحول و ارتقای علوم انسانی با تقویت جایگاه و منزلت این علوم، جذب افراد مستعد و با انگیزه، اصلاح و بازنگری در متون و برنامه‌ها و روش‌های آموزشی، ارتقای کمی و کیفی مراکز و فعالیت‌های پژوهشی و ترویج نظریه‌پردازی، نقد و آزاداندیشی
- گسترش حمایت‌های هدفمند مادی و معنوی از نخبگان و نوآوران علمی و فناوری از طریق: ارتقای منزلت اجتماعی، ارتقای سطح علمی و مهارتی، رفع دغدغه خطرپذیری‌مالی در مراحل پژوهشی و آزمایشی نوآوری‌ها، کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای آنان
- تکمیل و اجرای نقشه جامعه علمی کشور
- افزایش سهم تولید محصولات و خدمات مبتنی بر دانش پیشرفته و فناوری داخلی در تولید ناخالص داخلی تا ۵۰ درصد
- ایجاد فضای پرطراوت‌تر، با نشاط‌تر و امیدوارتر در میان دانشجویان و دانشگاهیان و همچنین اجرای سیاست‌های تشویقی به منظور کاهش تمایل مهاجرت نخبگان و دانش‌آموختگان
سیاست‌های اجرایی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای دوره ۴ ساله وزارت به شرح ذیل است:
- جامعیت و کفایت اسناد بالادستی نظام علم و فناوری و تعهد به اجرای آنان
- همکاری و تعامل نزدیک با همه نهادهای سیاست‌گذار و مجری در حوزه علم و فناوری
- نقش‌آفرینی فعال دانشگاه در الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت
- متحول‌سازی و ارتقای کمی و کیفی علوم انسانی مبتنی بر معارف اسلامی
- تعامل و همکاری فعال و اثرگذار بین‌المللی در حوزه علم و فناوری به ویژه با کشورهای اسلامی
- هم‌راستا و همسو کردن منافع دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با منافع ملی و همچنین انطباق منافع اعضا با منافع دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی
- تمرکززدایی و تفویض اختیار در امور اجرایی
- هدفمند کردن توسعه آموزش عالی متناسب با نیازهای جامعه و لحاظ کردن الزامات کیفی و عدالت آموزشی
- تمرکز بر ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش
- لزوم توسعه هماهنگ همه حلقه‌های زنجیره علم تا ثروت به ویژه توسعه فناوری و نوآوری
- نقش کلیدی بخش غیردولتی در توسعه آموزش، پژوهش و فناوری
- توجه ویژه به دانشگاه‌های تازه تاسیس و توسعه آموزش عالی در مناطق کمتر توسعه‌یافته
 

برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:تیم,تیم ملی,فوتبال,ایتالیا,

 

به گزارش مشرق، امروز و در کمپ تیم های ملی تفاهم‌نامه‌ای میان فدراسیون‌های فوتبال ایران و ایتالیا در حضور کارلو تاوچیو رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، نبی دبیرکل، آیت‌الهی نائب رئیس اول، مهدی تاج، غلامرضا بهروان و عباس ترابیان به امضا رسید.

همچنین از سوی کفاشیان پیراهن شماره 6 تیم‌ملی و هدیه ای به کارلو تاوچیو رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا اهدا شد و از سوی رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا هم پیراهن بوفون و پیرلو به کفاشیان و نبی اهدا شد.

همچنین پرچم ایتالیا از سوی کارلو تاوچیو به کفاشیان اهدا شد.

وبلاگ سفره :

" البته باید ذکر شود چرا به مسوول تدارکات تیم امید که باعث رفتن آبروی ملت شریف و مومن ایران شد حتی اعتراضی وارد نشد !!! "


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:دولت,روحانی,لاریجانی,اعتدال,نقشه,شوم,

 

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در سرمقاله نشریه پنچره به تجلیل از شخصیت مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی پرداخت و در یادداشتی با عنوان «بندگی مخلصانه دینداری عالمانه و سیاستمداری صادقانه» تاکیدات حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی بر وحدت و بایسته‌های نگاه به آینده را مورد بررسی قرار داد.

متن این یادداشت در ادامه می‌آید:

خبر رحلت جانسوز فقیه عالی مقام و مجاهد نستوه، حضرت آیتالله مهدویکنی، مطلعی شد تا علاقهمندان به انقلاب اسلامی ضمن سوختن در فراق ایشان - همان‎گونه که رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی‎الله‎علیه‎و‎آله‎وسلم) فرمودند: «إِذَا مَاتَ‏ الْعَالِمُ‏ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‏ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَه» ( وقتی عالمی فقیه فوت کند در اسلام رخنه و حفرهای ایجاد شود که هیچ چیز نمیتواند جای آن را پر کند)- خلا غیر قابل جبران مرشدی آگاه، مجاهدی بصیر و پدری مهربان را با همه وجود حس نمایند و در مقابل هم دشمنان اسلام و ایران عزیز خشنود شدند تا جایی که بی‎محابا مکنونات قلبی سیاه خویش را بر زبان رانده و فقدان این عالم وارسته را به خیال خام خود، منشأ تغییر در آینده انقلاب اسلامی بدانند.

در ذهنم به اثرات فقدان این بنده مخلص الهی فکر می‎کردم و صفات برجسته‎ای را که از ایشان در خاطرم ثبت شده بود مرور می‎نمودم و حسرت می‎خوردم که چرا وقتی این بزرگان در قید حیات هستند ما جایگاه و منزلت آن‎ها را قدر نمی‎دانیم. از این رهگذر به صفاتی هم‎چون اسلام‎شناسی و جامع نگری، واقع بینی و درک درست مقتضیات زمانه با توجه ویژه به لطایف و ظرایف آن در کنار ولایتمداری، آینده نگری و حرکت دقیق در مسیر انقلاب اسلامی به‎همراه پذیرش هزینه‎‎های فداکاری و مجاهدت در دوران حیات پربرکتش می‎اندیشیدم.

عالم فرهیخته‎ای که در حوزه مروی و دانشگاه امام صادق (علیه‎السلام) توجه و اهتمام به تحول در حوزه و دانشگاه داشت و آینده پربرکت این انقلاب را در سایه دقت در اصول و ارزش‎‎های ناب اسلامی، خدمت صادقانه و بی‎منت به مردم رشید ایران و کادرسازی در دو مرکز تولید علم و انسان‎ساز حوزه و دانشگاه می‎دید و با تکلیفمداری و ترجیح مصالح انقلاب اسلامی بر مصالح شخصی می‎کوشید تا با آزادمنشی، اخلاقمداری و نگاه تشکیلاتی، نقش پدری مهربان را در جبهه انقلاب ایفا نماید و در همه ایام، حضور جدی و سرنوشت‎سازی در جبهه حق- هرچند در اوج ضعف جسمانی و بیماری قلبی- داشته باشد.

اینجانب توفیق ارادت از ابتدای انقلاب را به ایشان داشتم و به‎ویژه در دهه اخیر تاکیدات و خیرخواهیشان برای علاقهمندان به جبهه انقلاب را بین اصولگرایان شاهد بودم و از نزدیک در انتخابات‎‎های مکرر مجلس شورای اسلامی، ریاست‎جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا دریافتم که در کمال دقت می‎کوشد هزینه‎‎های حضور پر مسئولیت را داشته باشد ولی با آزادمنشی کامل به هیچ وجه رأی خویش را تحمیل ننماید و هیچ انتظاری را حتی ابراز ندارد، تاکیدات آن فقید سفرکرده هنوز در گوشم طنینانداز است که بر وحدت و پیوستگی اصولگرایان اصرار می‎ورزید و مسیر آن را هموار می‎نمود.

اینک که در آستانه انتخابات خبرگان پنجم و مجلس شورای اسلامی دهم قرار داریم، باید بکوشیم تا با وحدت بر محور اصول و پیگیری انسجام جبهه انقلاب، خاطر آن سفر کرده را آرامش بخشیم.

با دقت در آرایش صحنه انتخابات و توجه به اخبار موجود پیرامون آن، به نیکی در می‎یابیم که رقابت جدی آینده بین خودی‎‎های ملازم ولی فقیه در قامت اصولگرایان با خودی‎‎های متاخر از ولایت در چهره عناصر اصلاح‎طلب و کارگزاران است. به‎نظرم درانتخابات آتی نقش خودی‎‎های متقدم (گروه انحرافی) نسبت به ولی فقیه کمرنگ بوده و هیچ بخشی از جامعه به‎واسطه تموج و عهدشکنی، اعتمادی بر آن‎ها نخواهد کرد و لیکن در نهایت، وزنِ آن‎ها به‎سمت عناصر دوم خردادی و طرفداران رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام میل خواهد نمود، همانگونه که در گذشته اقدامات پرابهام و اخبار موثق آن شنیده می‎شد و اخیرا نیز جلساتی بین آن‎ها برگزار گردید.

1. آقایان هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی و محمد خاتمی می‎کوشند نقش خویش را در انتخابات خبرگان رهبری سال آینده محوری نموده و با اهداف حداکثری برای کسب اکثریت خبرگان پنجم و حداقلی برای حضور اقلیت فعال و اثرگذار، گام‎‎های موثری را بردارند. به‎نظر میرسد آنان با دقت تلاش می‎نمایند تا با مصادره ظرفیت ریاست محترم جمهوری و پیگیری وحدت بین افراد و گروه‎‎های دوم خردادی از یک سو و از سوی دیگر با ایجاد تفرقه بین اصولگرایان به جذب بخشی از ظرفیت ایشان دست یابند و با ارسال پیام‎‎های متنوع، عناصر خاموش و حتی دارای موضع در قبال انقلاب را جذب خویش نمایند.

2. ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی سعی می‎نماید برای استمرار حضور خویش در اریکه قدرت نقشی فعال و اثر بخش در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشد و با ظهورجریانی سوم در کنار اصولگرایان و دوم خردادی‎ها، جریان اعتدال را در عرصه سیاسی کشور ایجاد نماید. البته در این مسیر امیدوارند بخشی از اصولگرایان را به محوریت آقایان لاریجانی و ناطق نوری با وعده استمرار ریاست مجلس دهم توسط جناب آقای لاریجانی همراه خود سازند تا در کنار قسمتی از اصلاح‎طلبان، شعار اعتدال را به یک جریان ریشهدار اجتماعی تبدیل کنند.

3. پیوستگی دو بند فوق و انتظار عناصر سیاسی دوم خردادی این است که در انتخابات خبرگان رهبری، داشته‎‎های جریان اعتدال(به فرض ایجاد) به سبد آرای مورد نظر آقایان هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و خاتمی سرازیر شده و بالعکس سرمایه‎‎های اجتماعی این سه نفر پشتوانه پیروزی جریان اعتدال در انتخابات مجلس شورای اسلامی شود.

4. اصولگرایان با کولهباری از عبرت و تجربه تلخ وشیرین گذشته می‎بایست بکوشند زمینه وحدت حداکثری بر محور اصول را فراهم نموده و با ایجاد همبستگی بین گرو‎‎های اصولگرا (جبهه پیروان خط امام و رهبری، جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی وسایر گروه‎‎های اصولگرا) و چهره‎‎های شاخص این جریان (آقایان حدادعادل، لاریجانی، توکلی، جلیلی، قالیباف، رضایی و... ) و در سایه حمایت‎‎های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت مبارز و موسسه حضرت امام خمینی (ره) ظرفیت حضوری بالا، فعال و اثرگذار را در جامعه خلق نمایند.

5. اصولگرایان باید تلاش کنند ضمن حفظ انسجام و وحدت حداکثری بر محور اصول که محوری‎ترین آن ولایتمداری درست است، با دقت در انتخاب عناصر شایسته و کارآمد و میدان دادن به چهره‎‎های جدید، پرانرژی و نخبه برای معرفی به مردم، ایجاد پیوستگی هرچه بیشتر با قاعده هرم اجتماعی و اکثر نخبگان و توده‎‎های جامعه، برنامه‎ریزی دقیق برای استفاده از ظرفیت‎‎های خاموش جامعه و ارائه یک چهره شاداب و با برنامه، زمینه تحول در قوه مقننه را فراهم آورند، رویکردی که ان شاء الله هم به اعتماد بالای ایرانیان عزیز منجر خواهد شد و هم پیروزی مجلسی پویا و با برنامه را رقم خواهد زد.

6. تجربه تلخ تفرقه در انتخابات‎‎های اخیر به ما می‎آموزد که از هیچ ریزشی در جبهه انقلاب استقبال ننماییم ولی عناصر فعال در جبهه انقلاب نیز باید بدانند خطا  در تشخیص و دامن زدن به تفرقه اینبار غیرقابل بخشش بوده و نیرو‎های انقلاب از هیچ پیام تفرقه انگیزی استقبال نخواهند کرد و هم‎چنین هرگونه عبور از جبهه اصولگرایان و پیوستن به جبهه فرضی اعتدال را کمک مستقیم به عناصر دوم خردادی دانسته و رهروان این مسیر را در ذهن دلدادگان به انقلاب از گردونه اصولگرایان خارج ساخته و با تغییر در ماهیت ایشان جایی برای آینده سیاسی‎شان در جبهه انقلاب نخواهد گذاشت.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:خاتمی,توبه,توبه گران,فتنه,فتنه گر,فتنه گران,

 

 

به گزارش مشرق، محمدخاتمی اخیراً در دیدار با گروهی از اصلاح‌طلبان و در لابه‌لای صحبت‌هایش گفته است: اصلاحات باید رویکردش رو به مردم باشد و  کمک کند بدبینی‌های احتمالی که نظام نسبت به این جریان پیداکرده، حذف شود. اگر چنین نشود، نتیجه‌ای جز واگذاری عرصه به تندروهای مسئولیت‌ناپذیر جامعه حاصل نخواهد شد و این هم به زیان مردم است و هم به زیان نظام.

وی همچنین در اشاره به کارنامه کاری دولت اصلاحات نیز اظهاراتی را بیان کرده و با طرح عبارت «جریان» به جای «دولت» گفته است: هر جریانی ممکن است اشتباهاتی داشته باشد و ما منکر اشتباهات خود نیستیم.

 *این اظهارات آقای خاتمی مبنی بر اینکه «باید برای حذف بدبینی‌های نظام نسبت به اصلاحات تلاش شود» و «ما منکر اشتباهات خود نیستیم» می‌توانند فرکانس‌هایی مبنی بر تغییر موضع محمد خاتمی نسبت به فتنه و حوادث سال 88 باشد که در روزهای آینده رخ خواهد داد.

فرکانس‌هایی که البته تا رخداد موعود یعنی عذرخواهی رسمی و اصلاح مسیرهای غلط گذشته وقوع نیابد، نمی‌توان به صحّت آنها اطمینان کرد.

آقای خاتمی پیش از این نیز با انداختن رأی خود به صندوق‌های رأی انتخابات مجلس نهم که توسط اصلاح‌طلبان تحریم شده بود، سعی کرد بدبینی‌های مورد اشاره را تا حدی فرو کاهد اما دریافت که هیچ اقدامی جای عذرخواهی رسمی و اصلاح مسیرهای غلط گذشته برخی اصلاح‌طلبان و سران آنها را پُر نخواهد کرد.

فرد مورد اشاره البته در صحبت اشاره شده در بالا نیز انگیزه تلاش اصلاحات برای رفع بدبینی‌ها (یا شاید همان توبه) را دلسوزی برای زیان مردم و نظام! ذکر کرده است.

این در حالی است که انگیزه هر توبه کننده‌ای در وهله‌ی اول باید فهم قبح گناه و برائت‌جویی عقلایی از آن باشد.

گفتنیست یک روزنامه اصلاح‌طلب هم در صبح فردای انتشار این سخنان آقای خاتمی، در توشیح سخنان به مفهوم «ضرورت کنش‌های اعتمادافزا از سوی اصلاح‌طلبان» اشاره کرد و نوشت: «(خاتمی) تاکید دارد که نباید از ساخت رسمی و کلان قدرت نیز مغفول مانده و برای گذر از چالش‌های پیشین و برآوردن بستری مهیا و مناسب برای فعالیت سیاسی، کنش‌های اعتمادافزا در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار بگیرد.»

شایان ذکر است که آقای خاتمی از سال 88 به این‌سو تلاش‌های فراوانی برای دیدار با مقام معظم رهبری و حتی اعضای دفتر ایشان انجام داده و برای این کار کسانی را هم واسطه کرده اما به وی اجازه این کار داده نشده است.

وی حتی موفق به کسب اجازه برای عیادت از رهبر انقلاب در بیمارستان هم نشد.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:مشرق,کارت,کارت زرد,ایران,ایرانی,رییس,رییس جمهور,

 

به گزارش مشرق، صبح امروز یکشنبه چهارم آبان مرحله دوم مسابقه «ستاره 20» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌تصویربرداری خود را آغاز کرد.

تقلب‌های مجری به شرکت‌کنندگان

در ابتدای این برنامه، توضیحاتی توسط مصطفی فیروزی، مجری برنامه به شرکت‌کنندگان داده شد و او برای آنکه آنها با چشم‌تر و ناراحتی سالن را ترک نکنند به قول خودش به آنها تقلب رساند. او اعلام کرد بهتر است شرکت کنندگان با صدای بلند صحبت کنند و در حالتی که پشت به تماشاچی و داوران هستند برنامه خود را اجرا نکنند.

طبق گفته مجری، در صورتی که کسی از سوی داوران کارت سبز بگیرد به مرحله بعد راه پیدا می‌کند و کسی که کارت زرد به او نشان داده شود باید پس از تمرین دوباره به جایگاه امتحان برگردد افرادی که کارت قرمز می‌گیرند نیز به کلی از دور مسابقه خارج می‌شوند.

در ادامه فاطمه سمرقندی طراح و کارگردان «ستاره 20» که پیش از این سریال «راستش را بگو» با تهیه کنندگی او روی آنتن رفته است در سخنانی گفت: روز گذشته از بین 400 شرکت کننده، 250 نفر به مرحله بعد رسیدند که از این تعداد 24 نفر مورد قبول قرار گرفتند تا پس از آموزش دیدن در مرحله بعدی مسابقه شرکت کنند.

پس از این نسرین مقانلو، ‌هائده حائری، رامسین کبریتی و چنگیز جلیلوند از جمله داوران مسابقه وارد سالن شدند و ضمن خیرمقدم به وزیر ارشاد، آرزو کردند داوری عادلانه ای داشته باشند.

در ادامه جنتی روی سن آمد در حالی که مدام صدای میکروفن او قطع و وصل می‌شد، در سخنانی گفت: من برای صحبت کردن نیامدم بلکه خواستم در این جلسه حضور پیدا کنم تا از نزدیک با تلاشی که صورت می‌گیرد، آشنا شوم و این حرکت بسیار ارزنده است. ما کشوری هستیم که افتخار داریم سابقه فرهنگ و تمدن طولانی ای داریم که البته همه به آن معترض هستند.

وی افزود: در اشعار نیز آمده که هنر نزد ایرانیان است و بس. البته ممکن است اینگونه نباشد، اما ایرانیان را همواره به عنوان هنرمندان می‌شناسند و ما ریشه‌های مختلف هنری داریم که یکی از آنها سینما و بازیگری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌تاکید کرد: خوشبختانه از آغاز انقلاب ما در این حوزه در حال تحول بودیم و اینک سینمای ایران در دنیا شناخته شده است.

قطع شدن میکروفن و شوخی مقانلو

وی به کنایه ادامه داد: این میکروفن هم که مدام قطع و وصل می‌شود!

مقانلو نیز به شوخی به او گفت: آقای جنتی اینجاست که نیاز به صدای بلند بازیگری احساس می‌شود.

جنتی ادامه داد: بسیاری از فیلم‌های سینمایی ما در کشورهای دنیا به خوبی شناخته شده اند و در همه حوزه‌های هنر که مطالعه می‌کنیم، تعدادی شخصیت برجسته حضور دارند که نخبگان هر حوزه هستند.

وزیر ارشاد افزود: در حوزه شعر هزاران نفر آمدند، اما فقط یکی فردوسی شد. از بین آن همه نفر تنها حافظ، سعدی و رودکی تاکنون بدریادها مانده اند و جزو افتخارات این کشور هستند و چهره‌های ماندگار دنیا به حساب می‌آیند. در حوزه‌های هنری دیگر هم همین گونه است. ما چهره‌های بسیاری می‌بینیم که سال‌ها کار و تلاش کردند، آموزش دیدند و نهایتا توانسته اند تاکنون خودشان را نشان دهند.

وی درباره مسابقه «ستاره 20» اظهار کرد: کار خانم سمرقندی و همسر گرامی‌شان و سایر همکاران آنها بیشتر برای من امری شنیدنی بود و باور نمی‌کردم یک بخش غیردولتی در این زمینه احساس مسئولیت کند و مسابقه ای عظیم ترتیب دهند که از بین بی‌شمار علاقه‌مندان به بازیگری، افرادی را که استعداد بیشتری دارند انتخاب کنند.

جنتی ادامه داد: روزی که با طرح «ستاره 20» آشنا شدم آن را کاری ارزنده دیدم در حالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ باید وارد این عرصه شود، افرادی مسئول و مسئولیت پذیر این کار را شروع کرده اند و فعالیتشان ارزنده و قابل توجه است.

امیدوارم همه کارت سبز بگیرید

وزیر ارشاد خطاب به شرکت کنندگان در سالن گفت: امیدوارم همه در این داوری مورد قبول باشید و کارت سبز بگیرید این کار را هم ادامه بدهید و در آینده ای نه چندان دور شاهد بازی‌های خوب شما در آثار هنری باشیم و فیلم‌های شما در صحنه‌های جهانی مورد توجه مردم دنیا قرار بگیرد.

وی در این برنامه اعلام کرد: لازم می‌دانم از همه دست اندرکاران که برای برنامه ریزی تلاش کرده اند و داورانی که همکاری صمیمانه ای داشتند، سپاسگزاری کنم.

در ادامه، مجری برنامه از جنتی قول گرفت که 20 نفر منتخب در یک سریال حضور داشته باشند یا 10 فیلم سینمایی ساخته شود که این ستاره‌ها در آنها بازی کنند.

وزیر ارشاد هم به شوخی گفت: 50 درصد این موضوع که طرف شما بود، حل شد، قسمتی که به من مربوط است هم وقتی دقیقا از خواسته شما مطلع شوم از آن حمایت خواهم کرد.

زمانی که جنتی از روی سن پایین آمد، رضا رویگری که اخیرا دچار سکته شده بود در حالی که دو نفر او را برای راه رفتن کمک می‌کردند، وارد سالن شد و لحظاتی به خوش و بش رویگری و وزیر ارشاد گذشت.

در ادامه، چند تن از شرک‌کنندگان روی صحنه آمدند. یکی از آنها پسر جوانی به نام بهنام سرلک بود که گرچه تلاش می‌کرد بازی حسی از خود ارائه دهد، مقانلو او را رد و اعلام کرد هیچ بغض، احساس و ریتمی‌ در بازی او ندیده است.

در ادامه زینت رحمانی داوطلب 20 ساله روی سن آمد که مقانلو و کبریتی بازی او را اغراق شده دانستند و مقانلو معتقد بود او بیشتر بازی کرده تا اینکه زندگی کند.

مردی که لباس‌هایی شبیه جاهل‌های اول انقلاب پوشیده بود و حدودا 40 سال سن داشت و مرد دیگری که به نظر 60 ساله می‌رسید نیز شانس خود را امتحان کردند و هر دو مثل شرکت‌کننده‌های قبلی کارت قرمز گرفتند.

پس از این وزیر ارشاد برای بازدید از بخش‌های مختلف استودیو که در سالن سبز محیط زیست پارک پردیسان واقع شده بود برخاست و مسئولان برنامه بخش‌های مختلف را به او نشان دادند از جمله بخشی که داوران دیگر مسابقه از جمله پژمان بازغی و رضا رویگری در آن از داوطلبانی که کارت زرد گرفته بودند، امتحان می‌گرفتند.

خواسته فریبا کوثری از وزیر ارشاد

فریبا کوثری، بازیگر سینما و تلویزیون دیگر داور این مسابقه بود که در این محل حضور داشت و در سخنانی خطاب به جنتی گفت: امیدوارم ستاره‌های بعد از ما حداقل شرایط مناسبی داشته باشند، همانطور که شرایط آقای رویگری را دیدیم ما هم جوانی‌مان را پای این کار گذاشته ایم و حتی بیش از بودن با خانواده‌هایمان سر کار هستیم. بارها پیش می‌آید نیمه‌شب برای بازی آفیش شویم، اما هیچ پشتوانه ای نداریم من از شما صادقانه نه به عنوان هنرمند بلکه به عنوان یک شهروند می‌خواهم در این زمینه دقت کنید.

وی در پاسخ به جنتی که منظور او چه کاری است، گفت: مثلا وقتی هنرمندی چون رویگری دچار بیماری شده باید تمام مراحل درمان او رایگان انجام شود یا حداقل دستمزدی به عنوان بازنشستگی به هنرمندان اختصاص پیدا کند حقوق بازنشستگی که حداقل زندگی یک هنرمند با آن بچرخد؛ چراکه ما سال‌ها وقت، جوانی و انرژیمان را روی این کار می‌گذاریم.

جنتی در این زمینه توضیح داد: ما کارهایی را شروع کرده ایم، انشاءالله نه به زودی و طی ماه‌های اخیر بلکه شاید یکسال بعد نتیجه آن را خواهید دید.

کوثری هم ابراز امیدواری کرد تا زمان ریاست جنتی حتما این اتفاق رخ بدهد.

صندوق حمایت از هنرمندان ورشکسته بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌تاکید کرد: صندوق حمایت از هنرمندان زمانی که ما آمدیم یک صندوق ورشکسته بود که 28 میلیارد بدهی به سازمان تامین اجتماعی داشت و حتی بیمه هنرمندان قطع شده بود، اما ما در حال مذاکراتی با بانک پاسارگاد و آینده هستیم. قائم مقام وزیر صنایع آقای گروسیان وارد عمل شده اند و اکنون هیات مدیره صندوق هنرمندان افرادی هستند که همگی در بازار پول و سرمایه فعالیت می‌کنند و امیدوارم آنها بتوانند از همین کارها که شما گفتید حمایت کنند. این فعالیت‌ها آغاز شده و کارهای خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این یک صندوق غیردولتی و مربوط به خود هنرمندان است و باید حمایت جدی صورت بگیرد. در بحث  درمانی نیز افرادی که مشکلاتی دارند باید فارغ از همه این مسائل به آنها توجه شود. ما هر کاری را که انجام آن در وزارت ارشاد مهیا باشد، انجام خواهیم داد.

در ادامه مقانلو نیز با بیان اینکه جامعه هنری نیاز دارد نیروی جوانی به آن تزریق شود از وزیر ارشاد خواست از طرح «ستاره 20» حمایت کند.

همچنین‌هائده حائری نیز از اینکه افرادی با سنین بالاتر می‌توانند در مسابقه شرکت کنند، ابراز امیدواری و اعلام کرد اگر حمایت‌های وزارت ارشاد باشد این پروژه می‌تواند به ثمر برسد.

پس از این مقانلو از وزیر خواست در زمینه خوانندگی نیز فعالیت‌هایی صورت بگیرد و بعد در حالی که همراهان وزیر اعلام کردند لوکیشنی که در آن قرار گرفته اند سقف مناسبی ندارد و بهتر است از آن اتاق خارج شوند وزیر این موضوع را نپذیرفت و گفت: نه هیچ اتفاقی نمی‌افتد اگر این یونولیت پایین بیافتد هم مشکلی ندارد!

مجلس نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند

جنتی تاکید کرد: در حوزه سینما کمیسیون فرهنگی مجلس اسامی‌ هشت فیلم را به ما داده اند و گفته اند نباید آنها را اکران کنید، اما ما اعلام کردیم آنها نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند و خودمان تشخیص می‌دهیم کار درست چیست. در بحث تک خوانی بانوان نیز اعتراضاتی شد، اما فتوای رهبر معظم انقلاب این است که فرقی بین جمع‌خوانی و تک‌خوانی زنان نیست و اگر مفسده‌انگیز نباشد مشکلی ندارند.

جنتی یادآور شد: با این حال به بانویی که در باغ دلگشا چهار بیت از شعر سعدی را خوانده انتقاد کرده اند. ما باید آنطور که خودمان تشخیص می‌دهیم، عمل کنیم تا به حال یک کارت زرد گرفته ایم. اگر چند تا دیگر هم بگیریم عیبی ندارد. خود دکتر روحانی جلودار است و ما هم پشت او حرکت می‌کنیم.

رویگری هم در ادامه این دیدار به ذکر یک خاطره پرداخت و گفت: میرباقری در سریال مختارنامه در اولین سکانس نگاهی به من کرد و سرش را تکان داد. از او پرسیدم علت این کارش چیست او هم گفت مانده ام شما پیر و پاتال‌ها چطور می‌خواهید صحنه‌های جنگ مختار را بازی کنید! من هم همانجا بعد از 27 سال سیگارم را ترک کردم و حالا هم فرز شده ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ هم برای او شفای کامل را از خداوند خواستار شد و گفت: اگر لازم است من کمکی انجام دهم، به من بگویید.

خواسته رویگری برای ساخت فیلمنامه‌اش

رویگری هم اعلام کرد: یک فیلمنامه دارد که خودش آن را نوشته و می‌خواهد آن را بسازد اگر پروانه ساخت این فیلم را بگیرد، خوشحال می‌شود.

وزیر ارشاد هم تأکید کرد اگر رویگری دوست دارد می‌تواند پیش خود وزیر برود یا با دکتر ایوبی به عنوان رییس سازمان سینمایی جلسه بگذارد.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 3 آبان 1393برچسب:عزا,عزادارای,محرم,محرم 93,سال,ایران,حسین,امام حسین,

http://www.uploadax.com/images/21181071386846693156.jpg

 

وبلاگ سفره فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به همه دوستان و داغداران ایشان

تسلیت عرض می کند ...

محرم آمد ...

ماه خون ...

ماه پیروزی حق علیه باطل

ماه پیروزی بر شرک و نفاق

بیایید این ده روز رو از نو بگذرونیم

بیاین بدی هارو ببخشیم ... خوبی کنیم

دروغ و ریا نگیم

نمازمون حتما اول وقت باشه

کسی رو مورد تمسخر قرار ندیم

از خودمون خوبی ساطع کنیم

و منبع همه خوبی ها شیم ...

 فقط همین ده روز حداقل ...


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  

 

 

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله؛ حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با
مهر گفت: حوادث اسید پاشی در طول ۳۵ سال گذشته به صورت مکرر اتفاق افتاده
است و هر بار عوامل این حوادث شناسایی و دستگیر شده اند. امیدواریم عوامل
حوادث اخیر اصفهان هم به زودی توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی شناسایی و
دستگیر شوند و به اشد مجازات محکوم گردند.

نماینده مردم اصفهان در
مجلس شورای اسلامی در تحلیل علل ایجاد این حوادث گفت: کشور در آرامش به سر
می برد و دشمنان از این آرامش رنج می‌برند و سعی می کند با تلاش های مستقیم
و غیر مستقیم این آرامش را بر هم زنند و حرکت‌هایی را در راستای ناامنی در
جامعه ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان امن است گفت: این
حوادث به طرح امر به معروف و نهی از منکر و نیرو های حزب الهی و ولایت مدار
ربطی ندارد، باید علل روانی و اجتماعی این حوادث بررسی شود.

سالک
گفت: رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند تا حوادث اصفهان را به نیروهای حزب
الهی ربط بدهند و جریانات سیاسی داخلی هم فرصتی پیدا کرده اند نیرو های
اصیل انقلاب را بکوبند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی
اظهار داشت: قانون امر به معروف تضمین سلامت ملت ایران و واجب الهی و نظارت
ملی مردم بر مردم و مردم بر دولت است.

وی گفت: امر به معروف و نهی
از منکر در طول ۳۵ سال گذشته تبدیل به قانون نشده است، اما امروز به همت
نمایندگان و یاری امام زمان این امر الهی تبدیل به قانون در جامعه اسلامی
شده است البته در اجرا باید اشکالاتش بر طرف شود.

سالک ابراز امیدواری کرد که این قانون در تقویت زیر ساخت های فرهنگی جامعه موثر باشد.

رئیس
کمیسیون فرهنگی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور در زنجان گفت:
رئیس جمهور توبه حر و گذشت امام حسین(ع) از وی را به عنوان الگویی برای
گذشت از برخی افراد مطرح کردند؛ در حالی که موسوی و کروبی با حر تفاوت
دارند.

وی ادامه داد: حر شعور توبه کردن داشت اما موسوی و کروبی
ندارند، این افراد جلوی ولایت ایستادند و حرفی را زدند که از حلقوم آمریکا و
اسرائیل برآمد.
 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 3 آبان 1393برچسب:محرم,محرمی,ماه,ماه محرم,

 

 

ربیع الایتام

پایگاه خبری انصارحزب الله: ماهی آمد
که از آن ِ نور خداست. از آن ِ قلبی که از آن تلألؤ دارد (خیره کننده) در
عالمین؛ انوار قدسی عزت و جلال خداوند، هر لازمان! هر لامکان!
شهرالحسین علیه‌السلام؛ ماه صیرورت و انتباه و بصیرت و دگرگونی.

اگر
می‌پنداری محرم‌ها، همه یکی است و فقط واقعه‌ای سخت و سنگین را مرور
می‌کنیم و یاد شهیدان بزرگوار آن واقعه را گرامی می‌داریم و این مقاتل و
این روضه‌ها همه تکرارند و تکرار؛ بدان که سخت مغبون و خسران زده‌ای!

هر محرم، محرم دگریست. اگر از قلب همین شهرالحسین علیه‌السلام است که آفتاب ظهور خواهد درخشید، پس هیچ محرمی، تکرار نمی‌شود!

هیچ
عاشورایی، تکرار عاشورای قبل نیست. چرا که هر سال در این منظومه عجیب و
تحیر افزا، مداری به قطب منظومه نزدیکتر می‌شوند آنان که فهمی روشن از
عاشورا دارند.

آنان که بلاجویند. آنان که بلاخواهند. آنان که تاب
نمی‌آورند آرام و قرار را به گاه تاب و تب محبوب ازلی و ابدی احرار عالم.
آنان که آتش بر گلستان ارجح می‌بینند و فانی می‌شوند در «حضرت ربیع
الایتام» و می‌سوزند و حتی خاکستر خویش را نمی‌خواهند که بماند برای دنیایی
که پشیزی ارزش ندارد. آنان که از دنیا و سجن بزرگ ماده به ستوه آمده‌اند.

آنان
که از جان راحت می‌گذرند تا به جانان مقرب گردند. آنان که سالی به انتظار
نشسته‌اند تا ملجأ مستضعفین و قطب منظومه شیدایی بیاید و بگذرد و آنها را
نیز بخواند به شور و به عقل و به جنون و به عشق. آنان که...

سوگنامه‌ای برای دلم

مرا
به فهم محرم‌های نو به نو و عاشوراهای تازه راهی نیست. مرا به تجلیات
بزرگتر خون خدا راهی نیست. همین اندازه می‌دانم که هر محرم، ظهور و بروزی
دگرگونه دارد خون انقلابی خدا در عالمین. همین اندازه می‌دانم که اگر واقعه
سنگین عاشورا، یکی بیشتر نبود، جاودانه نمی‌شد و این مغناطیس عجیب را
نداشت که هر سال طوفان کند و خواب زده‌ها را بیدار کند و بشر الی الابد در
ظلمات می‌ماند.

همین اندازه می‌دانم که حسین علیه‌السلام هر سال به
کربلا می‌رود و می‌رسد و قتلگاه پر از خون خدا می‌شود و آل الله به اسیری
می‌روند و خدا غضب می‌کند و آسمان خون می‌بارد و ذرات می‌گریند و عوالم به
هم می‌ریزند و جانها نو به نو می‌شوند و ابلیس را کمر از این غلبه نور بر
ظلمت می‌شکند و حسین علیه‌السلام، به هواخواهی خدا صورت بر خاک‌ها می‌گذارد
و گلویش از قفا بریده می‌شود و بند‌بند مناجات عرفه‌اش محقق می‌گردد و
هستی، حیرت زده این شدت عشق و بندگی و عبودیت و خاکساری او (علیه‌السلام)
می‌شود و خطاب قدسی و ربانی «یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیة
مرضیة» از عرش شنیده می‌شود و حسین علیه‌السلام را خون بها، رب العالمین
می‌گردد و خدا مشتری حسین علیه‌السلام و گریه کنندگانش می‌شود و...

همین
اندازه می‌دانم که اگر محرم یکی بیش نبود، هیچ اثری از آثار نور در هستی
نمی‌ماند و حضرت سجاد علیه‌السلام، چهل سال عزاداری نمی‌کرد و امام باقر
علیه‌السلام لب به خنده می‌گشود و حضرت صادق علیه‌السلام، از شدت گریه و
اشک، پلک‌هایش مجروح نمی‌گشت و...

همین اندازه می‌دانم که این
کتیبه‌ها و این بیرق‌ها و این شعائرالله، که دلبری می‌کنند از ما این
روزها، جان دارند و به زبان خویش ناله می‌کنند و مویه... من نیز سوگنامه‌ای
می‌خوانم برای دل خویش...

انفع المعارف

آن
را که بلاجو نیست، چه ربطی به کربلا؟ آن را که از بلا هراس دارد، چه به
هواخواهی حسین بن علی علیه‌السلام؟ که؛ حسین علیه‌السلام، بلاجوی دشت کربلا
بود. حسین علیه‌السلام، منظومه‌ای ساخت که مدارهایش ابتلائاتند و هر که را
طالب قرب آن قلب منظومه شیدایی باشد، گریزی از بلاجویی نیست.

اینگونه
است که هر محرم که می‌رسد، محرمی دیگر است و حسین علیه‌السلام به واقع
راهی کربلاست و از نو واقعه ثقیل عاشورا، با نمود و تجلی دگرگونه‌تری رخ
می‌دهد و اینگونه است که هر سال آزموده می‌شود این ایمان‌های دست و پا
شکسته ما!

حسین علیه‌السلام، خون قلبش را که نورالله بود نثار کرد و
اینگونه بود که جان ِ هر مومن موحدی شد. و فرموده‌اند: معرفت النفس، انفع
المعارف. پس، معرفت حسین علیه‌السلام، انفع المعارف است. تا حسین
علیه‌السلام را که نفس و جان هر مومن موحدیست نشناسیم، تا بلاجو و هواخواه
خدای حسین علیه‌السلام نگردیم، ما را راهی به فهم هیچ محرمی نیست!

«پس خداوند کربلا را آفرید...»

حسین
علیه‌السلام، نورالله است؛ تمام و کمال. حسین علیه‌السلام عیناً نورالله و
ثارالله است. خون قلب مقدسش را بخشید تا کلمة الله، اعتلا یابد و نور بر
ظلمت فائق گردد و حزب‌الله موقن گردد که هم الغالبون!

حسین
علیه‌السلام نورالله است. حسین علیه‌السلام، آنگونه قرب به الله تعالی یافت
و آنگونه از خاک و از جهان و از هستی فشرده محدود دور و دورتر شد که در
عرش جایگاه دارد. هم او که نامش از ازل بر ساق عرش نوشته شده است. هم او که
بلاها را به جان خرید تا انسان را به مقصود اعلای وعده داده شده برساند.
هم او که خونش، نور تامه خداوند است.

حسین علیه‌السلام نور خداست، خون خداست، سروری دارد بر افلاکیان. چگونه ممکن می‌شد که آن وجود ذی جود معظم عرشی، در خاک مدفون شود؟

سنت‌های
الهی لایتغیرند. و؛ کل نفس ذائقة الموت. اما؛ افلاک هم که در خاک جا
نمی‌گیرد! خدا نخواست نورش را در دل خاک جای دهد... اینگونه بود که کربلا
را آفرید! کربلا را عده‌ای، قطعه‌ای از بهشت می‌دانند! پس، سخت در
اشتباهند! بهشت، قطعه‌ای است از کربلای حسین علیه‌السلام. و می‌دانی که
کدام کربلا را می‌گویم؟...

حال؛ بگو که برای کدام حسین می‌گریی!

انفع
المعارف معرفة الحسین علیه‌السلام. و چون معرفت به حسین علیه‌السلام
یافتی... آن حسین علیه‌السلام که شهید امر به معروف و نهی از منکر است، آن
حسین علیه‌السلام که حضرت صاحب‌الامر عجل الله فرجه در زیارتش شهادت به امر
به معروفش داده و فرموده: اشهد انک قد اقمت الصلوة و اتیت الزکوة و امرت
بالمعروف و نهیت عن المنکر و العدوان و دعوت الی الرشاد و اوضحت سبل
السداد... آنگاه فاصله خویش را با  قلب منظومه شیدایی و عبودیت که در
نزدیک‌ترین قوس با ربوبیت منزل و مأوا گرفته، درمی یابی.

خلاصه‌اش می‌شود این که؛ خبر مرگ معاویه به یزید رسید... یزید به دمشق رفت، ابتدا سر قبر معاویه و سپس بالای منبر!!!

این
ابتدا بار نبود که خواب پیامبر تعبیر می‌شد و بوزینه‌ها از منبر خلافت
بالا می‌رفتند و حق اولادش را غصب می‌کردند اما این ابتدای ماجرای عظیم و
جاودانه کربلا بود...
فراموشی شریعت نبوی و زیر پا گذاشته شدن قوانین و
حدود الهی؛ در چنین هنگامه‌ای بود که حسین علیه‌السلام قیام کرد و.
فرمود:... اُریدُ اَن امُرَ بالمعروف و انهی عن المنکر...
و آنان که
شناخت درستی از حسین علیه‌السلام و انقلاب و قیام و نهضتش ندارند، و ترک
فریضه امر به معروف کرده‌اند و دنیا، ایشان را فریفته است و تن به حیات
نباتی و حیوانی در جامعه‌ای عاری از ارزشها و فضیلت‌های والا داده‌اند، اگر
هم بگریند برای حسینی مجهول می‌گریند که نفسشان برایشان ساخته و پرداخته
است و چون از الگو و اسوه درست و الهی فاصله گرفته‌اند، خودسری می‌کنند و
با سردرگمی و افتادن در گرداب بیراهه‌ها و دنیادوستی‌ها، لاجرم روزی خود را
در خیمه یزیدیان می‌یابند!

مرهمی بر زخمهای حسین علیه‌السلام...

هر
شامگاه که زیارت عاشورا بخوانم، در مرز شک و دودلی، پریشان حالم! نیک
می‌دانم سلامم به شخصی حقیقی (حقیقی‌ترین شخصیت هستی و فوق آن) است که
الحال می‌شنود و پاسخ می‌دهد. و بعد می‌گویم: و بعدش چه؟!

بعدش،
زخم‌های بی‌شمار حسین علیه‌السلام را می‌گویم! حسین علیه‌السلام نه یک محرم
و نه یک عاشورا، به هواخواهی خدا، بلاجو شد و زخم خورد و ابتلائات عظیم به
جان خرید... نه! حسین علیه‌السلام تا روز ظهور تامه نورالله که روز ظهور
خاتم‌الائمه عجل الله فرجه است، بلاجویی می‌کند و هر سال محرم ابتلائات
سنگین به جان می‌خرد و هر سال از شدت ثقل واقعه برافروخته می‌شود... و در
حقیقت چشم دل که بگشایی این نور خداست که تجلی فروغش گستره وسیع‌تری
می‌یابد و عقل‌ها را حیران و مفتون می‌کند.

پس، زخم‌ها و دردها و
آلام و مصائب حسین علیه‌السلام تمامی ندارند. آنگاه است که باید بیندیشی
بالاخره برای زخم‌های ارباب خویش، چه مرهمی آورده‌ای؟! چقدر همسو و هم سان و
هم جهت با مولایت زیسته‌ای تا حالات و آناتت، تو را به اندکی سنخیت با
نهضت عظیم حسینی علیه‌السلام رسانده باشد و همان سنخیت مختصرت، مرهمی باشد
بر زخم‌های حسین علیه‌السلام.

گمان می‌کنی آنها که تارک الامر
بالمعروف و نهی عن المنکرند، اصلا سنخیتی با حسین علیه‌السلام دارند؟!!! یا
گمان می‌کنی آنان که شکم فربه می‌کنند و دارایی فزون می‌کنند و از حال
مستضعفین و دردمندان بی‌خبرند، سنخیتی با آن «بهار ِ ایتام» دارند؟

یا می‌پنداری آنان که حلال و حرام را به هم آمیخته‌اند، تا هزار سال دیگر هم عطر و بوی حسینی را می‌توانند استشمام کنند؟

حاشا که چنین باشد...

باید
کربلا را در سرزمین جان خویش بیابی وگرنه هزار بار پای پیاده کربلا رفتنت
هم سودی نمی‌بخشد اگر کربلایت را نیابی و از دردها و آلام و رنجها و مصائب
آقایت چیزی ندانی.

فصل حرّ شدن

هر که از
دنیا و تعلقات بریده باشد. هر که حتی اگر داشته باشد، دل نبسته باشد. هر که
از غیبت مولایش و دوری صاحبش، دلش به ستوه آمده باشد و دنیا، حقیقتا
زندانش شده باشد و ضرورت زیستن در مدینه فاضله و داشتن حیات طیبه را
دریافته باشد و تمام سال دلخون سر کرده باشد شبها را و روزها را... حتما
محرم را آنگونه که باید و عاشورا را آنگونه که هست، می‌فهمد. و بقیه، تنها
تعریفی پیش پا افتاده و دم دستی از ماه پیروزی خون بر شمشیر دارند.

حسین
علیه‌السلام، پناه است. ملجأ دل کنده و دل بریده و قطع تعلق کرده‌های از
دنیاست. و کافی است تا در حصن حصین حسینی علیه‌السلام امان بگیری...

حتی
اگر برای این امان گرفتن؛ تمام سال چون مجانین گمگشته صحاری ظلمانی، شبها
را سحر کرده باشی... حسین علیه‌السلام یعنی امید محض. و تو در دل شبهای
ظلمانی امیدی داشته‌ای که؛ خواهد آمد بهار ِ ایتام. خواهد آمد نورالله.
خواهد آمد ثارالله. خواهد آمد و هزاران حرّ از لطف نگاهش در این منظومه جا
خواهند گرفت و آزاد خواهند شد از اسارت خاک و نفس.

محرم، موعد آزادی است. فصل رها شدن است. و حسین علیه‌السلام، چه خوب پناهی است درماندگان را.

محرم
رسید. محرمی نه چون هیچ محرم دیگر. نور خدا خواهد درخشید و باز هم ظلمت
مغلوب خواهد شد. و خداوند کامل کننده نور خویش است هرچند دشمنانش خوش
ندارند و بخواهند با فوت دهانهاشان آن نور را خاموش کنند...!
 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 3 آبان 1393برچسب:پدیده,سریال,سریالی,اسید پاشی,تهران,اصفهان,

 

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،فارس نوشت: جنایت‌های سریالی پدیده‌‌ی
نوظهوری به حساب نمی‌آیند. همیشه ممکن است یک‌نفر یا چند نفر به هر دلیلی؛
از مباحث اعتقادی گرفته تا کینه‌های شخصی و تسویه حساب‌های تجاری و غیره
دست به این کارها بزنند. اما رخداد نوظهور و البته عجیب در قبال این
جنایت‌ها آن است که افرادی به بهانه وقوع این رخداد، دست به تسویه حساب با
دین و امنیت یک کشور بزنند.

سوابق زیادی از پرونده‌های مربوط به
جنایت‌های سریالی در ذهن مردم وجود دارد؛ ‌چند سال قبل بود که در پی هدف
گلوله قرار گرفتن و کشته‌شدن چند شهروند آمریکایی، قاتل و همدستش دستگیر
شدند.

قاتل یک سیاهپوست آمریکایی بود که با همکاری یک پسر نوجوان،
طعمه‌ها را که البته تصادفی هم انتخاب شده بودند به محل تیررس خود هدایت
می‌کرد و سپس آنها را هدف قرار می‌داد.

در ایران ما هم از این جنایت‌های چندبار تکرار، مواردی وجود دارد.

یکی از دردآورترین آنها جنایت یک گروه تبهکار در یکی از شهرهای مذهبی ایران بود که مدتی اقدام به دزدیدن زنان با ظاهر مذهبی کردند.

آنها از این زنان فیلم می‌گرفتند و همچنین آنها را وادار به سکوت و پرداخت باج می‌کردند.

این
اقدام تا آن اندازه رقّت‌انگیز بود و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد که حتی
برخی مراجع تقلید نیز خواستار برخورد هرچه سریعتر با عوامل این جنایت
سریالی شدند.

و مدتی بعد نیز عوامل این جنایت دستگیر شده و به سزای عمل خود رسیدند.

دو رخداد اشاره شده اگر چه یکی در آمریکا و دیگری در ایران اتفاق افتادند اما بصورت اتفاقی وجوه مشترک فراوانی با هم داشتند.

در
اعتراض به هیچکدام از آنها تجمع برگزار نشد. در پی وقوع آنها کسی مدعی نشد
که این قتل‌ها و ربایش‌ها بر اثر تندروی افراطیون مذهبی بوده است.

در
آمریکا کسی نگفت که آن تک‌تیرانداز سیاه پوست قاتل، نماینده همه‌ی سیاهان
آمریکایی است و کسی هم به مصاحبه درباره ضرورت التزام سیاهان به قانون و
اخلاق در آن مقطع ننشست.

در ایران و آن شهر اشاره شده هم کسی جنایت
رخ داده را به مخالفین مذهب در آن روزها که اتفاقاً حضوری پررنگ هم در
رسانه‌ها داشتند و یا مخالفت‌های صریحی را با حجاب عنوان می‌کردند ربط
نداد!

*ماجرای تابلویی که یک‌باره به نمایش درآمد!

اسیدپاشی‌های
چند هفته اخیر اصفهان که به وقوع پیوست و طی آن چند زن با تیپ‌های اجتماعی
مختلف هدف ضارب یا ضاربین قرار گرفتند؛ اگرچه مثل هر جنایت دیگری افکار
عمومی جریحه‌دار شد اما به ناگاه جریانی خاص بر این مجروح‌شدگی افکار سوار
شد و تا به خودمان آمدیم؛ تابلوی بلند شده بر دستان این جریان خاص! بود که
خودنمایی می‌کرد.

«اسیدپاش سریالی با هدف امر به معروف و نهی از منکر این جنایت را انجام می‌دهد»!

این جمله‌ای بود که در فحوی و محتوای تمام فعالیت‌های جریان خاص مذکور، علی‌الدّوام مورد اشاره قرار می‌گرفت.

*آغاز و انجام کارناوال شوم «تیترهای یک»

اولین
کسی که با دست‌های مرموزش گزینه «امر به معروف و نهی از منکر» را در کنار
«اسیدپاشی» نقش زد و آن را مطرح کرد یک خبرگزاری داخلی بود.

این
رسانه در قالب یک گزارش در اشاره به اسیدپاشی‌های اصفهان نوشته بود: «این
حادثه زمانی اتفاق افتاد که از چندی پیش تاکنون در شبکه های اجتماعی مطالبی
با محتوای "اسیدپاشی به زنان بی‌حجاب" در اصفهان منتشر می شود؛ اما مشخص
نیست که آیا حادثه شب گذشته ارتباطی با این مطالب داشته است یا خیر؟»

و
بعداً نیز در لابه‌لای مطلب دیگری نوشت: «خبری از اطلاع‌رسانی دقیق در این
باره نیست و تنها شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر "برخورد راکبان
موتورسیکلت با بدحجاب‌ها" مطرح بوده است»

همین رسانه در گزارش دیگری
نیز تأکید کرد:«به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک بودن ایام محرم گروه‌های
تکفیری که از ماه‌ها قبل، جمهوری اسلامی ایران را برای برهم زدن مراسم ماه
محرم تهدید کرده بودند، از هم‌اکنون فعالیت خود را از اصفهان آغاز
کرده‌اند»!

و سایرین هم به صحنه آمدند...

ناگفته پیدا بود که بی‌بی سی فارسی و دویچه‌وله و بالاترین و سایرین چه مطالبی را در این زمینه منتشر خواهند کرد.

اما
آنچه که سخت باور می‌نمود، تقلّای برخی رسانه‌های داخلی بود که دور
شایعه‌ی مرتبط بودن اسیدپاشی‌ها با امر به معروف و نیروهای ارزشی را گرفتند
و کارناوال تیترهای یک را به راه انداختند.

تیترهایی که تماماً بحث
اسیدپاشی را مورد اشاره قرار داده بودند اما محتوا را که می‌خواندی یک
عبارت وجود داشت که بیشتر از اسیدپاشی تکرار شده بود. نه یک‌بار که بارها و
بارها.

«امر به معروف و نهی از منکر»...

یکی
از سایت‌های اصلاح‌طلب درباره ماجرای اسیدپاشی‌ها گزارشی ۶ هزار کلمه‌ای
منتشر می‌کند و در قالب آن به مصاحبه با صاحبنظرانی در زمینه اخلاق و
اجتماع می‌پردازد. گزارشی که در آن عبارت «امر به معروف» بیشتر و بیشتر از
عبارت «اسیدپاشی» تکرار شده بود.

یک کارگردان زن که به دیدگاه‌های فمینیستی و ضدّ مردی شهره است، از کلمه «خودسر»! در مصاحبه علیه اسیدپاشی استفاده می‌کند.

کلمه‌ای که یک طیف سیاسی خاص، مغرضانه آن را برای نیروهای حزب‌اللهی مورد اشاره قرار می‌دهد!

خبرنگاران
چند رسانه‌ی خاص در هنگام پرسش از مقامات ذیربط در این زمینه دائماً بر
این معنا تکرار می‌کنند که آیا حوادث اشاره شده ربطی به امر به معروف و نهی
از منکر داشته‌اند یا خیر؟!

روزنامه‌ی شرق در سرمقاله یکی از
شماره‌های خود، جنایت اسیدپاشی را «بی‌نظیر» و «بی‌مثال» توصیف کرده و
می‌نویسد: «وقوع چهار حادثه اسیدپاشی از حیث میزان جریحه‌دارکردن احساسات
عمومی، در نوع خود بی‌نظیر است»

یک رسانه‌ی داخلی برای داغ‌تر کردن
قضیه، خواستار ضرورت آموزش به مردم از طریق تلویزیون مبنی بر چگونگی دفاع
شخصی در مقابل اسیدپاش‌ها و چیستی کمک‌های اولیه به مجروحان اسیدپاشی
می‌شود.

یک محفل رسانه‌ای مشهور به تندروی مذهبی که اخیراً
شاخه‌هایی از آن مورد ضربه‌ی وزارت اطلاعات نیز قرار گرفت، جنایت اسیدپاشی
اصفهان را کار نیروهای ارزشی! این شهر معرفی کرد.

و دست‌هایی مرموز همینطور بر دامنه‌ی این خبرها و سؤال‌های تک بعدی اضافه کردند و اضافه کردند.

افزودنی‌های غیر مجازی که هدفش در روزهای بعد مشخص شد!

*چرا به صورت امر به معروف و نهی از منکر هم اسید پاشیدند؟

موج خبری رسانه‌های اشاره شده اگرچه با سوژه‌ی اسیدپاشی به راه افتاد اما گویا اهداف دیگری را دنبال می‌کرد.

اهدافی
که با خوانش خبرهای مربوط به تجمع معترضین اسیدپاشی! در اصفهان و تهران با
حضور برخی فتنه‌گران دستگیر شده در سال ۸۸، بروز شایعه ناامنی اسیدپاشی در
مشهد و تهران و همچنین متلک‌پرانی‌های گسترده به قانون عفاف و حجاب و نهی
از منکر مجلسی‌ها و همچنین مجموعه‌های ارزشی مثل انصار حزب‌الله به وضوح
قابل دیدن هستند.

پر واضح بود که جنایت اسیدپاشی اصفهان نیز همچون
همه‌ی موارد دیگر جنایت‌های سریالی که صفحات حوادث روزنامه‌ها و سرویس‌های
اجتماعی خبرگزاری‌ها گه‌گاه مطالبی را در مورد آنها منتشر می‌کنند؛ ادامه
نمی‌یابد و پلیس و سرویس‌های امنیتی با آنها برخورد خواهند کرد؛ اما نکته‌ی
ناواضح و البته ناهمخوان ماجرا بروز سه آسیب یا همان اهداف اشاره شده بود
که به ناگاه دامان کشور را گرفت و مقولاتی مثل اطلاع‌رسانی دیرهنگام و
نادرست و ایضاً مرجع‌سازی غلط از مطالب غرض‌ورزانه برخی رسانه‌های داخلی و
خارجی که عللی داشت در گستره عقاید شخصی یک خبرنگار تا بغض رسانه‌های ضد
انقلابی؛ سبب شد تا یک جنایت احمقانه اما همیشه ممکن‌الوقوع، تبدیل به یک
تراژدی پر غصه شود.

جنایتی که البته واقعیت قضایای آن‌هم در شتاب
عده‌ای برای ضربه زدن به مقولات ارزشی و در ادامه به نظام اسلامی، بصورت
صحیحی منعکس نشد.

این وزیر بهداشت و درمان بود که اخیراً در جمع
خبرنگاران بیان کرد که تعداد اسیدپاشی‌های رخ داده در اصفهان از ابتدای
امسال تاکنون ۹ مورد بوده است که ۴ نفر از قربانیان نیز مرد! بوده‌اند.

خبری
و نکته‌ای که البته در همان رسانه‌هایی که با آب و تاب اخبار مربوط به
زنان قربانی و رابطه اسیدپاشی‌ها با امر به معروف و نهی از منکر را مطرح
می‌کردند بازتاب چندانی نیافت.

و نه تیتر یک شد و نه پیرامون آن اقتراحی و بحثی صورت گرفت و نه درباره‌اش سرمقاله‌های داغ نوشته شد.

*نگفتیم و ندیدیم...

باید با خودمان روراست باشیم!

در
ماجرای جنایت اسیدپاشی اصفهان، خیلی از ما شاید آن طیف همیشه حاضر در
چالش‌های عمومی علیه مردم و نظام را ندیدیم و از یاد بردیمشان و برای همین
شد که توانستند دوباره دست به شیطنت رسانه‌ای و امنیتی زدند!

آنهایی
که از هر جنایتی و از هر برخورد قضایی با این جنایت‌ها آسمان و ریسمان
خودشان را پی می‌گیرند. از قتل‌های زنجیره‌ای سال ۷۸ گرفته تا اعدام
قاچاقچی‌ها و دستگیری جاسوس‌ها و غیره.

قصاص را در روزنامه‌هایشان
غیر انسانی معرفی می‌کنند، زندان‌های ایران را اتاق‌های شکنجه می‌دانند و
در حالی که امر به معروف و نهی از منکر از اصول مصرّح قانون اساسی ماست، با
آن مخالفت می‌کنند.

همانهایی که خواستار جلوگیری از اعدام و قصاص
عامل اسیدپاشی به صورت کسانی مثل «آمنه بهرامی» هستند چون می‌خواهند با این
کار نشان بدهند حکومت اسلامی به دنبال خشونت است؛ اما هنگامی که همین
جنایت اسیدپاشی می‌تواند دستاویزی برای کوبش دین و هواخواهان امر به معروف و
نهی از منکر باشد؛ خواستار اشدّ مجازات برای عواملش می‌شوند!

ابن‌الوقت‌هایی
که منطقشان بی‌منطقی است و مثلاً در همین ماجرای مذکور، مزوّرانه بر روی
خروجی رسانه‌هایشان از دلسوزی به حال کسانی نوشته‌اند که قرار است بعنوان
اسیدپاش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شوند!

علی خلیلی. شهید امر به معروف و نهی از منکر

آنها
در این قضیه خواستار تشکیل ستاد برای پیگیری پرونده شده‌اند اما هنگامیکه
«هادی محبّی» و «علی خلیلی» امر به معروف و نهی از منکر کردند و سرانجام در
دفاع از نوامیس بعضاً حتی بدحجاب یک خانواده به شهادت رسیدند؛ نه تنها هیچ
خبری از تیترهای یک و پرداخت‌های گسترده رسانه‌ای به این شهادت‌ها و امر
به معروف‌ها نبود بلکه، هیچکدام از همین «آنهای معروف» هم نه تجمعی در این
باره صورت دادند و نه خواستار تشکیل ستاد پیگیری شدند!

راستش این است که ما شاید در قضیه اسیدپاشی اصفهان این طیف همیشگی کم‌تعداد اما پر سر و صدا را از یاد بردیم!

و صد البته عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع و عدم موضع‌گیری صحیح هم آسیب‌های خودش را بر جا گذاشت.

چرا
عده‌ای رصد نکردند که امکان دارد در هنگام طرح قانون امر به معروف و نهی
از منکر در مجلس شورای اسلامی و اصرار انصار حزب‌الله بر تشکیل گروه‌های
امر به معروف لسانی؛ ممکن است عده‌ای همچنان که مخالفت‌های صریح خود را با
این واجب دینی ابراز کرده‌اند؛ نقشه‌هایی را هم برای لکه‌دار کردن چهره‌
این واجب دینی طراحی کنند؟!

چرا نیروی انتظامی درباره اسیدپاشی‌های
اصفهان که وزیر بهداشت اخیراً خبر دقیق‌تری درباره آن اعلام کرد؛
اطلاع‌رسانی به موقع را انجام نداد؟

آیا واقعا بین پلیس کشور و وزیر
بهداشت؛ روا نبود که خیلی قبل‌تر از اینها، خبر اعلام شده مبنی بر
اسیدپاشی به صورت ۴ مرد اصفهانی و منوط نبودن اسیدپاشی به ۳ هفته‌ی اخیر
توسط پلیس اعلام شود نه وزیر بهداشت؟

و همچنین بپذیریم که برخی از
ما نیز دیر متوجه سؤالات غرض‌ورزانه و مطالب رسانه‌ای شیطنت‌آمیز مرتبط با
امر به معروف و اسیدپاشی شدیم!

در همین روزهای اخیر و در
مصاحبه‌هایی بیان می‌شود که پیوند زدن چنین پرونده‌هایی با مسائل دینی
همچون امر به معروف و نهی از منکر کار جریانات ضد انقلاب است و یا سیستم
قضایی باید با رسانه‌هایی که این مسئله را طرح کردند برخورد کند و یا ایضاً
کار این افراد کمتر از جنایت اسیدپاشی نیست.

سلّمنا... ولی آیا
بهتر نبود قبل از آنکه سه هدف اشاره شده در بالا اندکی محقق گردد و عده‌ای
کار شوم خود را تا حدّی پیش بردند؛ این قبیل موضع‌گیری‌ها انجام می‌گرفت و
در همان ابتدا کسانی از سیستم‌های قضایی و امنیتی به جریان‌ها و اشخاص
مرتبط با افکار عمومی هشدارها و انذارهای لازم را می‌دادند؟

باید با خودمان روراست باشیم...

*پاسخی به یک فرض محال

پرونده‌ی اسیدپاشی‌های اصفهان همچنان مفتوح است و هنوز کسی بعنوان مجرم یا مجرمان اصلی این پرونده دستگیر نشده است.

مشخص نیست چه کسی یا کسانی در پشت این پروژه‌ی سیاه قرار داشته‌اند و این جنایت با چه هدف یا اهدافی صورت می‌گرفته است؟!

اما
بیاییم بدترین فرض یا همان فرض ضد انقلاب و ایادی داخلی آنها را در نظر
بگیریم و به این فکر کنیم که شاید مجرم اصلی کسی بوده باشد که به اسم تشخیص
خود از دین یا هر چیز دیگری دست به این کار زده باشد؟!

همان اتفاقی
که در پرونده قتل‌های زنجیره‌ای سال ۷۸ رخ داد و در ماجرای پرونده قتل‌های
محفلی یکی از شهرستان‌های کشور در حوالی سال ۸۰ و همینطور در ماجرای
تبهکاری یک راننده تاکسی در تهران که تشخیص داده بود، می‌تواند و باید از
تمام زنان انتقام بگیرد در ۳ سال قبل نیز وقوع یافت!

حتی فرض بر
وقوع این انگیزه نیز جمله‌ای مشهور از آیت‌الله بروجردی وجود دارد که
هنگامیکه خبر اقدام دزدی یک طلبه به محضر ایشان عرض می‌شود، برمی‌آشوبند و
می‌گویند:«نگویید یک روحانی دزدی می‌کرد، بگویید دزدی لباس روحانیت پوشیده
بود»

حقیقت ماجرا همین است...

دین اسلام و بویژه تفکر شیعه اجازه خشونت، تفسیر شخصی از دین و امر غیر قانونی و غیر انسانی را به هیچ کس نمی‌دهد.

و
لذا آنهایی که پرونده جنایت‌های اصفهان را در مقابل امر به معروف و نهی از
منکر قرار می‌دهند علی‌القاعده یا شناختی از دین ندارند و یا نیّات دیگری
را سینه‌های خود پنهان کرده‌اند.

کم‌شناختی و غرض‌ورزی‌هایی که
معاضدت در جنایت به حساب می‌آیند و جزای آنها، اقلّ کم برای غرض‌ورزی‌های
صورت گرفته در راستای ملکوک کردن چهره‌ی مقدس امر به معروف و نهی از منکر،
حتماً کمتر از مکافات اسیدپاشی و عوامل آن نیست.
 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : جمعه 2 آبان 1393برچسب:اقتصاد,اقتصاد ایران,ایران,لیبرال,لیبرالیسم,

برای دیدن مطلب به ادامه مطلب بروید

 

برای دیدن ادامه مطلب کافیست بر روی عنوان بالا " اقتصاد ایران " کلیک کنید


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : جمعه 2 آبان 1393برچسب:اسید,اسید پاشی,فتنه,فتنه جدید,,

 

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،حوادث همیشه در حال رخ دادن در جای جای دنیا هستند و رسانه‌ها اعم از مکتوب، شفاهی و مجازی مدام در حال انعکاس این حوادث و اخبار مربوط به آن هستند. 

هر یک از رسانه‌ها در داخل و خارج از کشور اخبار را به خصوص اخبار مربوط به حوادث را با نیت و اهداف خاص خود دنبال می‌کنند ‌به‌‌طوری‌ که می‌توان گفت اکثر رسانه‌ها مدل خاصی در پوشش اخبار دارند. 

در این میان آنچه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده این است که انعکاس اخبار حوادث به گونه‌ای نباشد که زمینه سوء‌استفاده رسانه‌‌های بیگانه را فراهم کند یا اینکه به دلیل کم و کاستی در پوشش اینگونه اخبار شرایط مساعدی برای رشد قارچ‌گونه شایعات و گمانه‌زنی‌ها در جامعه که نتیجه‌ای جز تشویش اذهان عمومی ندارد فراهم آید. 

هم‌سویی برخی رسانه‌های داخلی با رسانه‌های بیگانه که معروف به رسانه‌های زرد هستند بیش از هر مسئله دیگری نگران‌کننده است، چرا که دسترسی مردم به رسانه‌های داخلی آسانتر است و در صورتی که برخی از رسانه‌های کشور در پوشش اخبار حوادث در میدان دشمن بازی‌ کنند، کار را دشوار تر و ذهن جامعه را درگیرتر می‌کند. 

این روزها اخبار مربوط به اسید‌پاشی در استان اصفهان تیتر یک اکثر روزنامه‌ها و رسانه‌های کشور را به خود اختصاص داده است که با کمی کنکاش در اخبار مشاهده می‌شود که برخی از رسانه‌های داخلی در مسیری حرکت می‌کنند که مورد نظر رسانه‌های بیگانه و کشورهای غربی است. 

ساعت ۱۱ صبح روز ۲۷ مهر بود که اخباری در خصوص اسیدپاشی به یک خانم در اصفهان در رسانه‌ها منتشر شد و به دنبال آن در روزهای آینده فرماندار اصفهان با تأیید این خبر تعداد قربانیان این حادثه را ۴ نفر اعلام کرد. 

این در حالی است که رسانه‌های بیگانه بیکار ننشستند و این موضوع را راهی برای برخورد با بی حجابی در جامعه که از سوی گروهی خاص برنامه ریزی شده است، عنوان کردند. 

به دنبال این حوادث دادستان کل کشور طی حکمی به دادستان عمومی و انقلاب اصفهان دستور تسریع در شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین احتمالی اسید پاشی در حوزه قضایی اصفهان را با بهره گیری از قضات مجرب و بسیج کلیه امکانات انتظامی و امنیتی صادر نمودند. 

ایجاد رعب و وحشت در جامعه و جلوه دادن فضای نا امن در کشور اولین هدفی است که رسانه‌های بیگانه دنبال می‌کنند، حال اینکه برخی از رسانه‌‌های داخلی خواسته یا ناخواسته در میدانی که غربی‌ها ایجاد کرده‌اند ایفای نقش می‌کنند. 

سوال اینجاست که وظیفه رسانه‌های داخلی در برابر اخباری از این دست چیست؟ آیا بی اعتنایی، برخورد انفعالی، آب و تاب دادن به ماجرا و روایت حواث یا آسیب شناسی صحیح و دقیق و بیان جزئیاتی که عموم جامعه درصدد کشف آن بوده، است؟ 

حادثه اسید‌پاشی در اصفهان در حالی رخ داد و به اتمام رسید که رسانه‌های غربی آن را دست آویزی برای به تشویش کردن اذهان عمومی در کشور قرار دادند و متاسفانه برخی از رسانه‌های داخلی نیز همراه خوبی برای رسانه‌های بیگانه شدند. 

در این باره شهلا میرگلوبیات، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنایت اسیدپاشی در اصفهان سناریوی جدید خود غربی‌هاست، گفت: سند این موضوع نیز همزمانی این توطئه با بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس است. 

بیژن مقدم مدیرمسئول روزنامه جام‌جم نیز با بیان اینکه فاصله ادعاهای رسانه‌های بیگانه با حقیقت زیاد است، گفت: سؤال اینجاست که مسئولان رسانه‌های غربی بر چه اساسی به انگیزه عامل یا عاملان بروز حادثه اسیدپاشی در اصفهان پیش از آنکه دستگیر شوند، پی برده‌اند؟ 

ابراهیم فیاض عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هم با انتقاد از عملکرد ضعیف رسانه‌ها در انتشار اخبار صحیح از حوادث، گفت: متأسفانه انتشار اخبار‌ متعدد از زبان‌های متفاوت تنها به ناامنی در جامعه دامن می‌زند و رسانه‌‌ها را به یک ضد رسانه تبدیل می‌کند. حتی هم‌اکنون نیز با انتشار خبرهای متعدد هنوز مردم نمی‌دانند واقعیت چه بوده و تنها اضطراب حاصل از خبرهای ناقص نصیب مردم شده است. 

محمدتقی روغنی‌ها، سرپرست مؤسسه ایران نیز با بیان اینکه عدم انتشار جزئیات اخبار حوادث موجب می‌شود فضای شایعه پراکنی در جامعه ایجاد شود،‌ گفت: برخلاف ادعای رسانه‌های غربی، کسانی که قربانی حادثه اسیدپاشی در استان اصفهان شده‌اند،افراد محجبه‌ بوده‌اند. 

زهرا سجادی یک کارشناس امور زنان هم در این باره معتقد است که مانور روی ماجرای اسیدپاشی یکی دیگر از برنامه‌های دشمن برای گسترش لاابالی گری در جامعه است و رسانه‌ها با پرداختن به لایه‌های پنهان این حوادث باید کید دشمنان را برملا کنند تا امنیت روانی جامعه به مخاطره نیفتد. 

در کنار این اظهار نظر‌ها در رسانه‌های مختلف کشور برخی از رسانه‌‌ها اسید‌پاشی در استان اصفهان را امری سازمان یافته دانسته‌اند و همسو با رسانه های بیگانه با دروغ پراکنی حس نا امنی را به جامعه منتقل کرده‌اند. 

سردار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در این‌باره گفت: مطابق شواهدی که تاکنون به دست آمده اسیدپاشی ‌های اصفهان توسط یک نفر انجام شده است و به هیچ عنوان سازمان یافته و گروهی نبوده است. 

همچنین الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور نیز اظهار داشت که وزارت کشور گزارشی در کابینه ارائه کرد که اسیدپاشی ها ربطی به طرح امر به معروف و نهی از منکر ندارد و جرائمی که اتفاق افتاده مربوط به اسیدپاشی‌ها، مربوط به روابط شخصی بوده است. 

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور با بیان اینکه با عاملان اسیدپاشی برخورد عبرت‌آموز صورت می‌گیرد، گفت که پیوست‌ زدن مسئله اسیدپاشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر کار جریانات ضدانقلاب است. 

احمد خسروی‌وفا، رئیس کل دادگستری استان اصفهان هم از تشکیل کار گروه ویژه رسیدگی به پرونده اسیدپاشی در اصفهان خبر داد و با رد شایعه بدحجاب بودن قربانیان، گفت: پدر یکی از قربانیان اسیدپاشی دارای سوابق حضور در جبهه است. 

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران هم، گفت: باید اجازه داد اقدامات پلیسی در ارتباط با عاملان اسیدپاشی انجام شود تا پس از آن مردم شاهد برخورد جدی و بدون اغماض دستگاه قضایی با عاملان این جنایت باشند. 

در کنار این اظهار نظر‌ها محمدعلی موسوی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی معتقد است که برخورد با جرائدی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و با رسانه‌های بیگانه همسو می‌شوند تکلیف دادستانی کل است و باید به عنوان مدعی العموم ورود و از آنها شکایت کند. 

محمد علی آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب امروز نماز جمعه تهران نیز با اشاره به عمل قبیح اسید پاشی، گفت: ما این عمل قبیح را محکوم می‌کنیم و از کسانی که مسئولیتی در این زمینه دارند می‌خواهیم تا عوامل این اتفاق را شناسایی و به اشد مجازات محکوم کنند. 

در چنین شرایطی و در حالی که تمام مسئولان کشوری و لشکری بر این امر اذعان دارند که اسید‌پاشی‌های اخیر در استان اصفهان ناشی از اغراض شخصی بوده است و از هیچگونه جریان سازمان‌ یافته‌ای بر نخواسته است، برخی از رسانه‌های داخلی آتش اسید‌پاشی را تند می‌کنند و در کنار برچسب زدن به نیروهای ارزشی کشور موجب ایجاد التهاب و فضایی روانی ناامن در جامعه شده‌اند و همچنان به دروغ‌گویی‌های خود ادامه می‌دهد. 

لازم است که با توجه به درخواست برخی از مسئولان قضایی کشور، با چنین رسانه‌‌هایی که در خط ضد انقلاب قلم می‌زنند و در حرکت ‌هستند برخورد جدی صورت گیرد. 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  

بدلیل زیادی مطالب احکام به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

برای رفتن به ادامه مطلب کافیست بر روی عنوان بالا " حکم های عزاداری " کلیک کنید

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : جمعه 2 آبان 1393برچسب:موسوی,میرحسین,فتنه,مهدوی,مهدوی کنی,ایران,

 

" ایشان از قبل به موسوی هشدار حضور و فتنه را داده بودند ... بصیرت ایشان درس عبرتیست برای ما"

 

 

به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدم فر معاون سابق فرهنگی و اجتماعی سپاه در حاشیه مراسم تدفین پیکر آیت الله مهدوی کنی در سخنانی در مورد تشریح مواضع آیت الله مهدوی کنی در فتنه ۸۸ گفت: مواضع وی در مقاطع مختلف تاریخی برجسته و درخشان بود و یکی از صحنه ‌های درخشان بصیرت ایشان در فتنه سال ۸۸ بود. 

وی افزود: بنده قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری خدمت ایشان رسیدم؛ در یکی از دیدارهایم با ایشان که قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ بود، ایشان از حضور موسوی در انتخابات نگران بود و می‌گفت که به وی(موسوی) پیغام داده‌ام که کاندیدا نشود چراکه که اگر کاندید شوی برای خودت و نظام ضرر خواهد داشت. 

معاون سابق فرهنگی سپاه در همین زمینه تأکید کرد: وقتی علت را از آیت‌الله مهدوی‌کنی جویا شدم به بنده گفتند که من به آن واسطه‌ای که درخواست داشت از موسوی در انتخابات حمایت کنم نیز گفتم که موسوی نه در زمان امام و نه در زمان فعلی به ولایت فقیه اعتقاد نداشته و ندارد و اگر کاندید شود فتنه‌ای در کشور رخ خواهد داد که این امر به چند ماه پیش از انتخابات مربوط می‌شود که بیانگر بصیرت وی است؛ البته بعدها دیدیم که این اتفاق افتاد و پیش بینی وی درست بود. 

مقدم‌فر با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی شناخت خوبی از فتنه ۸۸ داشت، تصریح کرد: مواضع وی انقلابی و حق محور بود و تلاش داشت تا فتنه را خنثی کند. 

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از جریانات مختلف قصد سوء استفاده از وی را داشتند، اظهار داشت: به دلیل اینکه وی انسان بصیر و آشنایی بود جریانات منحرف هیچ وقت نتوانستند ذره‌ای از او سوء استفاده کنند زیرا او گام به گام همراه ولایت بود.

معاون سابق فرهنگی سپاه در ادامه افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی در همه ابعاد، چه شخصی و چه سیاسی و چه در اجتهاد و علم، الگوی جامعه برای درس گرفتن است و تمام زوایای زندگی‌ ایشان الگویی برای زندگی کردن محسوب می‌شود. 

مقدم‌فر همچنین در ادامه در پاسخ به سوال تسنیم در مورد نقش محوری آیت‌الله مهدوی‌کنی در همگرایی جریان اصولگرایی گفت: آیت الله مهدوی کنی شخصیتی داشت که افراد ولایی، خودی، انقلابی، مجاهد و تمام جریانات همسو با نظام او را قبول داشتند و همه وی را فصل الخطاب و محور وحدت می‌دانستند. 

وی با تأکید براینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی نقش بسیار مفید و موثری در جریان اصولگرایی داشت، تصریح کرد: در زمینه مسائلی که باید برای آینده سیاسی از او درس بگیریم، توصیه‌هایی است که ایشان برای وحدت در جریان اصولگرایی به معنی عام کلمه داشتند. 

معاون سابق فرهنگی سپاه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود پس از ایشان جریان اصولگرایی با مشکل مواجه می‌شود، نظر شما در این زمینه چیست، گفت: شخصیت آیت الله مهدوی کنی ممتاز و کم نظیر بود و جایگاه خاصی داشت، اما اینکه گفته شود جریان اصولگرایی پس از وی با مشکل مواجه می‌شود، خیر این طور نیست، اتفاقا توصیه‌های ایشان چراغ راه آینده است چون او الگو، استاد و مربی بود. 

مقدم‌فر یکی از نشانه‌های سجایای اخلاقی آیت‌الله مهدوی‌کنی را تربیت نیروی انسانی مومن و متعهد دانست و تأکید کرد: در این سال ها یکی از سجایای او، تربیت نیروی انسانی محسوب می‌شد و به دلیل اینکه او اهل تعلیم و تربیت بود نباید نگران این مسئله باشیم. البته یکی از آثار تربیتی ایشان تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و مدرسه مروی است.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
 
به گزارش نامه نیوز، سفیر ایران در ترکیه در خصوص شایعه احضار سفیر کشورمان و اظهارات تند رئیس‌جمهور ترکیه علیه ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

مشروح گفت‌وگو با با علیرضا بیکدلی در پی می‌آید:

* 25 مهر رسانه‌های ترکیه خبری را منتشر کردند که بسیاری آن را آغاز تنش جدی میان دو کشور ترکیه و ایران قلمداد می‌کردند. خبر احضار سفیر ایران توسط وزارت خارجه ترکیه توسط رسانه‌های ترکیه منتشر شد و به سرعت در رسانه‌های داخلی ترجمه و بازنشر داده شد. فردای انتشار این خبر، احضار سفیر ایران در ترکیه توسط سفارت ایران و وزارت خارجه ترکیه تکذیب شد. بالاخره این خبر واقعا شایعه بود؟ انگیزه منتشرکنندگان این خبر چه بود؟

ترکیه و ایران دو کشور مهم منطقه هستند که مناسبات آنها بر منافع کشورهای منطقه و فرامنطقه تاثیرگذار است. وارد ساختن ایران و ترکیه به فضای مقابله و رقابت، موجب هدر رفتن توان و انرژی دو کشور می‌شود و بازیگران منطقه با فرصت‌طلبی و در راه تأمین اهداف و برنامه‌های خود، از آن بهره‌گیری می‌کنند. همین دست‌ها تلاش کردند که روابط ایران و ترکیه را دارای تنش نشان دهند. شایعه در شرایط پرتنش ایجاد و پراکنده می‌شود. علت اصلی این شایعه‌سازی زمینه‌ای بود که به دنبال تحولات اخیر شمال سوریه در افکار عمومی ایران و ترکیه ایجاد شده بود. چنین وضعیتی باعث شد که شایعه‌سازان هم وارد ماجرا شوند. البته مواردی از وارونه جلوه دادن اخبار و برجسته کردن اظهار نظرهای منفی هم دیده شد که در ادامه همان خط بود. متاسفانه در چنین شرایطی عجله برای پاسخگویی متقابل کار را پیچیده‌تر می‌کند.

* سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در تاریخ 22 مهر طی کنفرانس خبری با همتای آلمانی خود در جده گفت در بسیاری از بحران‌های منطقه ایران خود بخشی از مشکل است، نه راه حل. وی همچنین ایران را به اشغالگری و تعمیق بحران در سوریه متهم کرد و از تهران خواست تا برای حل بحران سوریه نیروهای خود را از سوریه خارج کند. وی اینگونه ادامه داد که اگر ایران بخواهد بخشی از راه حل بحران‌های منطقه‌ای باشد ما از آن استقبال می‌کنیم. اما اگر بخواهد همچنان بخشی از مشکل باقی بماند، این کشور نمی‌تواند نقشی در تحولات منطقه‌ای بازی کند. دو روز بعد یعنی در تاریخ 24 مهر اردوغان در سخنرانی خود گفت یک رهبر دینی در برابر سوال ما مبنی بر اینکه "در سوریه 250 هزار نفر کشته شده است، چرا در برابر آن نایستادید؟" می‌گوید که "تنها کسی که در برابر ظلم اسرائیلی‌ها ایستاده، بشار اسد است". این را می‌گویم، افرادی که در آنجا کشته شده‌اند خودشان در برابر حملات خود اسرائیلی‌ها ایستادگی نکردند؟ آیا بشار اسد یک بار در برابر اسرائیل مقاومت کرده است؟ 250 هزار نفر را کشته است ولی شما هنوز از او حمایت می‌کنید. هنوز برای اینها سلاح و پول ارسال می‌کنید. به فاصله کوتاهی از سخنان سعودی‌ها، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در مراسم شروع سال تحصیلی در دانشگاه مرمره در استانبول با ادبیاتی توهین‌آمیزتر سخنانی مشابه سعودالفیصل بر زبان رانده است. چرا چنین سخنانی توسط اردوغان صورت می‌گیرد؟

با توجه به علاقه‌ای که آقای اردوغان به ایران و مقامات عالیه کشورمان همواره نشان می‌دهند، واقعا پاسخ این سوال دشوار است. محیط روابط بین‌الملل محیط پیچیده‌ای است. اظهار نظر افراد به‌ویژه اگر دارای جایگاه رسمی باشند بر روابط تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل هرگونه اظهارنظری در این سطوح بایستی با مراقبت و حساسیت مطرح شود. مشکل این است که برای هر اقدام و اظهارنظری تحلیل‌های متعددی ارائه می‌شود و هر کسی از ظن خود اقدام به پاسخ متقابل می‌کند. با گسترش نقش رسانه‌ها و موتورهای جستجوگر این مطالب ماندگار می‌شوند. برای همین اصل احترام متقابل در روابط دولت‌ها جایگاه مهمی دارد. خاطرم هست که سال گذشته مقام معظم رهبری در ملاقات یکی از مسئولین ترکیه هنگامی که وی از یک رسانه ایرانی برای طرح نسبتی نامربوط به یک مقام کشورش گلایه می‌کرد، فرمودند من به مقامات هر دو دولت توصیه می‌کنم که از طرح موضوعاتی که موجب دلخوری طرف دیگر و سوء استفاده دشمنان می‌شود پرهیز نمایند. اعتقاد دارم این محور حکیمانه بایستی خط مشی مورد عنایت هر دو طرف باشد.

* فکر نمی‌کنید آقای اردوغان با عجله و دستپاچگی تمام پل‌های پشت سر خود را خراب می‌کند؟

البته ما نیز در قضاوت نبایستی دچار عجله شویم. روابط بین‌الملل دوران گذار را سپری می‌کند. از ویژگی‌های این دوران سرعت و پیچیدگی تحولات است. طولانی شدن دوران گذار هزینه‌های زیادی را به کشورها تحمیل کرده است. اغلب بازیگران منطقه‌ای خود را برای نقش‌های کوتاه مدت و گذرا آماده کرده بودند. با این وجود هر حکومتی بر اساس ذهنیت خود نسبت به اهداف و منافع ملی‌اش اقدام می‌کند. معلوم است که هیچ حکومتی قصد خراب کردن پل‌های پشت سر خود را ندارد. به هر حال حزب عدالت و توسعه با توفیقات بیش از یک دهه اخیر خود در عرصه حیات سیاسی ترکیه نشان داده است که حزب بی‌برنامه‌ای نیست. با این حال در بین سیاستمداران ترکیه هم نسبت به عملکرد و دستاورد سیاست خارجی این کشور ارزیابی‌های متفاوتی وجود دارد. تاثیر مستقیم تحولات حوزه سیاست خارجی ترکیه مانند تحولات خاورمیانه، بالکان و مدیترانه با مسائل داخلی ترکیه به علاوه رقابت‌های حزبی داخل ترکیه و تلاش بازیگران خارجی برای مداخله شرایطی را ایجاد می‌کند که دولت ترکیه مرتبا در معرض اتخاذ سیاست و اعلام موضع قرار بگیرد.

* "یالچین آکدوغان" معاون نخست وزیر ترکیه در تاریخ 26 مهر در نشستی حزبی گفت: به جز ترکیه هیچ کشور دیگری به مردم کوبانی کمک نکرده است. وی با اشاره غیر مستقیم به انتقادات غرب علیه ترکیه گفت: آنهایی که جار و جنجال در این زمینه به راه انداخته‌اند، به جای تشکر از ترکیه نمک‌نشناسی می‌کنند. معاون رئیس‌جمهور ترکیه نیز در اظهاراتی تند غربی‌ها را نمک‌نشناس خطاب کردند و اعلام کردند که در مساله کوبانی غربی‌ها هیچ کمکی به ترکیه نکردند. آیا شاهد تنش و فاصله گرفتن ترکیه با غرب و آمریکا هستیم؟

عرض کردم در محیط بسیار پیچیده مناسبات بین‌المللی به‌ویژه در تحولات اخیر شاهد اختلاف و تعارض میان اولویت‌های کشورها، حتی کشورهای متحد و همسو هستیم. نیازها، نگرانی‌ها و اولویت‌های مقامات ترک الزاما با برنامه‌های مدنظر قدرت‌های فرامنطقه‌ای هم‌پوشانی کامل ندارد. دولت ترکیه از غرب توقع داشت در تحولات اخیر شرایط این کشور را بر اساس منطق و اولویت‌بندی آنکارا درک کند و ابتکارات آنها در مورد سوریه را بپذیرد. اما غربی‌ها دنبال این بودند که ترکیه سهم بیشتری در هزینه‌های امنیتی و سیاسی این تحولات متقبل شود و به جای منافع صرف خود، به فکر تأمین منافع ائتلاف باشد. با این وجود غرب و ترکیه ممکن است در سیاست‌ها دچار اختلافات نظر و شکاف شوند اما غرب هیچگاه ترکیه را به عنوان کشور و بازیگر قابل محاسبه در منطقه نادیده نمی‌گیرد. بخش مهمی از مشکلات ترکیه هم از این منظر است. غرب از زمان سقوط استانبول در زمان سلطان محمد فاتح تا کنون برای عثمانی و ترکیه و جهان اسلام برنامه دارد.

* اوضاع منطقه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ تاثیر تقابل ترکیه با کردها را در بر دولت اردوغان و منطقه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سرنوشت منطقه و اوضاع آن تا حد زیادی به وضعیت ترکیه و ایران و کیفیت مناسبات دو کشور بستگی دارد. برای همین روابط این دو کشور با یکدیگر از اهمیت خاصی در منطقه برخوردار است. تحولات منطقه متأسفانه مولد تهدیدهای حیاتی است. احزاب و تحلیلگران مهم ترکیه صراحتا نسبت به کشیده شدن دامنه این تهدیدات به خطوط قرمز ترکیه هشدار می‌دهند. در حالی که ترکیه با مشکلاتی به‌جا مانده از گذشته مثلا از زمان فروپاشی عثمانی دست و پنجه نرم می‌کند؛ مشکلات جدیدی مثل آوارگان سوریه دامن این کشور را گرفته که ابعاد سیاسی - اجتماعی و ابعاد اقتصادی دارد.

جواب سوال شما در مورد تقابل کردها و ترکیه روشن است. ترکیه هم با کردها همسایه است و هم بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور را کردها تشکیل می‌دهند. معلوم است که هر کشوری چنانچه با بخشی از مردم خود دچار تقابل شود آثار مخربی بر آن کشور و محیط پیرامون آن خواهد داشت. دولت ترکیه برنامه‌ای را برای تقویت پیوندهای شهروندی تعریف کرده که برای این کشور حائز اهمیت است و آقای داوود اوغلو آن را یکی از اولویت‌های دولت خود عنوان کرده است و هدف آن خارج شدن ترکیه از فضای تقابل با کردهاست. اخیرا در جریان تحولاتی که در مرزهای جنوبی ترکیه اتفاق افتاد این برنامه محک جدی خورد. اما دیده شد که دولت و برخی از جریان‌های موثر بلافاصله برای تنظیم این روند و بازگرداندن آن به ریل اصلی دست به کار شدند. این روند که به «روند راه حل» معروف شده است، بی‌شک دارای آثار منطقه‌ای نیز هست.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی